V rámci spravování kampaně ve vyhledávací síti Google, máme jako skupina GBG Kolín přístup k obrovskému množství dat ohledně dotazů spojených se slovem „Kolín”. A rozhodli jsme se, že si je nenecháme pro sebe. Pokud vás zajímá, co je vyhledáváno (nejen) v Kolíně, ale hlavně o Kolíně, tak vám tento článek rozhodně stojí za přečtení.

Příležitost ke spravování PPC kampaně pro GBG Kolín jsme dostali díky programu Google Ad Grants, který je určen výhradně neziskovým organizacím. Těm při splnění všech podmínek pomáhá ke zviditelnění ve výsledcích vyhledávání Google. V Google AdWords jsme tedy nastavili reklamní sestavu na klíčové slovo “Kolín” ve volné shodě a čekali… O co byl ve vyhledávači Google největší zájem od 1. listopadu 2015 do 28. února 2017?

“Celosvětový Kolín”

Věděli jste, že po českém Kolínu jsou pojmenovány filipínské osvěžovače vzduchu? Na našem trhu tento výrobek bohužel nenajdeme, ale díky nastavení volné shody a absenci lokálního cílení, se nám mezi vyhledávací dotazy dostalo hned několik “kolin aircon” dotazů.

Samozřejmě na Filipínách nebyli jediní, kdo se dozvěděl o kolínských přednáškách. S ohledem na nastavení kampaně jsme se čas od času objevili i zájemcům o „Kolín nad Rýnem”, a to pak především uživatelům z ČR.

Kde byl o Kolín největší zájem? „Překvapivým” vítězem se stávají uživatelé z Kolína. Následováni jsou Prahou a dalšími městy ve Středočeském kraji. Pokud se podíváme za hranice, tak kromě již zmíněných Filipín je pojem „Kolín” velmi populární v Indii. Na evropském kontinentu vítězí naši východní sousedé ze Slovenska, následováni Ukrajinou.

Nepodceňujte budování značky

Je to prosté – i ve středočeském Kolíně se lidé zajímají o známé značky, které jsou s tímto městem spojené. Mezi nejčastěji zobrazovanými dotazy nám jich vyskočilo hned několik – jako příklad můžeme uvést Alzu, OBI, Tesco nebo Datart. Na vzestupu je potom v tomto období především Louda Auto a mnoho nově otevřených stravovacích zařízení.

Na tzv. brand building by měla myslet každá firma, která se nějakým způsobem chce věnovat marketingu, a to nejen v online prostředí. V případě neziskové organizace stojí za zkoušku právě zmíněný program Google Ad Grants, který může společnosti zajistit poměrně zajímavý měsíční rozpočet ve formě kreditu. Ten je však určený pouze pro vyhledávací síť, která není pro budování značky tou nejvhodnější platformou.

Akcí roku 2016 je Den záchranářů

Vzhledem k tomu, že naše kampaň běžela po celý rok 2016, objevily se i vyhledávací dotazy obsahující „2016”. Jednoznačně nejoblíbenější akcí ve spojení s tímto rokem a slovem „Kolín” se stal jubilejní 20. ročník Dne záchranářů. Mezi další oblíbené události se zařadila tradiční Burza škol nebo závody dračích lodí na kolínském Kmochově Ostrově.

V případě, že ve vyhledávacím dotazu není zadán rok 2016, dostávají se na scénu i další kolínské (nejen) kulturní akce. Např. festival Kmochův Kolín je populární po celém světě. Mezi kolínskými občany se pak velké oblibě těší projekt Otevřená ulice z roku 2015, který proměňuje kolínské uličky všedního podvečera v nevšední prostor zábavy a „sousedských setkání”.

Nakupování a zábava v Kolíně táhne

Pomalu se dostáváme do pomyslného „finiše”. Abychom nezveřejnili jen klasických TOP10 vyhledávacích dotazů, které si nakonec můžete prohlédnout v přiloženém dokumentu pod článkem (při práci s dokumentem můžete využít i Open Refine), tak jsme se rozhodli vyhledávací dotazy roztřídit podle předmětu zájmu samotného uživatele, který dotaz zadal.

Pomyslnými „vítězi” v jednotlivých kategoriích tedy jsou:

  • kategorie Nakupování“futurum kolín”
    • podkategorie Obchody“alza kolín”
  • kategorie Zábava“vodní svět kolín”
  • kategorie Volný čas“sex kolín”
  • kategorie Jídlo“krmelec kolín”
  • kategorie Sport“sc kolín”
  • kategorie Doprava“mhd kolín”
  • kategorie Vzdělávání“gymnázium kolín”
  • kategorie Firmy“automobilka kolín”
  • kategorie Zdraví “zubní pohotovost kolín”
  • kategorie Služby“letiště kolín”

Jak bylo zmíněno výše, všechny dotazy jsou sesbírané za období od 1. listopadu 2015 do 28. února 2017. Bližší statistiku si můžete prohlédnout v přiloženém dokumentu.

Co nám kolínská data dala i vzala?

Z velkého množství vyhledávacích dotazů, které jsme díky kampani v AdWords o Kolíně získali, je patrné, že při spuštění je důležité myslet na výběr vhodné shody u reklamních sestav. Případně také sledovat absolutně nerelevantní dotazy, které neodhalíme před spuštěním. Takové dotazy pak vylučovat většinou na úrovni celé kampaně.

Dále je nutné pamatovat na lokální cílení. Nejenže můžete v AdWords zobrazování reklamy nastavit podle jazyka, který má uživatel zvolený v rozhraní Google, ale také pamatujte na definování konkrétního státu a okruhového cílení, které vám může snadno pomoci k efektivnímu oslovení publika.

Zviditelněte také svoji neziskovku

Máte neziskovku, ale nejste vidět? Nikdo o vás neví a chybí vám prostředky na rozsáhlejší propagaci? V článku jsme zmínili Google Ad Grants. Pro bližší informace nám klidně napište na spoluprace@jirkont.cz. S využíváním tohoto programu máme zkušenosti, takže vám rádi pomůžeme s nastavením kampaně, a poté už budeme jen společně sledovat, jak váš projekt získává na popularitě v dané lokalitě, kraji i celé republice!