Affiliate

Affiliate marketing je provizní systém fungující v rámci internetového marketingu. Jedná se o spolupráci firmy a affiliate partnera, který za přímou propagaci produktu na svých stránkách, dostává od prodejce podíl (provizi) z prodeje. Prodejce tímto způsobem získává novou propagační plochu, posiluje tím svou značku i SEO a může se těšit přílivu nových zákazníků.

Affiliate spolupráce může mít různou podobu, existuje například i typ PPL (z angl. pay per lead = platba za kontakt) nebo PPC (z angl. pay per click = platba za proklik), nejrozšířenější forma je však ta v podobě PPS (z angl. pay per sale = platba za uskutečněný prodej), kdy inzerent partnerovi neplatí za reklamu, ale až za uskutečněnou objednávku. Snadno si tak pohlídá vynaložené výdaje.

Affiliate partnerem může být webový katalog, recenzní web, cenový srovnávač, cashbackový portál, slevový web, zájmový web, specialista na PPC reklamu apod. Produkt inzerenta propaguje nejčastěji formou hypertextových odkazů, reklamních bannerů, promovaných příspěvků či e-mail marketingu.

Affiliate inzerent může provozovat vlastní affiliate software, který mu umožní mít větší kontrolu nad partnery a jejich výkony, předpokladem je však dobrý programátor a čas se systému věnovat. Nebo se může firma zapojit do affiliate sítě, přes kterou snadněji získá aktivní partnery a ušetří si práci se správou programu. Může také využít cloudová řešení.