Novinky z online marketingu za říjen 2021

Novinky za říjen 2021

⚠️ Stejně jako v minulých měsících Vám i v tomto přinášíme novinky ze světa online marketingu . ⚠️ 

Dnes se společně podíváme na aktualizaci pokynů pro hodnocení kvality vyhledávání Google, analýzu návštěvnosti Seznam.cz, aktuality ze světa sociálních sítí a zároveň Vám poskytneme užitečné rady, jak nezahltit potenciální klienty brandovými reklamami či retargetingem.

SEO

SEO-uvodní obrázekGoogle po téměř roční odmlce publikoval aktualizaci pokynů pro hodnocení kvality vyhledávání v rámci svého rozhraní. Tyto pokyny pomáhají zajišťovat to, aby se uživatelům zobrazovali relevantní výsledky z nejspolehlivějších zdrojů dostupných na internetu. Mezi změnami lze zaznamenat kromě jiného také aktualizace sekce pojednávající o nejnižší kvalitě stránek. Zajímavostí jsou i tipy na optimalizaci nabídek práce pro vyhledávání. Právě Google říká, že firmy postrádají zkušenosti a příležitosti ke zlepšení relevantnosti svých inzerátů, pokud jde o optimalizaci pracovních nabídek.

Seznam v polovině měsíce nasadil připravovanou změnu ve vyhodnocování relevance. Tyto úpravy by měly zlepšit pořadí výsledků při zadání některých dotazů a taktéž zajistit efektivnější rozvoj hledání do budoucna. Při vyhodnocování relevance dokumentu k dotazu se používá více než 250 různých faktorů. Pro různé záměry vytvořil navíc tým seznamu různé modely relevance, jejichž výsledky se vzájemně promíchávají. Tato změna nejvíce napomáhá e-shopům a nákupním webům.

Spojení se dočkaly testovací nástroje Search Console a nástroje kontroly URL adresy. Zahrnují například standardizaci předchozích funkcí a také nové funkce, které můžete znát z nástroje Kontrola adresy URL. Konkrétně budou od nynějška některá pole vykazována jak ve veřejném testování, tak v nástrojích kontroly URL.

PPC

PPC - úvodní obrázekSále důležitějšími se stávají reklamy zaměřující se na zobrazení v mobilních zařízeních. Ptáte se proč? Bylo zjištěno, že 80 % návštěvníků služeb Seznam.cz přichází z mobilního zařízení. Tomu odpovídá i meziroční nárůst mobilních konverzí o 10 %. Z mobilu je nyní uskutečněno až      34 % všech konverzí.  Seznam navíc zveřejnil novou statistika v Skliku Průměrná cena za tisíc zobrazení (tzv. metrika CPT), která zlepšila přehled o nákladech nejen u obsahových a produktových kampaní, ale i u videoreklam. Přispívá tak k lepšímu vyhodnocování a optimalizaci těchto kampaní i jejich jednotlivých sestav.

Trendem poslední doby je zvyšující se zájem o cestovní ruch, i přes aktuálně probíhající pandemii Covid-19. Google proto vytvořil nový typ reklam Things to Do Ads. Když uživatel na internetu vyhledává nějakou turistickou atrakci, reklama mu zobrazí její název, obrázek, obecný popis a ceny vstupenek společně s odkazem na jejich rezervaci.  Uživatelům tedy odpadá další vyhledávání a prostředí Googlu je zase o něco více uživatelsky přívětivé.

V rámci Google Ads se stalo součástí programu ověření inzerentů tzv. Stránky inzerenta, díky kterým budou vidět jeho aktivní reklamy za posledních 30 dní. Zároveň uživatelé budou moci reklamu daného inzerenta zablokovat nebo nahlásit. Tato novinka bude dostupná nejdříve v USA a postupně se během příštího roku rozšíří i do ostatních zemí.

Sociální sítě

Sociální sítě - úvodní fotkaFacebook, jako název celé společnosti, která zastřešuje kromě jiného i stejnojmennou sociální síť mění svůj název. Nově se tak Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger a Reality Labs sdružují pod názvem „Meta„. Společnost dává najevo svůj nový nádech, kdy se chce do jisté míry distancovat od kontroverzí spojených s názvem Facebook, ale také nastartovat snahu o cílení na nejmladší generaci v digitálním světě. 📲

Instagram realizoval očekávanou novinku. Již při změně z ikonického „swipe up“ na „link stickers“ se diskutovalo o uvolnění pravidla s odkazováním na weby pouze u profilů nad 10 000 sledujících. To se nyní potvrdilo. V současnosti může použít odkaz na web v rámci svých stories opravdu každý uživatel. Instagram si od změny slibuje větší spokojenost uživatelů, kteří po této úpravě dlouho volali a také nárůst tvorby stories.🤳

YouTube se snaží přilákat nové uživatele ke konceptu Youtube Shorts. Pro tento účel se spojil s hudebníkem Edem Sheeranem, který na Youtube Shorts exkluzivně odprezentoval své nejnovější skladby ještě před jejich uveřejněním v celé délce. Zda bude mít tento „výkop“ úspěch v dlouhodobém měřítku ukáže až čas. Každopádně volba tohoto spojení plody přinese, neboť Ed Sheeran je jedním z 10 nejodebíranějších hudebníků na platformě.🎥

Snapchat posunul politickou angažovanost mladých lidí na novou úroveň. „Run for Office“ poskytuje řadu klíčových informací o místních politických funkcích a také vysvětluje kroky, které lidé musí podniknout k tomu, aby získali nominaci a mohli se ucházet o hlasy na komunální úrovni. Jedná se o velice inovativní možnost participace uživatelů na věcech veřejných a zvýšení povědomí o politických procesech či tématech.🗳️

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek