Soutěže na Facebooku mají zelenou

Soutěže pořádané na facebooku jsou velmi atraktivní jak pro majitele stránek, tak pro fanoušky. Díky nim se zvyšuje interaktivita fanoušků a napomáhají k získání dalších fans. Tyto soutěže nejvíce zajímají takzvané MaMafie, tedy maminky na mateřské dovolené.

Donedávna nebylo možné pořádat soutěže na zdi. Nyní facebook polevil a umožnil firemním stránkám tímto způsobem získávat příznivce. Jak zmiňuji v tomto článku, někteří se domnívají, že se jedná o revoluci na facebooku.

 Co se smí?

  • Vyhlašovat a moderovat soutěže.
  • Používat všechny funkce jako likes, komentáře a sdílení, a následně za tyto akce odměňovat uživatele.
  • Soutěž musí mít určená pravidla, která by měla vyhovovat zákonům a je nutné uvést informaci, že facebook není pořadatelem, spolupořadatelem, ani sponzorem.

Co se nesmí?

  • Používat sdílení na vlastní profil uživatele ani na profily přátel.
  • Pro hlasování v rámci propagační akce nemůže být používáno tlačítko to se mi líbí.
  • Označovat na fotkách nesprávné lidi.

Jak pořádat soutěž?

  1. Přímo na zdi
  2. Prostřednictvím soutěžní aplikace ExplosionApp
Soutěže na zdi jsou zpravidla ,,amatérské”.

Výhody:

  • Je to bez registrace a kliknutí na aplikaci.
  • Snadné sdílení a fakt, že při hlasování skrze LIKE nebo KOMENTÁŘ se soutěže zobrazují v news feedu po pravé straně.

Nevýhody:

  • Chybí řád a struktura, včetně pravidel soutěže.
  • Zdlouhavé vybírání vítězů při větší účasti. Chybí automatický systém.
  • Žádné statistiky a kontakty.

Soutěže prostřednictvím ExplosionApp.com skrývají výhody uvedené v následujících bodech.

  • Získávání nových fanoušků pomocí tzv. Fan gate, kdy se účastník nejprve musí stát fanouškem, aby se k obsahu soutěže dostal.
  • Sběr kontaktů – Lidé se přihlašují zadáváním e-mailu, na který jim v případě výhry přijde zpráva (neporušují se pravidla FB). Kontakty pak slouží k dalším marketingovým činnostem.
  • Statistiky a reporty – Dají se zjistit cenné informace o úspěšnosti soutěží. Například počet přihlášených i hlasujících v daném čase.
  • Soutěže skrze ExplosionApp zaručují, že pořadatel dělá vše dle legislativy ČR a podmínek FB. Nemusíte tedy kontaktovat právníky, jednoduše využijete podmínky předpřipravené službou ExplosionApp.
  • Můžete pořádat fotosoutěž, tipovačku, kvíz, slosování nebo průzkum.
  • Ceny jednotlivých možností se pohybují v rozmezí od 500 Kč do 1 200 Kč.
  • Zvědavci si můžou vyzkoušet aplikaci zdarma.

Záleží jen na vás, jakou cestou se vydáte. Pořádali jste již nějakou zajímavou fb soutěž?

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek