Remarketing

Remarketing je cílená reklama využívaná ke znovu-oslovení zákazníků, kteří již někdy navštívili konkrétní web. Jedná se o personalizované kampaně, které se uživateli zobrazují v podobě PPC reklamy (nebo e-mailingu v případě poskytnutí kontaktu).

Jak remarketing funguje

V praxi to funguje tak, že si provozovatel e-shopu za účelem zvýšení prodeje umístí na web speciální kód, díky kterému je návštěvník webu systémem zaznamenán v podobě cookies dat a na základě nich se pak danému uživateli zobrazuje reklama, která mu připomíná jeho nedávný zájem a motivuje ho ke koupi například i nabídnutím slevy. Díky této psychologické stimulaci je remarketing několikanásobně efektivnější než běžná PPC reklama a navyšuje konverze návštěvníků.

Kde se s remarketingem setkáte

Remarketingové reklamy je možné nastavit v rámci systémů Google Ads, Sklik nebo na sociálních sítích Facebook či Instagram. Využívaná je dnes hojně i forma video remarketingu, kdy se reklama zobrazuje na YouTube. Vůbec nejefektivnější je ovšem tzv. dynamický remarketing (v Google Ads), kdy se reklama automaticky připomíná konkrétnímu uživateli v podobě konkrétního produktu, o který v minulosti projevil zájem.

S připomínáním se zákazníkům se pracuje i v rámci e-mailového marketingu. Díky browse remarketingu můžete e-mailem oslovit zákazníka s konkrétní nabídkou, a to na základě jeho procházení e-shopem, nebo nastavit automatické odeslání e-mailu uživatelům, kteří nedokončili nákup a nechali na webu opuštěný košík.

Dalo by se říct, že bez remarketingu se fungující online marketing neobejde, důležitá je však správná optimalizace kampaní. Nevíte si s ní rady? Obraťte se na náš tým.