Marketing

Marketing je pojem, pod který řadíme všechny strategie, které působí na zákazníka a jeho potřeby takovým způsobem, aby jej zaujaly a vedly ho k nákupu nebo objednávce nabízených produktů či služeb. Marketingové aktivity spadají buď do offline sféry (letáky, billboardy, inzeráty, balení zboží atd.) – tato oblast je hůře měřitelná, nebo do online sféry (SEO, PPC reklamy, e-mailingové kampaně, reklamy na sociálních sítích apod.) – pro tyto metody existují nástroje, díky kterým můžeme vyhodnocovat efektivitu konkrétních kampaní.

Veškeré marketingové strategie dělíme do čtyř pilířů označovaných souhrnně jako marketingový mix. Patří sem:

  • Produkt (šíře sortimentu, kvalita zboží, značka, design, záruka, doplňkové služby atd.)
  • Cena (výše ceny, slevy, cenové akce, možnost platit na splátky apod.)
  • Distribuce (způsob dopravy, balení zboží, dostupnost zboží apod.)
  • Propagace (reklama, komunikace se zákazníky, aktivita na sociálních sítích, blogu apod.)

 Náš marketingový tip:

Marketingový mix je základem pro marketingový plán, při jehož tvorbě si pokládáme otázku:

„Jak co nejlépe uspokojovat zákazníkovi potřeby a přání tak, aby měl chuť nakupovat právě u nás?“