LinkedIn

LinkedIn je profesní sociální síť, u jejíhož vzniku v roce 2003 stáli Reid Hoffman a Konstantin Guericke a kterou od roku 2016 vlastní společnost Microsoft. V současné době (původně šlo pouze o online životopis) je uzpůsobena tak, aby podporovala kariérní rozvoj, nabízela pracovní příležitosti a propojovala profesionály ve svém oboru. Největší zastoupení na této síti mají majitelé společností, manažeři a personalisté, kteří chtějí kvalitně prezentovat firmu, hledají kvalifikované pracovníky, partnery pro obchodování nebo chtějí spolupracovat a komunikovat s jinými odborníky. Na druhé straně zde mají profily specialisté ve svém oboru a lidé se zajímavými pracovními zkušenostmi, kteří hledají zaměstnání, jsou otevření spolupráci a diskuzi o pracovních tématech nebo si chtějí rozšiřovat obzory – prostřednictvím placeného obsahu na LinkedIn Learning lze například využít znalostí odborníků a rozvíjet dovednosti své či svého týmu skrze vzdělávací kurzy. V České republice využívá tuto platformu pro profesionální síťování okolo 2,2 milionů uživatelů.

Z pohledu marketingového je LinkedIn skvělá možnost, jak může firma budovat svou image, představovat své služby a produkty, sbírat cenné kontakty, komunikovat s partnery, získat toho správného zaměstnance či oslovit nové klienty. Může na to jít přes vkládání příspěvků ve formě článků, obrázků nebo videí, může vytvářet oborové skupiny a tvořit pro ně tematický obsah, inzerovat volné pozice nebo využít placenou reklamu, která je sice dražší než na jiných sociálních sítích, výhodou je však její serióznost a možnost jejího přesného zacílení (dle pracovní pozice, zkušeností v oboru apod.). V každém případě se vyplatí být na LinkedIn aktivní, propojovat se s jinými kontakty a díky nim si zajistit šíření svého obsahu, doporučení či potvrzení dovedností – to vše přispívá ke zvýšení vaší důvěryhodnosti.

Stejně jako u jiných sociálních sítí je při správě profilu na LinkedIn třeba ovládat zásady SEO a umět správně optimalizovat. Pokud nevíte, jak na to, a chcete zvýšit efektivitu své firemní stránky, obraťte se na naše specialisty, ať vaše aktivita na této síti nepřijde vniveč.