YouTube

YouTube je největší online platforma určená pro video sdílení, která od roku 2006 (tj. rok po svém vzniku, kdy jej založili Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim, zaměstnanci americké společnosti PayPal) připadá do vlastnictví společnosti Google. Tato populární sociální síť, na které mohou lidé nahrávat videa na svůj vlastní kanál nebo jen sledovat videa ostatních, sdílet je, odebírat, komentovat apod., má dle statistik v České republice aktuálně návštěvnost kolem 8 milionů uživatelů měsíčně. Podnikatelům tato platforma nabízí velmi efektivní možnost, jak formou YouTube marketingu zasáhnout opravdu široké publikum, ať už v podobě PPC videoreklamy, vytváření propagačních videí a streamování obsahu či spolupráce s influencery.

V případě tvorby obsahu na vlastním kanále je nutné si jasně definovat jeho cíl a zaměřit se na vybranou cílovou skupinu. Ujistěte se, že máte zajímavý a originální obsah (tj. např. tutoriály, produktové recenze, rozhovory apod.) a čas tvořit a publikovat pravidelně a zajistit jeho odpovídající kvalitu (včetně správné optimalizace videí). Jedině tak si získáte dlouhodobou pozornost publika. Pokud nemáte kapacitu tvořit si videa sami, můžete se obrátit na marketingovou agenturu, případně oslovit vybrané influencery, kteří se propagací produktů na sociálních sítích živí.

YouTube nabízí také různé možnosti placené reklamy (např. in-stream, která se přehraje na začátku nebo během přehrávaného videa, příp. po jeho skončení, nebo discovery, která se zobrazí mezi výsledky vyhledávání). Pokud se rozhodnete pro PPC reklamu (v podobě bannerů, videoreklam a remarketingu), pak stačí vše nastavit v administraci Google Ads, jelikož je reklamní systém díky Googlu s YouTube propojen. Nezapomeňte si stanovit pro reklamu vlastní rozpočet, snadno si tak pohlídáte své náklady.

YouTube marketing se vyplatí vyzkoušet. Zejména pak, pokud jsou vaši cílovou skupinou mladší ročníky (od 13 do asi 35 let), oslovit ale rozhodně můžete i starší věkové skupiny, pokud budete obsah přizpůsobovat právě jim. Výhodou YouTube je, že nahrávání videí je zdarma, ovlivnit můžete různorodé publikum a velmi nápomocný pro vaši reklamu může být i samotný uživatelsky generovaný obsah spokojených zákazníků a fanoušků, např. v podobě jejich samovolně vytvořených videorecenzí nebo sdílení vašich videí skrze různá digitální média.