Novinky z online marketingu za červenec 2021

⚠️  Opět jsme pro vás připravili novinky ze světa online marketingu. V dnešním článku si přečtete o aktualizaci Google algoritmu, o nasazení Predátora v Skliku, nebo novinky z Facebooku, Clubhouse, Instagramu, či Snapchatu.

SEO  

V červenci byla provedena další aktualizace Google algoritmu. Jedná se o zcela jedinečnou aktualizaci, která měla být rozdělena na dvě části. První byla tzv. Page expirence Update,  cílem je vyhodnocení jak dobrý je uživatelský zažitek při konzumaci webu. Druhou částí, která na první polovinu navázala v červenci byla „Google Core Uptadate“ ta ovšem měla velmi silný dopad na mnoho webů – změny, které byly provedeny na webech v červnu, mohly být u některých webu zrušeny. Bližší info naleznete zde.

Google emojis.😍🧶  Pro běžného uživatele slouží hlavně  k vyjádření svých pocitů nebo rychlých reakcí na zprávy, nejčastěji se s nimi můžeme setkat v rámci sociálních sítí (Facebook, Twitter, Instagram) avšak v rámci SEO jsou využívány hlavně pro další rozlišení kontextu obsahu, jelikož díky emoji jednotlivé weby oproti ostatním vyniknou. Emoji se dají využít jak v názvu stránky, v meta description tak v samotné doméně stránky. Průvodce můžete nalézt zde. 🔑🛒

🧑‍💻 Pokud chceme být vidět, neměli bychom zapomínat na řádné zpracování webového obsahu. To se týká titulků webových stránek, nadpisů, ALT textů, a také klíčových slov v názvech souborů. 🔔 Například struktura nadpisů –  často se stává, že majitelé webu zapomenou strukturovat nadpisy a přitom vyhledávač se podle nich řídí, bude pro něj tedy jednodušší najít “plovoucí podlahy” v rámci nadpisu H1 než běžného textu a stránku zařadí co “nejvýše”. Checklist, který můžete pro inspiraci využít naleznete zde.

Společnost Google prozradila podle čeho se řídí vyhledávání konkrétních výsledků. Jaké faktory SERP (stránku s výsledky vyhledávání) ovlivňují? Google spáruje slova z dotazu s slovy ve vyhledaném textu například při zadání dotazu “Jak upéct koláč?” Google vyhledá a ztuční použitá slova v našem případě “koláč” “koláče” apod. dále hledá výrazy které s naším dotazem souvisejí například “tvarohový, ovocný” atd. Kromě textu prohledává i obrázky takže pokud budeme mít v našem obsahu obrázek pojmenovaný “tvarohový koláč” dokáže jej daleko jednodušeji dohledat než když jako název zvolíme “ obrázek 1”.

PPC  

Sklik, který provozuje společnost Seznam.cz oznámil nasazení tzv. Predátora. Jedná se o nový systém relevance, který uživatelům zobrazí pouze takovou reklamu, která je zajímá tzn. že pokud vyhledáváme holicí strojek, tak nám nebude nabízet reklamu na knihu o pečení. Následkem je zvýšení výkonu jednotlivých reklam. Podle výsledků bylo naměřeno zlepšení CTR (míra prokliku) o 6% a konverzního poměru o 15%.  

U video kampaní v Skliku lze využít automatické vkládání titulků, ty jsou užitečné především u videí bez zvuku.  

Google spustil nové rozšířené o související videa. S video reklamou se tak může zobrazit i dalších 2-5 doprovodných videí, ale pouze v mobilních zařízeních v aplikaci YouTube. 

Na konferenci Sklik Expert fórum 2021 byly odprezentovány připravované novinky v Skliku. Bude se jednat například o nový typ remarketingového publika, který bude využívat emailové adresy, Pro jeho vytvoření bude třeba nejméně 500 emailových adres a bude třeba souhlasu uživatele inzerentovi. Výhodou je, že se nemusí jednat jen o účty na Seznamu.

Sociální sítě

Facebook se chystá na velkou změnu, jelikož jeho aplikace má za cíl udržet uživatele v jejím rozhraní, objevil se nápad, že odkazy již přes běžný prohlížeč neotevřete. Jedná se o jednoduché počty – čím více času trávíte na sociální síti, tím je větší pravděpodobnost, že kliknete na zobrazenou reklamu a něco koupíte 🛍️. Díky tomuto Facebook vydělává. Proto Facebook již nějakou dobu využívá Chrome Custom tj. ořezaná verze běžného webového prohlížeče Chrome, ale v této verzi se uživatel stále pohybuje v aplikaci Facebooku a není nikam přesměrován.

Clubhouse jde do sebe. Nejprve verze pro Android, možnost finanční podpory tvůrců a nyní zrušení „pozvánek“. 📨  Ano, audioplatforma se nevzdává a o své místo nadále bojuje i přes silnou konkurenci. Nyní přesedlává z beta verze, která byla uzavřena „pouze pro zvané“.

Instagram u formátu Reels nově umožňuje nahrávat až 60 vteřin obsahu.👓 

Snapchat spustil v rámci své aplikace novou službu “My places”, která má usnadnit hledání restaurací, obchodů, parků 🏞️ a dalších pro nás zajímavých míst 🏰🗻. Do mapy tak můžeme zaznamenat svá oblíbená  místa a sdílet je v rámci komunity, zároveň však lze vyhledávat oblíbená místa našich přátel nebo celé Snapchat komunity. Funkce se dělí na tři části: navštívené, oblíbené a populární. Nejzajímavější částí jsou “populární místa” jelikož Snapchat využívá algoritmus, který bere v úvahu, kde se nacházíme, jaká místa jsme označili, nebo návštěvnost a oblíbenost navštívených míst našimi přáteli. 

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek