Google Analytics 4

Google Analytics 4 (zkr. GA4) je nová verze původního nástroje Google Analytics 3, známého jako Google Universal Analytics (zkr. UA). Jeho účelem je webová analytika, přičemž nabízí možnost měření konverzí a sledování uživatelského chování na webu. GA4 bylo představeno společností Google v roce 2020 a od července 2023 byl přechod na tuto verzi již nevyhnutelný pro všechny uživatele dosavadního UA.

K čemu je nástroj dobrý

Díky nástroji GA4 získáte komplexní přehled o výkonu vašeho webu a o jeho publiku. Na základě přesných dat odhalíte, kde jsou vaše silné stránky a na čem je naopak potřeba zapracovat. Můžete díky němu analyzovat práci svých marketérů, vyhodnocovat reklamní kampaně a optimalizovat je, objevovat nejvýnosnější zdroje návštěv, přizpůsobovat svůj web zákazníkům a upravovat své marketingové strategie tak, aby se to vyplatilo.

Nástroj není složitý a umožňuje vytvářet přehledné vizuální reporty. Poskytne vám zdarma nepostradatelnou zpětnou vazbu přizpůsobitelnou vašim potřebám – pokud chcete sledovat úspěšnost konkrétní aktivity (např. kliknutí na tlačítko, stažení souboru apod.), jednoduše se na ni zaměříte; při sledování návštěvníků můžete využívat uživatelské segmenty, kdy porovnáte chování různých skupin uživatelů apod.

V čem je GA4 lepší než předchozí verze

Mezi největší rozdíly mezi GA4 a starší verzí patří rozhodně to, že:

  • Využívá pokročilejší funkce strojového učení, takže dokáže předpovídat budoucí chování uživatele, stanovovat pravděpodobnost dalšího nákupu a navrhovat vhodné úpravy webu nebo kampaní.
  • Pracuje s novým způsobem měření tzv. modelem událostí a kontextů, kdy středobodem není návštěva stránky, ale jednotlivé události (akce), které uživatel provádí (zhlédnutí stránky, kliknutí na odkaz atd.), přičemž kontextem jsou data o tom, kdy, kde a jakým způsobem návštěvník akci provedl – tato multiplatformní analýza poskytuje mnohem ucelenější obraz chování uživatelů.
  • Oproti původní verzi umožňuje měřit události vytvořené přes webové i mobilní aplikace na jednom místě.
  • Kromě vylepšené funkce pro ochranu osobních údajů, přináší tato verze řadu nových funkcí pro hloubkové analýzy (např. Reporting Life Cycle nebo Analysis Hub).
  • Poskytuje kvalitnější vizualizaci cesty uživatele a nabízí propracovanější a personalizovanější tvorbu reportingu (což s sebou přináší požadavek o trochu většího porozumění a aktivnější práce s nástrojem).

Pokud tento nástroj ještě nevyužíváte, je třeba si na stránce https://analytics.google.com vytvořit účet a provést prvotní nastavení. Rovněž je třeba vygenerovat měřicí kód a vložit ho do HTML kódu vašich webových stránek. Nevíte-li si rady, ať už se založením GA4 nebo obecně s webovou analytikou, neváhejte využít naše služby.