Konkurence
Konkurence je pojem, který označuje soupeření mezi ekonomickými subjekty ze stejného tržního segmentu usilujícími o získání výhodnější pozice na trhu. Mít dobrý přehled o konkurentech a jejich prodejních metodách je základním předpokladem k nastavení fungující marketingové strategie. Firma může díky prozkoumání zvyklostí konkurentů odhalit nevyužité příležitosti, dozvědět se, jaké jsou její silné a slabé stránky, co může dělat lépe a jak se může odlišit a uspět.
Zejména v digitálním marketingu je analýza konkurence nezbytná k tomu, aby se dokázal web podnikatele v konkurenčním online prostředí svým obsahem prosadit, zviditelnit a umístit na dobré pozici ve vyhledávání.
V rámci optimalizace webu pro vyhledávače proto SEO specialisté zjišťují:
- na jakých webech má konkurence zpětné odkazy,
- na jaká klíčová slova se konkurenční weby zobrazují,
- jaká jsou unikátní rankující klíčová slova konkurence, na které se web klienta nezobrazuje
- jaký obsah konkurence je nejvíce sdílený,
- jaký obsah zahrnuje nejkvalitnější zpětné odkazy apod.
Na poli PPC reklamy se zase zkoumá např.:
- jaká klíčová slova jsou konkurencí využívána pro inzerci,
- jak zní textace jejich reklam apod.
Využívají se k tomu specializované nástroje, jako je např. Ahrefs, díky němuž lze monitorovat klíčová slova, zpětné odkazy, PPC reklamy, obsah a návštěvnost stránek konkurenčních webů. Na základě provedené analýzy konkurence jsou pak aplikovány takové postupy, aby se vzhledem ke konkurenci vylepšilo SEO hodnocení webu a ten mohl dosahovat lepších výsledků (tj. větší návštěvnosti, většího objemu poptávek či objednávek).