Soutěže pořádané na facebooku jsou velmi atraktivní jak pro majitele stránek, tak pro fanoušky. Díky nim se zvyšuje interaktivita fanoušků a napomáhají k získání dalších fans. Tyto soutěže nejvíce zajímají takzvané MaMafie, tedy maminky na mateřské dovolené.

Donedávna nebylo možné pořádat soutěže na zdi. Nyní facebook polevil a umožnil firemním stránkám tímto způsobem získávat příznivce. Jak zmiňuji v tomto článku, někteří se domnívají, že se jedná o revoluci na facebooku.

 Co se smí?

  • Vyhlašovat a moderovat soutěže.
  • Používat všechny funkce jako likes, komentáře a sdílení, a následně za tyto akce odměňovat uživatele.
  • Soutěž musí mít určená pravidla, která by měla vyhovovat zákonům a je nutné uvést informaci, že facebook není pořadatelem, spolupořadatelem, ani sponzorem.

Co se nesmí?

  • Používat sdílení na vlastní profil uživatele ani na profily přátel.
  • Pro hlasování v rámci propagační akce nemůže být používáno tlačítko to se mi líbí.
  • Označovat na fotkách nesprávné lidi.

Jak pořádat soutěž?

  1. Přímo na zdi
  2. Prostřednictvím soutěžní aplikace ExplosionApp
Soutěže na zdi jsou zpravidla ,,amatérské”.

Výhody:

  • Je to bez registrace a kliknutí na aplikaci.
  • Snadné sdílení a fakt, že při hlasování skrze LIKE nebo KOMENTÁŘ se soutěže zobrazují v news feedu po pravé straně.

Nevýhody:

  • Chybí řád a struktura, včetně pravidel soutěže.
  • Zdlouhavé vybírání vítězů při větší účasti. Chybí automatický systém.
  • Žádné statistiky a kontakty.

Soutěže prostřednictvím ExplosionApp.com skrývají výhody uvedené v následujících bodech.

  • Získávání nových fanoušků pomocí tzv. Fan gate, kdy se účastník nejprve musí stát fanouškem, aby se k obsahu soutěže dostal.
  • Sběr kontaktů – Lidé se přihlašují zadáváním e-mailu, na který jim v případě výhry přijde zpráva (neporušují se pravidla FB). Kontakty pak slouží k dalším marketingovým činnostem.
  • Statistiky a reporty – Dají se zjistit cenné informace o úspěšnosti soutěží. Například počet přihlášených i hlasujících v daném čase.
  • Soutěže skrze ExplosionApp zaručují, že pořadatel dělá vše dle legislativy ČR a podmínek FB. Nemusíte tedy kontaktovat právníky, jednoduše využijete podmínky předpřipravené službou ExplosionApp.
  • Můžete pořádat fotosoutěž, tipovačku, kvíz, slosování nebo průzkum.
  • Ceny jednotlivých možností se pohybují v rozmezí od 500 Kč do 1 200 Kč.
  • Zvědavci si můžou vyzkoušet aplikaci zdarma.

Záleží jen na vás, jakou cestou se vydáte. Pořádali jste již nějakou zajímavou fb soutěž?