Novinky z online marketingu za listopad 2021

Novinky z online marketingu listopad 2021

🎄 I v tomto předvánočním čase se Vám hlásíme s novinkami ze světa online marketingu. 🎄

Dnes se společně podíváme na práci s Google Analytics 4, proč a kde nelze cílit PPC reklamy u sladkých jídel a nápojů na nezletilé a na to, jaký vliv má rozvolňování u kamenných obchodů na uživatele sociálních sítí.

SEO

SEOMobilní indexace za rok 2021 značně pokročila a Google nabízí ucelený pohled na aktuální vývoj i následující kroky. Za zmínku jistě stojí to, že od prvního testování došlo k velkému pokroku a proběhla i změna přístupu ke zpracování. Například indexování většiny webů aktuálně probíhá za pomoci Googlebot-Smartphone. Google navíc přišel s inovací v zobrazování výsledků vyhledávání v mobilních zařízeních. Nyní když se uživatel dostane na konec výsledků, automaticky se načte další stránka bez nutnosti kliknutí na tlačítko „Zobrazit další„.

Petr Krauz na blogu MarketingMineru zodpověděl otázky týkající se práce s Google Analytics 4. Tato nejnovější verze mění zcela pohled na analitiku. Jedná se o zcela jiný datový model než je Universal Analytics. Další článek, který určitě stojí za zmínku v rámci SEO světa je článek Sama Hollingsworthe, který se zaměřil na ideální délku textu ve vztahu k SEO. V rámci webu Search Engine Journal byl také v listopadu publikován článek od Mirandy Miller, který se zabýval problematikou lokální strategie. Dozvíte se zde například i to, zda je vytvoření samostatného článku pro každé město, čtvrť a službu tou správnou lokální strategií.

PPC

PPCJelikož jsou vánoční nákupy v plném proudu, jistě se nejedná o náhodu, že právě v tomto měsíci představil Google nové možnosti vyhledávání akčního zboží v Shopping kampaních. Pro zobrazení akčních produktů nyní stačí, aby uživatel zadal ve vyhledávání hesla jako “akce”, “sleva” nebo “black friday” aj. V rámci Google Ads začaly platit nové zásady inzerce potravin a nápojů. Novinkou je zákaz cílení produktových inzerátů, která propagují velmi tučná, slaná nebo sladká jídla a nápoje na uživatele mladší 18 let. Zároveň také došlo k zaktualizování systému sankcí při porušení zásad Google Ads. Nově může dojít k zamítnutí celého účtu po třetí saknci.

Google také v listopadu představil tzv. videokampaně s dosahem (Video reach campaigns). Inzerenti  nyní mohou nahrát více formátů videoreklam do jedné kampaně a systém automaticky propaguje nejúčinnější kombinace reklamy na YouTube. Tento typ videokampaně má především pomoci novým značkám nebo produktům oslovit jejich cílové publikum.

Díky novele zákona o elektronickách komunikacích bude nutné i v rámci Skliku řešit úpravy. Od ledna 2022 dojde ke změnám v rámci retargetingu a měření konverzí. Více informací o těchto změnách si můžete přečíst přímo na Sblogu.

Sociální sítě

Sociální sítěInstagram prodloužil délku nahrávání Stories. V listopadu bylo spuštěno uživatelské testování 60 sekundových videí v rámci Stories. Toto testování probíhá v rámci malé skupiny uživatelů s cílem poskytnout větší tvůrčí svobodu a dále integrovat různé možnosti multimediálního obsahu tak, aby došlo k zefektivnění kreativních nástrojů a funkcí aplikace. Pokud dojde k úspěchu v rámci testování, můžeme se těšit na delší Stories, které již nebudou rozdělovány do menších 15 sekundových videí.  📲

YouTube došel k zásadnímu kroku, a to ke skrytí disliků. Nově bude informace „nelíbí se“ pouze soukromá pro vlastníka videa. Youtube tak chce předejít případným zneužitím a útokům na tvůrce. Právě útoky na tvůrce přiměli YouTube ke změně, jelikož bylo běžnou praxí zneužití této funkce ke snížení výkonu daného videa. 👍👎

Předpovědi pro TikTok jsou jasné, nezastavitelně poroste i v roce 2022. Navzdory snahám konkurenčních sociálních sítí, regulací nebo zákazů v některých regionech světa TikTok stále upevňuje svou pozici a pokračuje od úspěchu k úspěchu. Podle zprávy App Annie’s Mobile Forecast pro rok 2022 má TikTok v následujících dvanácti měsících překonat 1,5 miliardy uživatelů.📈

Pokles počtu uživatelů však hlásí Pinterest. Platforma zaznamenala při srovnání druhého a třetího čtvrtletí 2021 úbytek o 10 milionů aktivních uživatelů. Tomu tak ale není poprvé. Od začátku roku se počet snížil dokonce o celých 34 milionů. Děje se tak v důsledku zmírňování restrikcí a otevírání kamenných obchodů či nákupních center. Jistý pokles právě u Pinterestu byl očekávatelný, neboť ze všech sociálních platforem byl Pinterest se zaměřením na nakupování nejpravděpodobnější sítí, kterou znovuotevření kamenných prodejen zasáhne nejsilněji.💻

🎉A to je z listopadových novinek vše. My bychom se s Vámi rádi touto cestou pro letošní rok rozloučili a budeme se na Vás těšit zase s pravidelnými novinkami v lednu 2022. Přejeme Vám krásné a hlavně pohodové prožití vánočních svátků a klidný konec roku. 🎉

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek