Zatímco YouTubeři se potýkají s nižšími příjmy, e-shopy objevují svět videoreklam a věnují svým kanálům na YouTube stále větší pozornost. Celosvětově nejsledovanějším e-commerce kanálem je Vat19. Čekali jste Amazon? Omyl. Vítězný e-shop s neobvyklými a originálními dárky táhne. Seženete zde například největšího gumového červa na světě!

Kdo má nejvíc odběratelů a zhlédnutí videí?

Zpět k českým e-shopům. Na YouTube můžeme sledovat statistiky jako počet odběratelů nebo celkový počet zhlédnutí všech videí. Z tohoto pohledu český internet válcuje T-Mobile, jehož kanál obsahuje třeba i známé televizní reklamy s Ivanem Trojanem v hlavní roli.

Z e-shopů pak v počtu zhlédnutí dominuje nedávno přejmenovaný kanál Alzy AlzaTech. Největší počet odběratelůFootshop,

To jsou „tvrdá data”, která můžete nastudovat třeba na Socialbakers. Tam na vás čeká nejen TOP10 českých e-shopů, ale i dalších odvětví českého a mezinárodního YouTube.

Zmiňované statistiky však ovlivňuje například četnost spuštěných reklam na YouTube. Existují kanály, které mají videa určená pouze pro televizní, nebo internetovou reklamu. Žádný další obsah pro své sledující netvoří. Proto jsem se rozhodl podívat na české e-commerce kanály z trochu jiného úhlu pohledu a zohlednit originalitu a kvalitu videí.

Pohrajte si s domovskou stránkou

Základem každého kanálu by měla být tzv. domovská stránka, kde vždy najdete úvodní fotku, odkaz na web a další profily na sociálních sítích. Jednotlivé kanály si pak mohou upravit strukturu podle sebe a vložit tam např. úvodní video, nejnovější nahraná videa nebo seznamy videí. Při příchodu na domovskou stránku se vám většinou automaticky spustí úvodní spot. Krásným příkladem je video na kanálu Udělejte si radost od Zootu – originální a vtipné.

Poznejte svoji cílovou skupinu, nebo oslovte nové uživatele

Samotný obsah a tvorba videí už závisí na cílové skupině jednotlivých prodejců. Díky svému kanálu se navíc e-shopy často můžou dostat ke skupině uživatelů, ze kterých si na YouTube „vychovají” nové zákazníky.

Milovníci hudebních nástrojů dlouhodobě oceňují kanál Kytary.cz. Kromě představení různých novinek, nebo oblíbených produktů, máte možnost absolvovat například Kytarovou školu Honzy Homoly nebo Bubenickou školu Honzy Podzimka. Pro pokročilé není problém  naučit se pecky od Green Day nebo Nickelback.

Školu vaření pak můžete absolvovat na kanálu Rohlík. Jednotlivá videa jsou tématicky zaměřená na nejčastější dotazy a problémy v každé začínající kuchyni.

Buďte originální

Nic vám nezvýší organickou sledovanost videí víc, než jejich originalitavtip. Zoot přišel se sérií Rychlý hadry, kdy se musíte na ulici, v taxíku, nebo na schodech kostela, převléknout do outfitu, který vám navrhnou. Za odměnu si jej pak můžete odnést domů.

Slevomat zase přišel se zajímavým způsobem, jak přijmout nové zaměstnance. Níže se můžete podívat na video, které mapuje pracovní den obchodníka Slevomatu v Kolíně a okolí.

Využijte prostor na českém YouTube

Obecně mám pocit, že na poli českého e-commerce zatím chybí opravdu originální obsah, který by e-shopy posouval ještě o úroveň dál. Je mnoho menších e-shopů, které se pokoušejí natáčet videa, ale výsledkem je často nekvalitní, rozklepaný záznam se špatným zvukem.

Propagace videí, a obecně jejich šíření, je v dnešní době stále poměrně levná záležitost v řádu haléřů, až jednotek korun. Nejvíce vás tak bude stát samotná tvorba a náklady spojené s nákupem/ pronájmem techniky. Pokud vám e-shop vydělává, máte volné prostředky na marketing, a můžete tvořit zajímavý video obsah, jděte do toho!

Před samotnou tvorbou se zkuste zamyslet nad následujícími body.:

  • Jak zákazníkům usnadnit výběr zboží?
  • Co budou se zbožím dělat?
  • Čemu se věnují ve volném čase?
  • Co každý den řeší?

Poznejte své zákazníky, řešte jejich problémy, usnadněte jim nákup. Buďte osobití, přátelští a nabídněte originální, užitečný a zábavný obsah. Uživatelé se k vám rádi vrátí, budou váš kanál sledovat a získají pocit, že jim nabízíte to, co potřebují.

Máte tip na zajímavý YouTube kanál, ze kterého se inspirovat a zároveň není zmíněný v tomto článku? Vyplňte formulář níže, a dejte nám o něm vědět. 🙂