Novinky ze světa online marketingu za březen 2024

S příchodem jara a po prožití velikonočních svátků se opět hlásíme s novinkami z online marketingu. Níže je to nejzajímavější, co se během března událo.

Google bude mazat staré Google Universal Analytics účty

Google oznámil, že k 1. červenci 2024 bude staré služby Universal Analytics mazat. Doporučujeme tedy co nejdříve exportovat data, jinak se k nim už nedostanete. Více informací je zde. Se zálohou rádi pomůžeme. 

SEO Restart 2024

Ve středu 20. března se Jirka zúčastnil desátého ročníku konference SEO Restart 2024, která znovu přilákala špičky v oboru SEO. Více je v reportu na našem blogu.

SEO

Google dokončil březnovou aktualizaci a zavedl tři nové zásady týkající se spamu, včetně škálovaného zneužívání obsahu, zneužití domény s vypršenou platností a zneužití pověsti webu. Tyto změny jsou aplikovány prostřednictvím algoritmického hodnocení. V březnu 2024 Google deindexoval 1 446 stránek webů z důvodu nadměrného využívání AI generovaného obsahu. Také zavedl opatření proti nežádoucímu obsahu a spamu. Důležité je dodržování směrnic Googlu pro webmastery, aby se zabránilo potenciálním penalizacím

💡13 způsobů, jak mohou spolupracovat týmy SEO a sociálních médií

Spamové stránky generované umělou inteligencí překonaly spamovou aktualizaci společnosti Google z března 2024 a nadále dominují na prvním místě ve výsledcích vyhledávání.

Google zavedl funkci, která automaticky zobrazuje příspěvky ze sociálních médií přímo na Google Business Profiles, což firmám umožňuje připojit jeden účet z každé platformy sociálních médií ke svému profilu. Tato funkce je dostupná v omezených regionech a má za cíl poskytnout zákazníkům ucelenější pohled na online aktivity a angažovanost podniku.

💡Jak AI ovlivňuje SEO a co s tím dělat

Google nově potvrdil, že vysoce kvalitní obsah je robotem procházen častěji a vyvrací mýty o maximálním počtu denně zaindexovaných stránek. Nejlepší způsob, jak zvýšit procházení, je zaměřit se na tvorbu vysoce kvalitního obsahu cíleného na uživatele. Další novinkou je testování beta verze funkce AI Chat s názvem Side Panel Chat, která je integrována do subdomény stránek pro vývojáře. AI chat je omezen na odpovědi související s dokumentací na developerských stránkách a nachází se ve fázi beta testování, to znamená, že jeho odpovědi mohou být někdy nepřesné.

💡Jak vylepšit výkon webu pomocí uživatelského testování

Itamar Blauer sdílí Quick Wins týkající se E-E-A-T, které mohou pomoci zvýšit důvěryhodnost vašeho webu v očích uživatelů a Googlu.

💡Škálovatelné nástroje AI pro SEO: Rychlý průvodce pro rok 2024

💡Tip na akci: BRANDstorming 2024 inovace a nejnovější trendy v marketingové komunikaci

PPC

Google od 11. března začal automaticky pozastavovat reklamní sestavy s nízkou aktivitou, které nezaznamenaly žádné zobrazení za posledních 13 měsíců. Inzerenti budou mít možnost zrušit pozastavení skupin CAD, ale doporučujeme jim, aby tak učinili pouze v případě, že očekávají zobrazení v nadcházejících týdnech.

💡Jak analyzovat vyhledávací výrazy Performance Max pro úspěch PPC

Google Ads představil nový nástroj „Solutions“, který umožňuje rychle a snadno vytvářet přehledy, které ukazují, jak si vaše kampaně vedou v porovnání s obchodními cíli, a dovoluje automatizovat jednoduché úkoly správy. V rámci automatizovaných aktiv na úrovni účtu v Google Ads byl zaznamenán nový typ aktiva s názvem „Rozšíření o sociální sítě„, který však zatím nevykazuje žádnou aktivitu.

💡Vrstvení automatizace PPC: Jak získat více z Google Ads

💡Optimalizace kampaní Performance Max pomocí Google Ads

GA4 ve svých přehledech nahrazuje konverze „klíčovými událostmi“ pro behaviorální analýzu. Tato aktualizace zajišťuje, že to, co představuje konverzi, bude konzistentní a snadno srovnatelné mezi výkazy Google Ads a GA4, což poskytne marketérům jasnější přehled o chování uživatelů napříč platformami. Nově také společnost Google zavádí změnu v Google Analytics, která má usnadnit jednotnější sledování dat v reklamách Google Ads a Analytics. Změna tak v podstatě zajistí, že se v obou aplikacích budou zobrazovat stejné datové značky a poznatky.

💡3 tipy pro tvorbu výkonných reklam podle ředitele reklam společnosti Meta

AI

Evropská unie zavedla nové zákony o vývoji umělé inteligence, které zahrnují opatření proti aplikacím ohrožujícím práva občanů a zneužívání dat.

Nový výzkum odhalil kritické bezpečnostní chyby v modulech ChatGPT. Zneužitím těchto chyb by útočníci mohli převzít kontrolu nad účtem organizace na platformách třetích stran a získat přístup k citlivým údajům uživatelů, včetně osobních identifikačních údajů.

💡8 alternativ ChatGPT, které můžete vyzkoušet

💡3 osvědčené způsoby, jak využít ChatGPT k posílení obsahové strategie

LinkedIn nabídl až do 5. dubna 250 bezplatných kurzů zaměřených na umělou inteligenci, které by měly pomoci profesionálům, včetně odborníků na SEO, přizpůsobit se měnícím se požadavkům na dovednosti

💡10 nejlepších generátorů obsahu s umělou inteligencí

💡10 nejlepších nástrojů AI pro správu sociálních médií v malých firmách 

Stability AI zveřejnila výzkumný dokument, který se zabývá základní technologií, na níž je založena Stable Diffusion 3. Na základě hodnocení lidských preferencí překonává nejmodernější systémy pro generování textu na obrázek, jako jsou DALL-E 3, Midjourney v6 a Ideogram v1, v typografii a dodržování pokynů. Nově také Stability AI uvedla na trh Stable Video 3D, generativní model založený na Stable Video Diffusion, který posouvá oblast 3D technologií a přináší výrazně lepší kvalitu a konzistenci zobrazení. Tato verze obsahuje dvě varianty: SV3D_u a SV3D_p. SV3D_u generuje orbitální videa na základě jednotlivých obrazových vstupů bez podmínění kamerou. SV3D_p rozšiřuje možnosti tím, že pojme jak jednotlivé snímky, tak orbitální pohledy, což umožňuje vytvářet 3D video podél zadaných kamerových drah. 

💡Tip na akci: Digitální transformace 2024 – Odhalte, jak AI formuje digitální transformaci.

Sociální média

LinkedIn nyní umožňuje firmám propagovat obsah od jakéhokoli uživatele v aplikaci, nejen od vlastních zaměstnanců, a rozšiřuje tak své reklamy Thought Leader na formu propagace značkového obsahu. Dříve mohly značky pomocí reklam Thought Leader změnit příspěvky ověřených zaměstnanců v propagaci. Nyní mají firmy možnost propagovat i příspěvky od jiných zaměstnanců. Nově také LinkedIn spustil nové nástroje pro podporu kariérního postupu včetně „Next Role Explorer“, který zaměstnancům ukazuje potenciální role ve firmě na základě jejich kariérních cílů a dovedností. LinkedIn, často vnímaný jako „nudná sociální síť, začala nenápadně růst a přitahovat i mladší generace. Rozvíjí také nové funkce, aby zvýšil četnost návštěv svých stránek.

💡Pořídit si placený LinkedIn nebo nepořídit?

Instagram spustil svou novou funkci „Reklamy s propagačními kódy“ pro všechny značky po celém světě, což představuje nové možnosti pro instagramové kampaně. Nyní mohou inzerenti na Instagramu lákat potenciální zákazníky na promo kódy uvedené v popisku, které lze následně uplatnit v procesu objednávky.

Společnost TikTok se připravuje na právní bitvu v USA poté, co sněmovna reprezentantů drtivou většinou schválila nový návrh zákona, který by si vynutil odprodej této čínské aplikace z důvodu obav o národní bezpečnost.

💡Požadavky na velikosti obrázků sociálních platforem 2024 

💡8 marketingových strategií na sociálních sítích pro malé stavební a renovační firmy


Doufáme, že informace, které jsme s vámi sdíleli, pro vás byly užitečné a inspirující. Nezapomeňte sledovat náš blog pro nejnovější aktualizace z online marketingu a neváhejte nás kontaktovat s jakýmkoliv dotazem nebo nápadem, který byste rádi sdíleli. Těšíme se na vás v příštím vydání!

Pokud chcete dostávat tyto novinky dříve na e-mail, přihlaste se k našemu pravidelnému měsíčnímu newsletteru.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek