Ostravský Barcamp 2013 očima copywriterky

Poslední barcamp letošního roku byl z našeho mateřského Kolína vzdálen několik hodin cesty, ale o to víc jsme se na naší výpravě na východ republiky bavili. Zkusili jsme jízdu LEO Expressem, tu zpáteční absolvovali s RegioJetem, a minimálně jsme tak mohli porovnat všechny dopravce. Čas ubíhal velice rychle a naše čtyřčlenná skupinka dorazila do hlavního slezského města krátce před páteční půlnocí.

Přivítala nás zima, šedá mlha a liduprázdné ulice.
 

BarCamp začínal 14. prosince už v půl deváté ráno a navzdory menšímu bloudění jsme se do auly Vysoké školy Báňské dostali včas. Organizace byla už na první pohled skvělá – vybrali jsme si tričko s logem BarCampu, našli program a spěchali na první přednášku.

Každou hodinu jsme si mohli vybrat ze tří témat prezentovaných v několika prostorách školy, které od sebe byly vzdálené pouhých pár metrů. Pokud někoho zrovna žádná přednáška nezaujala, dal si ve vestibulu kávu, zahrál si stolní fotbálek, nebo si pochutnal na studeném bufetu, kde bylo vše zadarmo.

BarCamp dohromady pojal 600 zájemců. Bylo jich tedy dvakrát více než v minulém roce. Otevřená konference pro všechny internetové nadšence nabídla nespočet témat spojených s tímto médiem.

Detailně o programu

Já jsem se kupříkladu zúčastnila přednášky o mýtech a domněnkách provozovatelů e-shopů od Jana Kvasničky. V další hodině jsem se dozvěděla skvělé tipy, jak lépe dělat remarketing s Janem Korpasem. Následně celý sál velké auly, včetně mě, zaujal svým projevem Lukáš Havlásek mluvící o efektivním dokončování projektů. Jiří Vicherek zase na příkladech ukazoval, jak lépe vyfotit jeden a ten samý objekt a dlouhý den uzavíral i Petr Svoboda s přednáškou o vybočování z řady. Úplně poslední prezentoval své téma Filip Dřímalka. Ten dával účastníkům tipy na internetové nástroje, které používá takřka denně, a dokáží tak jeho práci výrazně zjednodušit.

Po osmnácté hodině, kdy skončily poslední přednášky, byly u VŠB přistaveny autobusy, které nás zavezly přímo do centra Ostravy. Cílem byl multižánrový Cooltour, který jsme měli jako účastníci BarCampu rezervovaný a kde na nás znovu čekalo mnoho dobrého jídla i pití. Program byl našlapaný až do půlnoci. Proto jsme kromě seznamování se s novými lidmi absolvovali i vystoupení cirkusu Trochu jinak, kapely Neo Chess Sunny nebo Pole dance tanečního studia Motýlek.

Motivace i zábava

Pro některé z nás končil den s půlnocí, další se přesunuli o několik stovek metrů dál prozkoumat Stodolní. Mně osobně sice BarCamp nepřinesl moc nových a užitečných informací, ale minimálně jsem si odnesla motivaci do další práce, celý víkend se výborně bavila a poznala Ostravu, o které jsem do té doby slýchala jen zvěsti. Takhle jsem si mohla udělat vlastní názor, poslechnout si “ostravštinu” a dostat se do úplně jiného koutu naší země.

Myslím, že by se mnou mnoho účastníků souhlasilo, že ostravský BarCamp byl opravdu vydařený. Reakce na celou akci si můžete přečíst na blogu jednoho z organizátorů, kde najdete i pochvalné tweety.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek