Facebook je sociální síť založená v roce 2004 Markem Zuckerbergem s nyní více jak dvěma miliardami uživatelů. Původní myšlenkou Facebooku bylo poskytnout studentům Harvardovy univerzity síť pro interní komunikaci. Následně se Facebook rozšířil na všechny americké univerzity a nakonec se stala sociální sítí pro kohokoliv na světě.
Facebookové skupiny a další funkce
Timeline
Základní funkcí je možnost vyhledávání a spojování se s lidmi. Při otevření Facebooku se zobrazí tzv. Timeline (časová osa), kde se nachází příspěvky a všechny informace o činnosti uživatelů.
Facebook Ads vs. Google Ads
Reklamy, které se spouštějí výhradně prostřednictvím reklamní platformy společnosti Meta. Mohou se zobrazovat ve feedu Facebooku nebo v Messengeru. Mají různé formáty: jednotlivé obrázky, videa, prezentace atd. Lze je cílit na konkrétní lidi nebo na široké publikum. Jaký je rozdíl mezi Facebook Ads a Google Ads? Reklama na Facebooku i na Google lze cílit přes témata a zájmy uživatelů. Facebook je ale v tomto ohledu úspěšnější, protože má o uživatelích více informací. V Google Ads je také možné cílit pomocí klíčových slov, která uživatelé vyhledávají. Na Facebooku se všechny marketingové a reklamní činnosti spravují přes Meta Business manager a měří se přes Meta pixel, dříve Facebook pixel, který funguje podobně jako Google Analytics. Meta pixel pracuje s cookies a údaji, co daný uživatel na webu dělá. Odesílá údaje o návštěvnosti a splněných konverzích na webu do nástroje Meta Business manager. Je důležitý pro remarketing na Facebooku, díky kterému se uživatelům na Facebooku ukazují produkty, které na webu navštívili.
News Feed
News Feed (kanál novinek) umožňuje uživatelům zobrazovat novinky z připojení a skupin, které sledují.
Facebookové skupiny
Uživatelé se mohou podle zájmů spojit do facebookových skupin, které umožňují uživatelům sdílet informace k danému tématu a vést aktivní diskusi.
Marketplace
Další funkcí je Marketplace, kde uživatelé prodávají a kupují zboží a služby.
Messenger
Prostřednictvím služby Messenger mohou přátelé spolu chatovat v reálném čase.
Události
Tato funkce umožňuje uživatelům a skupinám organizovat události, kterých se mohou zúčastnit jejich příznivci. Umožňuje uživatelům rozesílat pozvánky a pomáhá spravovat seznam účastníků.
Reels
Reels jsou krátká videa původem z TikToku. Stejný formát převzal poté i Instagram a nově i Facebook. Jedná se cca o minutové videa, které může vytvořit každý. Jsou nejlepší volbou pro propagaci produktu, protože ve feedu zaujmou nejvíce.
Sociální sítě jsou v současnosti častým cílem hackerů. Dávejte si proto pozor na bezpečnost svých účtů. Pokud i tak se do vašeho Facebooku někdo nabourá, jsme schopni vám pomoci. Na našem blogu si můžete přečíst článek, jak se nám povedlo dvěma našim klientům ukradené účty navrátit.