Novinky z online marketingu za říjen

V říjnu se ve světě online marketingu událo mnoho nového. Je zde nová novela zákona, která vejde v platnost pravděpodobně na konci tohoto roku a dotkne se zejména e-shopů. Nejdůležitější změny jsme zaznamenali do reportu z WordCampu, kterého jsme se zúčastnili a jehož součástí byla právě i panelová diskuse na téma této novely.

Za zmínku stojí také první česká óda na copywriting, kterou napsal písničkář Leo Pank Ševelpuna. Do ódy se povedlo dostat i SEO a PPC reklamu ve spojitosti se jménem zakladatele Jirkontu, Jiřím Krejčíkem.

SEO

SEO

Pokud vlastníte e-shop, který pracuje na platformě Shoptet zbystřete! Shoptet přichází s 8 novinkami, které dopomohou e-shopu k lepšímu SEO. Jedná se například o úpravu TITLE a Meta Description, nově i pro články a kategorie, export a import do parametrických kategorií a mnoho dalšího. Jde o skvělé změny, které mnohým e-shopům pomohou dostat se výše ve vyhledávání a my můžeme jen tleskat!

Google přišel s novinkou zobrazování výsledků ve vyhledávání. Nově se během vyhledávání na mobilních zařízení zobrazuje, při vyhledávání domovské stránky, pouze název stránky, místo Title tags. Zajímavostí bezesporu je to, že se tak děje striktně pouze u zobrazení domovských stránek a ne podstránek.

Google také vydal v říjnu aktualizaci, která se zaměřuje na spamové stránky. K poslední takovéto aktualizaci došlo v roce 2021. Aktualizace se zaměřuje na porušení pokynů, avšak společnost blíže nespecifikovala o jaké pokyny se jedná. Je dobré si nyní zkontrolovat návštěvnost a hodnocení, zda nedošlo k markantním změnám. Pokud zaznamenáte změnu, znamená to, že jste touto aktualizací byli zasaženi a ne vše je na webu v pořádku. 

 

PPC

PPC

Google provedl aktualizaci, která se dotýká souboru cookie první strany. Díky tomu se budou moci na webech zobrazovat personalizované reklamy AdSense. Soubory cookie první strany se zároveň dají v prostředí AdSense vypnout. Doporučujeme je však ponechat zapnuté, protože soubory cookie první strany obsahují informace o aktivitě uživatele na webu, který právě navštěvuje.

Seznam přináší tipy, jak optimalizovat reklamy v Skliku na Vánoce. Jedná se celkem o 6 tipů, jak vytěžit vánoční reklamní kampaně na maximum. Jedná se například o RTG na e-mailové adresy, DRTG na návštěvníky Seznamu a mnoho dalšího. U nás určitě tyto tipy využijeme!

V Google Ads se nyní objevila možnost testování doporučení tak, aby nedošlo k narušení běžící kampaně. Jedná se o skvělou příležitost, jak vyzkoušet nové doporučení a zároveň vidět jeho výsledky. Pokud je navíc doporučení úspěšné, tak ho lze převést buďto rovnou do běžící kampaně nebo s ním vytvořit kampaň novou. Za nás velký palec nahoru!

U Google Ads ještě zůstaneme, protože se objevilo mnoho změn v samotném uživatelském prostředí. Nově se zde zobrazují tři nové sloupce přehledů. Jedná se konkrétně o nové sloupce výsledek, hodnota výsledků a konverzní cíle. Tyto sloupce jsou k dispozici pro tabulky a grafy na stránce “Kampaně”, ale také na vlastních stránkách přehledů. Zároveň Google přidal pět nových šablon pro vytvoření videoreklamy. Jedná se šablony se sezónní tématikou, které se využijí hlavně v následujícím svátečním období. V prostředí Google Ads také došlo k aktualizaci centra vhodnosti obsahu. Díky tomuto centru může uživatel spravovat nastavení vhodnosti pro všechny své kampaně na YouTube a v obsahové síti Google. Díky této nové aktualizaci dojde k ušetření času při nastavování kampaně.

Google také přidal výrazný tučný štítek ke všem sponzorovaným výsledkům z Google Ads. Starý štítek “reklama” byl nahrazen novým tučným štítkem “sponzorováno” tak, aby uživatel nepřehlédl, které výsledky nejsou součástí organického vyhledávání. Zároveň ve vyhledávání došlo ještě k jedné změně. Nově budou moci uživatelé zakázat cílení reklamy v prostředí Google a YouTube, aniž by přitom přišli o možnost personalizovaného vyhledávání. Toto nastavení lze provést v “moje centrum reklam”.

 

Sociální sítě

Sociální sítě

YouTube se inspiroval u TikToku a do svých YouTube Shorts umožňuje tvůrcům přidávat hlasový komentář. K nahrávání dochází přímo v aplikaci, kdy si uživatel vybere místo začátku nahrávání zvukové stopy ve vytvořeném videu a začne nahrávat.

TikTok i tento měsíc přišel s mnoha novinkami. Jednou z nich je Photo Mode a 7 nových nástrojů pro úpravy videí. Nově mohou uživatelé díky Photo Mode vložit jako příspěvek carousel s fotkami, které lze doplnit o zvukovou stopu. Nové nástroje pro úpravu videí se dotýkají zvuku, ořezávání klipů, rámečků, rychlosti a překryvů. V TikToku také došlo ke zvýšení věkové hranice pro živé vysílání, a to z 16 let na 18 let. Tato změna přichází v době, kdy TikTok čelí vysokým pokutám ve Velké Británii, kvůli nedostatečné ochraně soukromí dětských uživatelů.

Reklamy v prostředí TikToku také zaznamenaly několik změn. Nové kampaně Focused View umožňují inzerentům platit za reklamy až v té chvíli, pokud na ni uživatel TikToku koukal dobrovolně déle než 6 sekund nebo pokud v prvních 6 sekundách s reklamou interagoval. Focused View umožňuje rozhraní TikToku optimalizovat do dvou druhů zapojení: emocionální zapojení pomocí konzumace obsahu a hmatatelné zapojení prostřednictvím interakce. TikTok také přichází s novými automatizovanými Smart Performance kampaněmi. Tyto kampaně jsou téměř identické s Google Smart a Performance Max.

Na Instagramu se u prvních business účtů objevuje možnost naplánování příspěvku přímo v aplikaci. Je jen otázkou času, kdy se tato funkce objeví u všech business účtů a možná se jí dočkáme i u účtů klasických. Zároveň se v prostředí Instagramu objevují čtyři novinky v rámci reklamy. Jedna z novinek je optimalizace hudby pro Reels. Nově lze vybírat kvalitní hudbu zdarma z knihovny Meta Sound Collection. Hudbu může uživatel vybrat sám nebo to nechat na samotném Instagramu, který vybere hudbu dle povahy samotného Reels.

Nové Pinterest API pro konverze poskytují inzerentům úplné přehledy o výkonu jednotlivých kampaní. Jedná se o rozšíření v rámci nástroje Pinterest Trends Tools, který se poprvé objevil v roce 2019. Nově se zde také objevuje widget na úvodní stránce, kde získává inzerent informace o tom, co bylo populární u jeho sledovatelů za posledních 90 dnů.      

I prostředí Facebooku zaznamenalo několik změn. Jednou z těchto změn je možnost přizpůsobení Feedu. Nově je možné u jednotlivých příspěvků kliknout na možnost buď zobrazit méně nebo zobrazit více. Na základě této interakce Facebook vyhodnotí, který obsah je pro daného uživatele relevantní. Zajímavostí je také bezesporu přejmenování zásad reklam na Facebooku na Meta Advertising Standards. V zásadách se však nic nemění, došlo pouze ke změně názvu. V neposlední řadě Facebook také přichází s novinkami ve skupinách tak, aby mohl uživatel co nejpohodlněji komunikovat v rámci jedné skupiny. Nově je možné vytvářet ve skupinách Reels, které se stávají novou formou komunikace mezi uživateli. Další novinkou je aktualizace profilu “O mě” tak, aby si lidé mohli být ještě bližší.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek