Novinky ze světa online marketingu za červen 2024
- 4. 7. 2024
- Michala Forstová
- Blog o marketingu
- Facebook, Google Ads, Instagram, marketing, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě
První letní měsíc je za námi a tak tu pro vás máme novou nálož novinek, které se v červnu udály. Tak se začtěte a neváhejte nám následně dát vědět, co vás zaujalo. 🧐
SEO
Jak jsme vás informovali minule, z Google Search API unikly informace o hodnocení stránek ve vyhledávání. V červnu se k této události vyjádřil Google. Informace jsou prý vytržené z kontextu a hodnotící signály se stejně mění. Nicméně se můžete podívat na analýzu těchto dat.
Google vydal oznámení, že po 5. červenci 2024 přejde na mobilní indexování pro všechny weby. Tam, kde byly indexovány pomocí desktopového Googlebota, budou nyní indexovány mobilním.
Dalším tématem jsou AI Overviews, které Google nedávno zavedl. Tyto přehledy mohou ovlivnit návštěvnost webů jak negativně, tak pozitivně. Jaký je tedy jejich reálný dopad?
💡 Jak sledovat dopad AI overviews na traffic
Červnový spam update by měl zlepšit detekci a odstraňování spamu ve výsledcích vyhledávání.
Proběhla oprava reportu odkazů v Search Console, kde se objevil pokles hlášených odkazů. Po opravě se počty vrátily na normální úroveň. Kvalitní odkazy stále hrají významnou roli při vyhledávání.
💡 Jak SEO experti mohou využít ChatGPT pro BigQuery
Google už rok tajně mixuje organické výsledky vyhledávání s placenými reklamami. Nyní se k tomuto kroku přiznává veřejně. Proběhla také oprava u názvu stránek ve vyhledávání. Tam měl vyhledávač problém již od loňského roku. Poslední Google novinkou je konec scrollování ve výsledcích vyhledávání. Nyní se vrací ke klasickému stránkovacímu systému.
💡 Studie: Aktuálně jsou pro čtenáře atraktivnější kratší titulky
PPC
V Skliku od srpna bude nově nutné, aby reklamní kódy zahrnovaly parametr “consent”. Tento krok je součástí snahy o zajištění souladu s legislativou GDPR a ochranou osobních údajů uživatelů.
💡 Google marketing live 2024: rekapitulace
Proběhla aktualizace API Google display & Video 360. Tyto změny umožňují centralizovanou správu klíčových slov a personalizovanější programatickou reklamu.
💡 Jak se ujistit, že AI automatizace nejde proti vám
Google Ads spouští nový design uživatelského rozhraní, funkcionalita by měla zůstat zachována, ale měla by se zjednodušit navigace. Dále se v tomto nástroji aktualizovaly pravidla souhlasu uživatelů pro reklamy Customer Match v Evropském hospodářském prostoru (EEA) a přidaly nová měření dosahu napříč médii.
💡 Jak vytvořit custom dimensions v GA4
Analytika
Google Analytics 4 opravuje problém, kdy konverze byly někdy nesprávně přiřazovány organickému vyhledávání, spustil novou možnost importu vlastních událostí a přidává nové metriky pro sledování míry konverze uživatelů a relací.
AI
AI a marketingové firmy. Jaké jsou predikce jejich budoucnosti? A jak ochráníte zákazníka, když používáte AI?
Apple chce integrovat ChatGPT do svých služeb. To by zlepšilo dostupnost generativní AI, ale jsou tu i obavy z negativních důsledků.
Anthropic oznámil spuštění Claude 3.5, prý se jedná o největšího konkurenta ChatGPT 4o.
OpenAI kupuje Rockset, což by mělo posílit jejich správu a analýzu dat a tím výrazně vylepšit jejich AI nástroje.
💡 Adobe AI assistant dostupný pro všechny
Sociální média
LinkedIn zkracuje náhledy organických příspěvků, zatímco u placených je nechává velké. Snaží se tím tlačit na větší využití nativních reklam. Také rozšiřuje videoreklamy a AI nástroje pro marketéry.
Instagram nyní testuje nepřeskočitelné reklamy ve feedu. To určitě může zlepšit viditelnost reklam, ale také značně zhoršit uživatelský zážitek.
Na X je nově možné zobrazovat obsah pro dospělé, pokud je jasně označen.
Youtube nyní testuje crowsourcingové anotace pro videa. Vybraní uživatelé budou moci přidávat k videím kontextové poznámky, které budou hodnoceny uživateli a třetími stranami.
Meta představila nové AI chatovací roboty a nástroje pro obchodní zprávy na Messengeru. Chatboti, vytvoření na základě modelu LLaMa 3, mohou komunikovat se zákazníky o produktech a poskytovat podporu.
_________________________
Doufáme, že tyto informace pro vás byly užitečné či inspirující. Nezapomeňte sledovat náš zpravodaj pro nejnovější novinky z online marketingu a neváhejte nás kontaktovat s jakýmkoliv dotazem nebo nápadem. Těšíme se na vás v příštím vydání!
Pokud chcete dostávat tyto novinky dříve na e-mail, přihlaste se k našemu pravidelnému měsíčnímu newsletteru.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.