Novinky z online marketingu za srpen 2022

Pojďme se podívat na zajímavosti, které se v SEO, PPC a sociálních sítích udály v poslední době. Za zmínku určitě stojí Pinterest, jako nástroj pro prodej nebo vylepšené funkce v Performance Max.

Nově jsme začali realizovat i kampaně na TikToku. Námi vytvořená videa v srpnu mají už přes 750 tisíc shlédnutí 👀 Je to pro nás nová výzva i zkušenost a rádi se zaměříme na TikTok i u dalších projektů.

SEO

👉 Wikipedie patří k nejoblíbenějším zdrojům pro vyhledávání informací. Podíváme se, jak ji chytře využít pro SEO. Může nám pomoci zlepšit hodnocení ve vyhledávačích a s trochou strategie a digitální důvtipu ji můžeme využít také pro off-page nebo on-page SEO 👈

Vyhledávací neboli uživatelský záměr. Proč uživatelé hledají právě tento konkrétní dotaz a jaký je jejich záměr? 🔍 Odpovědi na tyto otázky nám mohou pomoci optimalizovat obsah tak, aby lépe odpovídal tomu, co cílové publikum hledá. Existují 4 typy záměru vyhledávání – Informační, Navigační, Komerční a Transakční. Marketing Miner detailněji rozebírá fungování těchto záměrů, jak je optimalizovat a jaké výhody může přinést 💡

Off-Page SEO jsou aktivity zaměřené na vytváření a zvyšování povědomí o značce, které se konají mimo samotný web ☝️ Off-page SEO tradičně znamená získávání odkazů 🔗 A protože odkazy jsou i nadále důležitým hodnotícím faktorem, je off-page SEO důležitou součástí SEO. Ačkoliv se to nezdá, má pro hodnocení webu stejný význam jako on-page SEO. Off-page SEO není zdaleka jen o linkbuildingu, ale patří pod něj veškeré propagační aktivity mimo náš web.

Proč naše pozice ve vyhledávání klesají o víkendech? 📉 Na tuto otázku odpovídá rozsáhleji Adam Riemer. Příčin může být hned několik. Například třeba jen to, že o víkendu vyhledává méně lidí. Hodnocení se nezměnilo, jen méně lidí vyhledává v tyto konkrétní dny. Lidé také o víkendu jezdí na nová místa, což znamená, že se při vyhledávání z konkrétního místa zobrazí více místních výsledků.

PPC

Google představuje 4 nové funkce pro Discovery kampaně. Tyto funkce jsou zaměřeny na to, aby pomohly udržet pozornost publika například během prázdninové sezóny. Patří mezi ně: lepší reklamy, vylepšená kreativní podpora, nové statistiky publika, vylepšená správa kampaní.

Jak se mohou PPC reklamy a obsahový marketing vzájemně doplňovat? Pojďme se podívat na odborné tipy, jak je společně používat ke splnění cílů v oblasti digitálního marketingu. Dobrý a kvalitní obsah jde s PPC ruku v ruce víc, než bychom si mohli myslet ☝️ Obsah lze použít k informování, zatímco placená reklama by měla být vaším nástrojem ke konverzi. Zapomínat bychom neměli ani na A/B testování, které nám pomůže například zjistit, která klíčová slova fungují lépe a která hůře.

Remarketing (někdy nazývaný retargeting) je placená marketingová taktika, která umožňuje zobrazovat reklamy jednotlivcům, kteří dříve navštívili náš web nebo se zabývali obsahem na sociálním kanálu. Search Engine Journal přináší 8 typů, jak remarketing vylepšit a ještě lépe cílit.

Google spouští nástroj, který pomůže inzerentům s vlastním upgradem jejich Místních a Chytrých kampaní do Performance Max. Začátkem roku Google oznámil, že ukončí Chytré nákupy 🛍️ (Smart Shopping) a Místní kampaně (Local campaigns) jelikož Performance Max nabízí stejné základní funkce. Koncem září Google automaticky upgraduje kampaně na Performance Max. Inzerentům však doporučuje upgradovat své kampaně předem ‼️

Sociální sítě

📌 Příspěvky a Reels půjdou již brzy naplánovat přímo z aplikace Instagram. Funkce ulehčí práci nejen social media manažerům, kteří teď často musí příspěvek vytvořit v jedné aplikaci a naplánovat jej na preferovaný čas v jiné.

📌 Radka Hrejzková představuje 4 naučné profily o sociálních sítích na Instagramu, kde čerpat informace pro online marketing. Profily zabývající se Instagramem, TikTokem, Facebook a mnohým dalším. 

📌 Pinterest už dávno není jen o obrázcích. Lidé sem chodí hlavně pro inspiraci, čímž se z Pinterestu stává ideální nástroj pro prodej 🛒 Mezi nejčastější zájmy českých uživatelů patří dámská móda, krása, jídlo a pití, zábava a zdraví. Stejně jako ostatní platformy má i Pinterest svůj vlastní nástroj, ve kterém můžete nastavovat a spravovat reklamy a kampaně. Standardní reklamní formáty mohou stát kolem 50 korun za 1000 zobrazení reklamy, cena za klik potom vyjde na zhruba 15 korun 💡

📌 TikTok představuje 3 typy reklam v Nákupech. Inzerenti nyní mohou na TikTok přidávat nákupní reklamy se třemi různými formáty. Patří mezi ně – nákupní videoreklamy, katalogové inzeráty a živé nákupní reklamy. Zde jsou další informace o každém z nových typů reklam.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek