Virální obsah
Virální obsah (zkráceně virál) je pojmenování pro populární online obsah, který se skrze sociální sítě díky dobrovolnému sdílení uživatelů masivně a rychle šíří internetem. Tvorbou příspěvků tohoto typu se zabývají podnikatelé v rámci tzv. virálního marketingu, kdy záměrně tvoří obsah, který má potenciál zaujmout a být sdílen. Když se to povede, může rychlé šíření a masivní dosah takového příspěvku zvýšit povědomí o značce nebo podpořit prodej konkrétního produktu.
Co obnáší virální marketing?
Výhodou tohoto způsobu propagace jsou minimální náklady a v případě úspěchu možnost oslovit opravdu široké publikum. Nikdy však není zcela jasné, jak silnou odezvu bude daná virální kampaň u uživatelů mít. Nad šířením obsahu nemáte kontrolu a měření úspěšnosti kampaní bývá obtížné.
Pokud usilujete o to, aby se váš obsah stal virálním, měli byste sledovat trendy napříč sociálními sítěmi a zároveň tvořit příspěvky s rozmyslem a nepřehnat to například s nevhodným humorem, vaší značce by to ve výsledku mohlo uškodit.
Jaký virální obsah tvořit?
Reklamu je potřeba nenásilně zaintegrovat do sdělení, které bude uživatele motivovat ke sdílení příspěvku – vyplatí se cílit na emoce, sociální cítění či předávat hodnotné informace.
Nejčastěji se setkáme s těmito druhy virálů:
- Vtipné – mezi nejúspěšnější virální obsah patří příspěvky, které publikum pobaví (vtipné video, humorné koláže apod.).
- Dojemné – zaujmout může srdceryvný, rozněžňující či roztomilý obsah.
- Osvětové – fungují také důležitá sdělení a informace významného charakteru.
- Užitečné – efektivní jsou příspěvky s různými hacky a život usnadňujícími tipy.
- Šokující – lidská touha po senzaci se nezapře, mnozí marketéři proto zkouší šokovat.
Virální sdělení mohou mít podobu videa, obrázku, grafiky, dokumentu či odkazu na webové stránky. S tvorbou vhodného obsahu vám v rámci marketingových kampaní rádi pomůžeme.