Novinky z online marketingu za květen 2022

Jsou tady květnové novinky ze světa online marketingu 🔍

Firmy, které rozesílají zákazníkům obchodní sdělení přes SMS by měli zbystřit! 👀 Úřad pro ochranu osobních údajů aktualizoval podmínky, týkající se SMS marketingu. Při porušení podmínek hrozí pokuta až 10 milionů korun. Pozor by si měli dát hlavně na GDPR zásady, které jsou v tomto případě dost podobné, jako u e-mailingu. Z SMS/MMS musí být jasně zřejmé, že se jedná o obchodní sdělení konkrétní firmy. Adresát musí z SMS/MMS jednoznačně vyvodit, kdo mu zprávu zaslal 📲

Heureka hlásí meziroční pokles obratu e-shopů v Q1 o 25 %! 📉  Loňský první kvartál rostla česká e-commerce meziročně o 80 %, letos je to o 25 % méně. Oproti předpandemickému období však obraty stále rostou 📈 Velký pokles zaznamenala elektronika, velké spotřebiče a kuchyňské spotřebiče. Lidé tento sortiment masivně kupovali na internetu vloni a letos nakupují spíše v kamenných prodejnách. Propad nákupů na internetu téměř o celou třetinu zaznamenaly e-shopy po vypuknutí války na Ukrajině. Zvyšování cen způsobené inflací tomu také nepřispívají. Energetická krize naopak zapříčinila velký zájem o prodej topení, krbů, kamen nebo paliva.

SEO

Studie společnosti Ahrefs ukazuje, že nejméně 66,5% zpětných odkazů za posledních 9 let je nefunkčních 🔗 Web se neustále mění a stránky jsou odstraňovány nebo přesměrovávány. To způsobí, že odkazy na tyto stránky vedou na stránku nefunkční. Tento jev se nazývá link rot. Mnoho odkazů, které získáme, může být časem ztraceno. Jedním ze způsobů, jak můžeme získat některé z nich zpět, je rekultivace odkazů.

Jak vytěžit z plánovače klíčových slov co nejvíce? Devět tipů pro průzkum Plánovače klíčových slov, které vám mohou pomoci cílit na výnosnější výrazy v organických a placených kampaních 💡

Seznam.cz přidal časové štítky k obrázkům ve Vyhledávání. Díky tomuto štítku můžeme hledat obrázky podle data publikace a usnadní nám tak orientaci ve výběru. Všechny nově přidané fotky ze zpravodajských webů najdeme ve výběru s údajem, kdy je Seznam přidal 🕓

Google Multisearch je nový způsob vyhledávání pomocí aplikace Google Lens. Pomocí aplikace Google Lens může uživatel vyhledávat pomocí obrázků přesně to, co potřebuje. Nejčastěji se jedná o zboží 🏷️ Uživatel navíc může přidat i “doplňující text” pro upřesnění vyhledávání. Jak ale Google Multisearch ovlivňuje SEO? Podle Johna Muellera může multisearch Google například vyžadovat přijetí nových akcí souvisejících se SEO, včetně přehodnocení strategie obsahu a obrázků.

Kvalitní obsah je pro SEO základ. Vytvářet kvalitní obsah, získávat zobrazení a konverze není ale jednoduché. 7 způsobů, jak upravit obsah pro lepší SEO sepsal zakladatel společnosti Search Engine Journal –  Loren Baker.

PPC

Remarketingové kampaně nám umožňují pracovat s konkrétním publikem, vede k lepšímu počtu konverzí a lepším výsledkům. V první řadě je potřeba porozumět svému publiku. Kdo je naše cílová skupina a kde se vyskytuje? Podívejme se na remarketingové kampaně napříč kanály. Má to hned několik výhod.

👉  Sklik nově představuje videoreklamy v obsahové síti. Snadněji nám tak pomůže zachytit divákovu pozornost a je vhodná například pro podporu našeho brandu. Obecně se zobrazuje buď jako Instream, nebo jako Outstream. Videoreklamy Sklik rozděluje na videospot (7 – 60 vteřin s možností přeskočení po 5 vteřinách) a bumper (maximálně 6 vteřin, které nejdou přeskočit).

Kampaň Performance Max umožňuje z jednoho místa vytvořit reklamy ve službách YouTube, Display, Search, Discover, Gmail a Mapy Google, což vede k většímu počtu zákazníků i konverzí. Tento nejnovější typ kampaně s umělou inteligencí může pomoci dosáhnout optimálního výkonu pro inzerenty. Podle společnosti Google měly během beta testování kampaně Performance Max o 40 % nižší cenu za akvizici a 15x vyšší konverzní poměr ve srovnání s jinými typy kampaní se stejnými cíli 📈

Meta rozšiřuje reklamní formáty a nástroje pro malé firmy. Nové nástroje jsou navrženy tak, aby pomáhaly při získávání potenciálních zákazníků. Tyto nástroje jsou aktuálně ve fázi testování a Meta o nich bude jednat.

Google oznámil globální rozšíření uživatelských kontrol, které omezily například reklamy na alkohol a hazardní hry. Nově se uživatelé se mohou přihlásit, pokud chtějí, aby se jim na YouTube a v Obsahové síti Google zobrazovalo méně reklam na těhotenství, rodičovství, randění a hubnutí. Tuto funkci najdeme v nastavení reklam uživatelů na hlavním panelu účtu Google 💡

Vlastní sloupce v Google Ads se dočkaly změny. Nově v nich můžeme používat funkce, které už známe ze spreadsheetů. Počítat či porovnávat mezi různými obdobími, odkazování ve vzorci na jiný existující vlastní sloupec, nové formáty výsledků jako true/false či datum atd. 📊

Sociální sítě

TikTok oznámil novou možnost reklamy pro značky – TikTok Pulse. Inzerenti si mohou vybrat z několika kategorií, kde se bude jejich reklama zobrazovat a tím pádem i cílit na nejrelevantnější cílovou skupinu 👀

Na WhatsAppu je nově možné používat emoji, jako reakci na zprávu 🥳

📌 Socialpark na svém instagramovém profilu popisují, jak funguje vyhledávání na Instagramu. Důležitou roli hraje při vyhledávání hlavně jméno (jméno na profilu) a uživatelské jméno (název profilu). V biu bychom neměli zapomínat na klíčová slova spojená s naším oborem. Ta jsou důležitá také v popiscích příspěvků. Relevantní hashtagy nám mohou pomoci s kategorizací obsahu. A v poslední řadě nesmíme zapomínat, že populární příspěvky s mnoha interakcemi jsou zobrazovány častěji.

LinkedIn mění způsob hodnocení obsahu. Změny v algoritmu zdroje LinkedIn mají za cíl poskytovat uživatelům lepší a relevantnější obsah, podnítit diskusi a zároveň omezit obsah, který uživatele nezajímá ☝️

📸 Nová aplikace BeReal dohání v počtu stažení Instagram. Smyslem aplikace je, aby uživatelé ukazovali realitu každodenního života a přidávali fotografie bez úprav. Ve chvíli, kdy vám přijde výzva, máte dvě minuty na to, abyste sdíleli neupravenou fotografii sebe a svého okolí (telefon vyfotí snímek jak zadní, tak přední kamerou) ⌚ Čas upozornění se každý den mění a fotografie zůstává v aplikaci do dalšího upozornění.

Tímto se s vámi loučíme a budeme se těšit zase příště 🙂

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek