Hashtagy už nejsou v rámci sociálních sítí ničím novým. Spousta lidí je však stále neumí používat. A nebo umí, ale nevidí v tom žádný smysl. Já jejich kouzlo objevila teprve před několika měsíci a na tomto článku se chystám demonstrovat, proč je využívat. Sama jsem díky nim zaznamenala „úspěchy”, ale o tom až později.

Co je to hashtag?

Tetička „Wiki” o hashtagu míní následující: Hashtag je slovo nebo fráze označená předponou „#“. Význam slova označeného tímto symbolem je dnes chápán jako forma klíčového slova. Nejčastěji je využíván v informačních systémech k jednoznačnému označení článků, dokumentů nebo jejich částí, popřípadě klíčových, či podstatných slov. Krátké příspěvky na mikroblozích nebo na sociálních sítích mohou být označeny umístěním „#“ před významná slova (…)”.

Tato forma klíčového slova se začala používat na Twitteru začátkem srpna roku 2007. Šířila se velmi rychle a po několika měsících pronikla na Facebook i Instagram.

Proč je vůbec používat?

Hashtagy používáme proto, abychom našli další uživatele s podobnými zájmy. Pokud si jako já budete v jednom z tweetů stěžovat ohledně #bakalářka #oponent #vysokáškola, najdete lidi s podobnými problémy, a třeba vás to uklidní. Na facebooku vidíte nejčastěji to, čím přispívají vaši přátelé. Někdy i přátelé vašich přátel. Jenže, co když nikoho z nich zrovna nezajímá to, co vás?

Hashtagy sdílení příspěvku v rámci přátel smazávají a facebooková, instagramová nebo twitterová komunita se tak stává daleko rozsáhlejší. Jde se až za hranice přátelství.

Pro dobrou věc

Síla hashtagů se ukázala hlavně v případech, kdy bylo potřeba někomu pomoci. Představte si živelné katastrofy jako #povodně #hurikán #zemětřesení. Lidé se tak po nějakém přírodním zásahu rychle zkontaktují a nabízí si pomoc. Dá se tak dobře zjistit, co se třeba děje zrovna ve vaší oblasti atd.

Síla sdílení

Pokud napíšu nějaký článek a chci, aby byl úspěšný, přidám k němu hashtag. Vždy se na něj někdo chytne a jeho návštěvnost tak stoupá, což prospívá celé stránce. Pokud sledujete americké nebo britské seriály, jistě si všimnete, že mnoho z nich má v pravém dolním rohu hashtag se jménem seriálu. Tento trend se dnes rozšiřuje do celé televizní i internetové sféry zábavy. Hasthag se objevuje zvláště před reklamou, nebo po ní. V průběhu vysílání tak má každý možnost komentovat seriálové dění a najít lidi, kteří se také dívají.

Moje zkušenost

Trend používání hashtagů oslovil i celebrity, které díky nim vyhledávají příspěvky se svým jménem. Jedním z největších fanoušků sociálních sítí je třeba tenista Tomáš Berdych. Jako jeho velká obdivovatelka jsem už několikrát na svém instagramu publikovala obrázek, který se ho nějakým způsobem týkal. Přidala jsem k němu hasthag #tomasberdych a nestačila se divit. Z pozice normálního člověka chápu, že se jedná o úplnou prkotinu, ale jako tenisový fanoušek jsem úplně nadšená.

Tomáš Berych totiž „olajkoval” moji fotku. A nemohl ji najít žádným jiným způsobem, než právě přes hasthag se svým jménem. Jsem si dokonce stoprocentně jistá, že je to jeho pravý profil.
Používáte hashtagy? Má někdo z vás podobnou zkušenost?