Novinky z online marketingu za červen 2021 

Dnes se podíváme na novinky ze světa online marketingu, které se udály za v červnu 2021.

Google Search Console má novou funkci RegEx, díky které dochází k usnadnění používání tohoto nástroje. Nástroj Performance Max campaign nám díky rozšiřování svých funkcí do budoucna zjednoduší plnění marketingových cílů, jelikož umožní například optimalizovat výkon jednotlivých kampaní, online a offline prodej a získávání nových zákazníků. Podíváme se i na tzv. místní kampaně, které využívají hlavně majitelé kamenných obchodů.

SEO 

Google Search Console nedávno začal podporovat tzv. regulární výrazy neboli RegEx., což je vzor, který modul regulárních výrazů porovnává se vstupním textem. Tento vzor sestává z jednoho nebo více znakových literálů, operátorů nebo konstrukcí. Průvodce k aplikaci naleznete zde. Dle nás je velmi pěkně zpracovaný a přehledný. 

Nedávno se objevily zmínky o konci aplikace Universal Analytics neboli Google Analytics 3. Proto je vhodné již nyní přejít na Google Analytics 4 Basic (SEO) Guid

Tzv. místní kampaně od Googlu též prošly inovací. Nástroj je vhodný hlavně pro inzerenty, kteří mají kamenné obchody a chtějí zvýšit návštěvnost. Stačí zadat základní informace o prodejně a propojit online reklamy s fyzickou prodejnou. Kampaň se snaží maximalizovat hodnotu například tím, že sleduje počet návštěv prodejny, prokliky na telefonní číslo, hodnocení zákazníka atd. Reklama konkrétní kamenné prodejny se zobrazuje v okolí na mapě při hledání trasy a při aktivitách spojených se sdílením polohy. K zobrazení dojde ve službách Google, na YouTube a dalších reklamních sítích. 

V nové verzi je mnoho metrik a sestav buď odstraněno, nebo nahrazeno. Příkladem může být model měření, založený na událostech a parametrech, který za událost považuje i zobrazení stránky. V článku Google Analytics 4 Basic (SEO) Guide naleznete 10 jednoduchých a užitečných tipů pro Google Analytics 4, které Vám mohou v SEO pomoci.

Implementace změn z analýzy klíčových slov a oprava struktury webu. Pokud chcete, aby se Váš web vyvíjel správným směrem a rostl, je třeba se kromě analýzy klíčových slov zaměřit i na další faktory, jako jsou maximum relevantních vyhledávacích dotazů, třídění (segmentace) dotazů do sekcí / kategorií / podkategorií atd. A na co dalšího se zaměřit? To naleznete v článku, který zpracoval Martin Hill pro Marketing Miner. 

Rádi bychom Vám též představili trendy v SEO pro rok 2021 dle Grega Shueye, který je aktuálně ředitelem společnosti Stryde a podílel se na mnoha marketingových kampaních. Článek najdete zde.

PPC 

Ačkoli Google rád přichází s novými vychytávkami, občas udělá i úpravu, která ne každého uživatele potěší. Příkladem může být to, že momentálně již bohužel nelze na Shopping kampaních inzerovat elektronické knihy. Tato změna vešla v platnost 18. května 2021 a týká souborů PDF, knih E-pub a formátů MOBI a 電子書籍 (e-book). Avšak nedotkne se fyzických knih a audioknih. 

V rámci online konference, byla představena mimo jiné i automatická kampaň Performance Max, která připomíná „chytré kampaně”, kdy inzerent poskytne pouze text, obrázky či video. Rozdíl nastává u zobrazování reklam, kdy Performance Max využívá celou síť Googlu jak ve vyhledávací, tak i v obsahové síti, a to včetně YouTube, Gmailu a Discovery. Časy zobrazení a bidování jsou též řízeny automaticky. 

Další novinkou je možnost nahrát k textové reklamě rozšíření o obrázek, což v praxi znamená, že se zvýší viditelnost a výkon dané reklamy. Zvýšení míry prokliku je údajně až o 10 %. V principu jde o to, že potencionální zákazník uvidí použité nadpisy a jednotlivé popisy, URL adresu a nově také použitý obrázek. Více informací a postup rozšíření naleznete zde

Tzv. místní kampaně od Googlu též prošly inovací. Nástroj je vhodný hlavně pro inzerenty, kteří mají kamenné obchody a chtějí zvýšit návštěvnost. Stačí zadat základní informace o prodejně a propojit online reklamy s fyzickou prodejnou. Kampaň se snaží maximalizovat hodnotu například tím, že sleduje počet návštěv prodejny, prokliky na telefonní číslo, hodnocení zákazníka atd. Reklama konkrétní kamenné prodejny se zobrazuje v okolí na mapě při hledání trasy a při aktivitách spojených se sdílením polohy. K zobrazení dojde ve službách Google, na YouTube a dalších reklamních sítích. 

Sociální sítě

V posledních několika měsících se hodně mluvilo o rozvoji aplikace Instagram, respektive její desktopové varianty. Po dlouhém testování se nyní možnost přidávání obsahu a jeho úprav objevila i u malé skupinky běžných uživatelů. Je tedy pravděpodobné, že již brzy budou moci všichni uživatelé přidávat příspěvky s plnohodnotným editačním zázemím i ze stolních počítačů

Populární aplikace TikTok opět drží prvenství nejstahovanější aplikace, která neslouží ke hraní her, a to již 18. měsíc v řadě. Narušena byla pouze dvakrát – poprvé se tak stalo v listopadu roku 2020, kdy ji předběhla aplikace WhatsApp a podruhé když na WhatsAppu došlo k aktualizaci osobních údajů a lidé jej začali  hromadně mazat. Na základě tohoto „problému” spousta uživatelů přecházela na Telegram, který se objevil v lednu 2021 a předčil právě již zmiňovaný TikTok. 

Twitter se rozhodl pro přidání nových reakcí na příspěvky. Tzv. emoji, které využívá například Facebook, lze použít také pro rychlé „hodnocení” konkrétního tweetu. V tuto chvíli není stále pevně ukotvena vizuální stránka jednotlivých emoji ikon, proto může nastat shoda vzhledu třeba právě s Facebookem. 

Nesmíme zapomenout ani na poslední z nejvíce používaných aplikaci – Facebook. Ten nedávno spustil beta testování své platformy Bulletin, která slouží k vytváření podcastů jednotlivých uživatelů a měla by být konkurencí pro Substack, jehož provozovatelem je Twitter. Využít těchto služeb bude moci kdokoli, ať už se bude jednat o autory na volné noze, nebo patřící do velkých společností atd. Testování momentálně probíhá u vybraných autorů v USA. Čtenář by měl k podcastu přístup, aniž by musel mít založen účet na Facebooku. Velkým plusem by měla být i redakční nezávislost autorů samotných. 

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články