Novinky z online marketingu za prosinec 2021

🍾 Rok 2021 je úspěšně za námi a my Vám opět přinášíme novinky ze světa marketingu. Co nového se tedy událo v prosinci 2021 a co by rozhodně nemělo uniknout Vaší pozornosti? 👀

Dnes se společně podíváme na užitečné tipy na práci s webem, připomeneme si zásady přesměrování, zjistíme, kde hledat podrobnosti k zásahové kampani a nebo jaké jsou vyhlídky u sociální sítě Instagram.

SEO

Majestic se společně s Davidem Bainem zeptal 66 SEO expertů na jednoduchou a přesto důležitou otázku: Co se chystá pro SEO v roce 2022? Jednotlivé praktické tipy od specialistů si lze projít ve formě videí, podcastu nebo si stáhnout e-book.

Co je to Sitemap a k čemu slouží? Přidáním souboru Sitemap XML do Search Console můžete pozitivně ovlivnit procházení a indexování webu. Nesprávně optimalizovaný soubor však naopak může negativně ovlivnit celý rozpočet na procházení. Tato příručka pomůže pochopit, co jsou soubory Sitemap, co do nich zahrnout a proč je potřebujete.

Jak pracovat s přesměrováním 301? V této epizodě #AskGooglebot od Google Search Central se John Mueller zabývá tím, jaký typ přesměrování použít a jak dlouho by si měl web po přesunutí ponechat přesměrování.

A přesměrování ještě jednou. Tentokrát v podobě užitečného nástroje pro kontrolu a sledování přesměrování URL založeného na Google tabulkách. Soubor lze stáhnout přímo v článku.

Novinkou od Google je také praktické propojení některých služeb. Lze si tak požádat například o propojení Google Analytics 4 s Google Search Console.

PPC

U videokampaní v Google Ads lze nyní vytvořit tzv. Zásahovou kampaň. Jedná se o sloučení více formátů videoreklam do jedné kampaně, čímž se zefektivní jejich zásah. Díky nepřeskočitelným in-stream reklamám lze oslovit uživatele celým sdělením reklamy. Zvýšit povědomí o nové značce či produktu zase pomohou tzv. mikrospoty.

Statistiky v účtech Google Ads se dočkaly další inovace. Nově jsou zde další čtyři reporty, a to prognóza poptávky, zájmy zákazníků, publika a dopady na výkon způsobené změnami v účtu (Historie změn) či vývojem na trhu (Statistiky aukcí). Nové přehledy tedy přinášejí komplexnější pohled na možný vývoj kampaní včetně důležitých historických dat.

U textových reklam na desktopu ve vyhledávání Google se začaly zobrazovat rozšíření o obrázky. Je to další způsob, jak zaujmout potencionální zákazníky.

V Sklikových účtech e-shopů přibyla nová možnost cílení dynamického retargetingu na návštěvníky webů Seznamu. Novinka využívá data ze Zbozi.cz, což podporuje relevantnost těchto potencionálních návštěvníků pro e-shop. Tedy že nabízené produkty jsou ty, které hledali.

Sociální sítě

Instagram nastínil své směřování v roce 2022. Podle šéfa Instagramu Adama Mosseriho můžeme v roce 2022 očekávat podobné směřování, protože hlavním cílem nadále zůstává zaměření se na klíčové oblasti růstu – sjednocení videoformátů a maximalizace zapojení uživatelů. Hlavním formátem, který se bude rozvíjet, zůstávají Reels. Mosseri naznačil ve svém videu také nové nástroje zpeněžení pro tvůrce nebo transparentnější přístup v otázce „Jak Instagram funguje?“. 📲

Twitter testuje nové možnosti tvorby tweetu. Kreativnější formát Fleets se v minulosti příliš neuchytil, nicméně už při jeho stažení Twitter oznámil, že některé prvky bude chtít v budoucnu využít. Aktuálně testuje možnost „Quote Tweet with reaction“, která by uživatelům umožnila zachytit odpověď na tweet prostřednictvím režimu fotoaparátu a původní znění tweetu by zde bylo doplněno formou nálepky. Větší vizuální zviditelnění tweetu bude nově nabízet také textový editor, který obsáhne více barevných variant. 🤳

TikTok v současné době testuje s vybranými uživateli novou funkci „Repost“, která jim umožňuje znovu sdílet příspěvky se svými sledujícími. Někteří uživatelé tak nyní mohou ve svých možnostech sdílení vidět nové tlačítko „Repost“, které v podstatě umocňuje dosah obsahu tím, že dojde k jeho sdílení u jednotlivých kontaktů uživatele jak v obsahu u sledovaných tvůrců, tak ve formátu „For You„. 🔄

Whatsapp přidává praktický doplněk do možností konverzace – své hlasové zprávy bude možné před odesláním „zkontrolovat“. WhatsApp přidal novou možnost zobrazení náhledu hlasových zpráv před jejich odesláním, takže si každý uživatel může zkontrolovat své vystoupení a vyznění kontextu celé zprávy. Oproti hlasovým formátům jiných sociálních sítí je to určitě pozitivum. 🎙️

👋  A to je z prosincových novinek vše. Rádi bychom Vám všem popřáli co nejúspěšnější start do nového roku a budeme se na vás těšit zase příště.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek