Novinky ze světa online marketingu za duben 2024
- 9. 5. 2024
- Kristýna Lissi
- Blog o marketingu
- Facebook, Google Ads, Instagram, marketing, PPC, SEO, sociální sítě, TikTok
Jaro je v plném proudu a s ním přichází nejen teplé dny, ale i novinky z oblasti online marketingu. Níže se dočtete, co se událo za měsíc duben.☀️
Google bude mazat staré Google Universal Analytics účty
Google oznámil, že k 1. červenci 2024 bude staré služby Universal Analytics mazat. Doporučujeme tedy co nejdříve exportovat data, jinak se k nim už nedostanete. Více informací je zde. Se zálohou rádi pomůžeme.
Rozhovor s digitálním nomádem Jakubem Štefancem
Na našem blogu vyšel nový rozhovor s bývalým kolegou Jakubem Štefancem, který žije život digitálního nomáda a věnuje se life coachingu. Více se dočtete zde.
SEO
Meta AI nově nabízí uživatelům konverzačního asistenta. Tato novinka umožňuje uživatelům vkládat dotazy přímo do vyhledávacího pole na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Při dotazech, které vyžadují nejaktuálnější odpovědi, odkáže Meta AI uživatele na výsledky webového vyhledávání Google nebo Microsoft Bing.
💡Plánovač klíčových slov Google: Jak používat bezplatný nástroj pro SEO
Společnost Google odkládá vyřazení souborů cookies třetích stran v prohlížeči Chrome na rok 2025 a dává webovým stránkám více času na přechod. Webové stránky budou muset nakonec přejít ze sledování souborů cookies na rozhraní API služby Google Privacy Sandbox.
💡16 důvodů, proč vaše stránka není na Googlu hodnocena
WordPress vydal oficiální výkonnostní plugin, který poskytuje podporu pro špičkovou technologii zvanou spekulativní načítání, která může pomoci zvýšit výkon webu a zlepšit uživatelský zážitek návštěvníků webu.
💡Google E-E-A-T: Co to je a proč je pro SEO důležité?
💡Tip na akci: Content First 2024 – To nejlepší z obsahového marketingu českých i světových značek: case studies, trendy, data a nové technologie.
PPC
Společnost Meta představila nové nástroje přehledu o publiku a cílení v rámci svých nákupních kampaní Advantage+. Tyto nové možnosti umožňují vytvářet přehledy s členěním publika a cílit na osoby, které se zajímají o vaše produkty nebo služby, ale ještě neuskutečnily nákup.
💡Negativní klíčová slova v placeném vyhledávání: 6 strategií pro efektivní implementaci
💡3 způsoby, jak cílit na publikum vašich PPC konkurentů
Google přidává generativní AI do kampaní na generování poptávky – inzerenti spouštějící kampaně Demand Gen nyní mohou vytvářet vizuály pro své propagační akce přímo ve streamu. Tyto kampaně umožňují značkám maximalizovat využití jejich videí a obrazových prostředků tím, že je převedou do různých reklamních formátů Google, aby zvýšili svůj dosah a přitažlivost u konkrétních uživatelů. Nyní budete moci v rámci nastavení reklamy vytvářet také specifické vizuály pro jednotlivé typy kampaní.
💡Příručka Performance Max: Nejlepší postupy a vznikající taktiky pro rok 2024
Společnost Meta představila nové nástroje přehledu o publiku a cílení v rámci svých nákupních kampaní Advantage+. Tyto nové možnosti umožňují vytvářet přehledy s členěním publika a cílit na osoby, které se zajímají o vaše produkty nebo služby, ale ještě neuskutečnily nákup.
💡Negativní klíčová slova v placeném vyhledávání: 6 strategií pro efektivní implementaci
LinkedIn spustil vlastní verzi reklam v propojené televizi (CTV) a zároveň přidal nový způsob propagace živých událostí. Značky budou moci cílit na osoby s rozhodovacími pravomocemi v rámci streamovaného obsahu společnosti NBCUniversal na CTV. Tyto kroky přicházejí v době, kdy se snaží pomoci marketérům využít nárůstu sledování videí na platformě i mimo ni.
💡7 způsobů, jak využít generativní AI v PPC
💡Tip na akci: Reshoper – Veletrh a konference pro e-commerce komunitu
AI
Společnost Microsoft zjistila, že aktéři hrozeb napojení na Čínu se stále více snaží využívat umělou inteligenci k ovlivňování a zasévání rozepře v USA a dalších zemích. Výzkumníci upozornili na to, jak aktéři napojení na Čínskou komunistickou stranu (ČKS) zveřejňují na sociálních sítích obsah generovaný umělou inteligencí, aby posílili kontroverzní domácí témata a kritizovali současnou administrativu v USA.
💡Jak generativní umělá inteligence mění podnikání
OpenAI oznámila bezplatnou verzi ChatGPT, která shromažďuje informace ze světa a zpřístupňuje je stejně jako vyhledávač. Od dubna ji může používat kdokoliv, aniž by se musel zaregistrovat nebo přihlásit ke službě. Kromě některých chybějících funkcí jsou v bezplatné službě k dispozici naprosto stejné funkce, které byly dříve k dispozici uživatelům, kteří se přihlásili k bezplatnému účtu.
💡ChatGPT vs. Gemini vs. Perplexity: Rozhodující bitva chatbotů s umělou inteligencí v roce 2024
💡Jak psát prompty pro ChatGPT, abyste dosáhli co nejlepších výsledků
Stable Audio 2.0 představuje nový standard ve zvuku generovaném umělou inteligencí a vytváří vysoce kvalitní a plné stopy s koherentní hudební strukturou až do délky tří minut při stereu 44,1 kHz. Nový model zavádí generování zvuku a umožňuje uživatelům nahrávat a transformovat vzorky pomocí výzev v přirozeném jazyce. Mimo to Stable Diffusion 3 a Stable Diffusion 3 Turbo jsou nyní k dispozici na rozhraní Stability AI Developer Platform API. Tento model předčí nejmodernější systémy v generování obrázků z textu.
💡7 tajemství marketingu na sociálních sítích pro růst vašeho online ruchu
Nástroje umělé inteligence přinášejí cenově dostupný marketing na sociálních sítích i pro malé firmy. Tyto nástroje umožňují firmám bez hlubokých znalostí marketingu efektivně soutěžit na digitálním trhu. Nabízejí automatizaci, uživatelsky přívětivé rozhraní, konzistentní kvalitu obsahu a možnost personalizace komunikace.
💡Jak vytvořit chatbota AI pro váš web
Společnost DeepL, tvůrce překladače DeepL Translator, oznámila nový produkt s názvem DeepL Write, editor s umělou inteligencí v reálném čase, který je poháněn vlastním velkým jazykovým modelem (LLM), který zlepšuje obsah ve fázi návrhu a zachovává autorský tón. K dispozici je v bezplatné a mírně zpoplatněné verzi.
💡Jak psát s umělou inteligencí: základní průvodce, nástroje a tipy
💡Tip na akci: WebExpo – Konference, která pokrývá technická a praktická témata pro vývojáře, designéry, produktové manažery, online marketéry a vše, co se týká webu.
Sociální média
Společnost TikTok zveřejnila novou příručku o tom, jak co nejlépe využít možnost rychlé reklamy „Promote“, která umožňuje posílit váš obsah tím, že mu poskytnete placenou podporu a oslovíte tak širší publikum. Hlavním účelem příručky je poskytnout podrobné vysvětlení toho, jak Promote funguje a jak ho využít k většímu dosahu reklam na TikToku.
LinkedIn testuje novou možnost předplatného v souladu se svou nabídkou LinkedIn Premium. Tentokrát se však zaměřuje na firmy, a to prostřednictvím služby LinkedIn Premium Company Pages. V rámci služby platforma experimentuje s novým způsobem, jak mohou značky v aplikaci vyniknout. Přináší řadu specializovaných funkcí, které budou k dispozici pouze pro platící značky. Mimo to nová studie odhalila nejefektivnější strategie zveřejňování příspěvků na LinkedIn. Výzkumníci zjistili, jaký typ obsahu vyvolává největší zapojení, sdílení a imprese. Obsah na síti LinkedIn byl analyzován s cílem identifikovat osvědčené postupy zveřejňování příspěvků, které vedou k nejvyšší míře úspěšnosti.
💡LinkedIn sdílí tipy, které pomohou B2B marketérům maximalizovat jejich úsilí
Meta přináší pokročilého chatbota s umělou inteligencí do všech svých aplikací. Uživatelé aplikací Facebook, Instagram, WhatsApp a Messenger přístup ke generativnímu asistentovi AI nové úrovně společnosti Meta přímo ve vyhledávacím panelu každé aplikace.
💡Konec sociálních sítí, pro obsahové weby zcela. Co s tím?
Společnost X spustila nový, zjednodušený proces spouštění reklam X, který usnadňuje spuštění kampaně pomocí nástrojů pro cílení pomocí umělé inteligence společnosti X na rozdíl od ručního zaměření na konkrétnější publikum.
💡Instagram Stories: 6 tipů, jak zvýšit zapojení
💡Průvodce sociálními médii v 6 krocích pro malé firmy
Doufáme, že informace, které jsme s vámi sdíleli, pro vás byly užitečné a inspirující. Nezapomeňte sledovat náš zpravodaj pro nejnovější aktualizace z online marketingu a neváhejte nás kontaktovat s jakýmkoliv dotazem nebo nápadem. Těšíme se na vás v příštím vydání!
Pokud chcete dostávat tyto novinky dříve na e-mail, přihlaste se k našemu pravidelnému měsíčnímu newsletteru.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.