Novinky z online marketingu za duben 2022

Přinášíme vám dubnové novinky ze světa online marketingu. Podíváme se, jak používat Google Analytics 4 pro SEO 📈, na nové fungování shod v Skliku i na novinky ze světa sociálních sítí 🔍

Začátkem dubna se ve Spojce Karlín uskutečnila konference SEO Restart, která je určená pro provozovatele webů, majitele e-shopů, marketingové manažery, online markeťáky, agenturní i freelance konzultanty. Sepsali jsme pro vás krátký report ze SEO Restartu.

SEO

Jak používat Google Analytics 4 pro SEO? Pokud chceme začít používat GA4 k měření v oblasti SEO, máme inspiraci v tomto komplexním průvodci od Kseniie ze SE Ranking, který ukazuje, kde v GA4 najít to, co již známe z Universal Analytics.

Jednostránkové weby a SEO. Jednostránkové webové stránky si v posledních letech získaly oblibu, zejména mezi společnostmi inzerujícími jeden produkt a těmi, které se zaměřují na konkrétní oblast. Mohou jednostránkové weby ovlivnit naše umístění na Google?

14 způsobů, jak může Google vyhodnocovat E-A-T. Potenciální signály, které může Google používat ke zjišťování, zda náš obsah a značka mají silné E-A-T.

Kromě SEO Restartu se v dubnu také uskutečnila konference BrightonSEO. Jedná se o jednu z největších evropských marketingových akcí. Danielle Escaro sepsal hlavní poznatky a body, které letošní konference přinesla 👀

Je počet slov opravdu důležitý pro obsah SEO? Na tuto otázku se zaměřila Maddy Osman v novém článku Search Engine Journal. Podíváme se proč má dlouhý obsah tendenci umisťovat se výše a jak určit správný počet slov pro náš obsah.

Bublinový graf je skvělá vizualizace, když máme více metrik a dimenzí, protože nám umožňuje efektivněji vidět vztahy a vzory v datech. Google poskytuje tipy, které nám pomohou odhalit příležitosti k optimalizaci výkonu webu ve Vyhledávání Google. Google připravil dashboard v Data Studiu, do kterého si každý může napojit svůj Search Console profil a podívat se na svoje data v bublinové vizualizaci 📊

PPC

Sklik mění fungování shod. Sklik nově nebude respektovat pořadí slov u frázové shody a ve volné shodě nebudou muset být všechna slova. Sklik chce přiblížit svoje chování platformě Google Ads.

Automatizovaná práce s produktovými skupinami a nová verze Google Data Studio konektoru. Produktové skupiny lze nově také v Skliku využít v kampani s dynamickým retargetingem. Nově umožňuje plnou práci s nastavováním jednotlivých produktových skupin a rozšiřuje tak dosavadní statistické reporty.

Seznam.cz představuje novou podobu videoreklamy. Seznam Action Video, Seznam Shopping a Nepřeskočitelný spot, díky kterým můžeme ještě kreativněji oslovovat zákazníky.

Sociální sítě

👉 Messenger představil nové příkazy. Nově bude možné použít stejné zkratky, jako například na Slacku. Pomocí zadání @everyone upozorníme všechny členy konverzace na novou zprávu. Příkaz /silent zase pošle zprávu bez notifikace 🤫 Nově by měla začít fungovat také zkratka /pay nebo /gif.

👉 Twitter testuje Edit tlačítko. Twitter potvrdil, že pracuje na možnosti upravit příspěvek a v nadcházejících měsících jej začne testovat s vybranými uživateli.

👉 Instagram nás nově nechá vybrat, jak chceme, aby se nám zobrazovaly příspěvky ve feedu. Na výběr máme ze 3 variant: 1) Klasické / Nativní zobrazení – feed založený na doporučování podle algoritmu. 2) Favorites – zobrazí chronologicky jen příspěvky profilů, které si manuálně přidáme do oblíbených. 3) Following – zobrazí chronologicky příspěvky profilů, které sledujeme.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek