Zbožové vyhledávače

Zbožové vyhledávače vznikly za účelem porovnávat ceny konkrétních produktů. Ze zbožových vyhledávačů vedou odkazy přímo z produktů do konkrétního e-shopu, ve kterém lze produkt koupit. Reklamní kampaně v těchto vyhledávačích jsou tak další možností placené reklamy na internetu, která pro e-shopy dává smysl.

V českém prostředí mezi největší zbožové vyhledávače patří Heureka.cz a Zbozi.cz. Existuje ale i řada menších, jako například hyperzbozi.cz nebo hledejceny.cz. Některým e-shopům bude dávat smysl i inzerce v oborově zaměřených vyhledávačích zboží favi.cz, biano.cz nebo kupi.cz.

Jak fungují zbožové vyhledávače?

XML feed

Základem je tzv. XML feed vašich produktů v e-shopu. Je to vlastně datový soubor, který obsahuje aktuální informace o produktech. Přes XML feed dojde k načtení produktů do zbožového vyhledávače.

Spárování zboží

Zbožové vyhledávače mají vlastní kategorie a produktové karty. Aby se vaše produkty ve zbožových vyhledávačích správně zobrazovaly, musí dojít k tzv. spárování zboží. Proto je nutné, aby XML feed obsahoval kvalitní a správné údaje jako název produktu, kategorii zbožového vyhledávače, název výrobce, popis, URL adresu, EAN kód, dobu vyřízení objednávky apod.

Platba za proklik a princip aukce

Zbožové vyhledávače fungují na principu aukce. U produktů a kategorií je proto potřeba průběžně upravovat nabídky cen za proklik (tzv. bidování cen), které soupeří s nabídkou konkurence. Vyšší nabídka má větší pravděpodobnost dostat se na TOP pozice a být tak potenciálním zákazníkům na očích.

70%

Jsou e-shopy, které mají přes 70% návštěvníků ze zbožových vyhledávačů.

52%

uživatelů využívá zbožové vyhledávače.

25-34 let

je nejčastější věk nakupujících.

0,50 Kč

Cena za proklik ze zbožových vyhledávačů začíná na 0,50 Kč.

Výhody propagace ve zbožových vyhledávačích

Zákazníci vědí, co chtějí koupit

Nákup je tedy už v pokročilé fázi, kdy potencionální zákazník shání přes zbožové vyhledávače místo, kde se nejvíce vyplatí produkt objednat.

Přehled o konkurenci

Ve zbožových vyhledávačích přímo vidíte, kdo je vaší konkurencí a za jakou cenu a podmínek stejný produkt nabízí.

Nižší náklady

V porovnání s ostatními placenými marketingovými kanály na internetu se ceny za proklik pohybují v rámci několika korun. Při pravidelné optimalizaci mají kampaně velmi dobré výsledky co se týče z pohledu návratnosti investic.

POMŮŽEME VÁM SE SPRÁVOU ZBOŽOVÝCH VYHLEDÁVAČŮ

Napište nám více o vašem e-shopu

Připravíme vám návrh spolupráce pro zvýšení obratu ze zbožových vyhledávačů.

Nejdříve zkontrolujeme XML feedy a podíváme se, jaké produkty nejsou zpárované. Prověříme aktuální nastavení a zkontrolujeme bidování. V průběžné optimalizaci se budeme věnovat vždy tomu nejnutnějšímu, tak aby váš e-shop rostl.