Banner

Banner je označení pro obrázek (případně animaci) s přidaným textem určený v online prostředí pro reklamní účely. Prostřednictvím banneru, který je umístěný na hojně navštěvovaném webu, prezentuje prodejce své zboží či službu. Uživatel se klikem na banner dostane na stránky prodejce a může si prohlédnout jeho nabídku a v případě zájmu nakoupit.

Bannerová reklama je placená (platíme tomu, kdo banner zobrazí na svých stránkách), a to většinou dle počtu zobrazení nebo prokliků. Pokud jde o platbu za kliknutí, jedná se o tzv. PPC reklamu (z angl. pay per click). Její výhodou je, že dokáže zacílit na konkrétní zákazníky s ohledem na jejich zájmy či regionálního původ. Největší úspěch s PPC reklamou u nás sklízí Sklik (provozuje Seznam.cz) a Google Ads (provozuje Google). S bannerovou reklamou se setkáme například i na sociální síti Facebook.

Při tvorbě bannerových kampaní vytváříme kreativy v několika rozměrech a napříč kampaněmi sledujeme jejich dosah a úspěšnost. Náš pravidelně aktualizovaný dokument, který je zároveň i zadáním pro grafiky je dostupný tady.