Influencer
Influencer je v online marketingu označení pro tzv. vlivnou osobu – tj. člověka aktivního na sociálních sítích (YouTube, Facebook, Instagram, TikTok a dalších), který prostřednictvím zajímavého inspirativního obsahu, v rámci něhož propaguje určitý produkt či službu, ovlivňuje své sledující a motivuje je k nákupu.
Jak funguje spolupráce s influencerem?
Práci influencerů hojně využívají podnikatelé a firmy, kteří se skrze sociální média mají možnost zviditelnit a získat více zákazníků. Vznikají tak spolupráce, při nichž influenceři dostávají od firem zaplaceno za to, že u svých sledujících jejich značku propagují (placená spolupráce), jsou jim poskytovány produkty zdarma (barterová spolupráce) nebo třeba získávají provizi z prodeje (affiliate marketing).
Jakého influencera si vybrat?
Aby byl pro vás influencer marketing úspěšný, je nutné, aby měl vybraný influencer svou tvorbou blízko k produktům či službám, které jako firma nabízíte. Ideální je, když za influencera mluví jeho osobní značka, tj. je veřejně známou osobností, vyhledávaným odborníkem na určité téma nebo má prostě přitažlivou image a je nějakým způsobem inspirující pro ostatní.
Vsaďte na různé digitální platformy a oslovte více influencerů, kteří tvoří hodnotný obsah a mají na něj odezvu od svých sledujících. Na velikosti komunity záleží – čím více followerů (follower = z angl. sledující), tím větší dosah. Influenceři s méně sledujícími jsou však stejně užiteční, dokáží totiž zaujmout relevantnější publikum.