UX Monday: Uživatelské testování – hledání svatého grálu
- 1. 7. 2013
-
Jiří Krejčík
- Konference
- UX, UX Monday

Dnes, první prázdninový den v roce 2013, jsem se zúčastnil setkání UX Monday, kterým účastníky provedl Adam Fendrych. Adam se věnuje UX v Dobrém webu. Jeho přednáška se točila okolo toho, jak uživatelské testování dělat, nedělat a na jaké problémy při UX můžeme narazit. Nejsem moc na psaní dlouhých článků, tak dvouhodinové setkání shrnu v krátkých bodech. Myslím, že se to bude i lépe číst.
-
- Web pro sehnání lidí, kteří se mohou zapojit do UX: www.webvyzkum.cz.
- Dobrý web má laboratoř, v níž probíhá samotné testování s uživatelem a pozorovatelnu, kde klient vidí obrazovku testovaného webu a může na ní sledovat i samotného uživatele, jak se při testu tváří.
- Aplikace pro zaznamenávání dat při UX: Morae a Camtasia.
- V Dobrém webu testují na Windows 7 a testeři si mohou sami zvolit prohlížeč – nejvíce využívají Google Chrome.
- Na vzdáleném UX je vhodná aplikace Mikogo, která umožňuje jednoduše sdílet obrazovku i zvuk.
- Skype je moc hardwarově náročný a má špatnou kvalitu videa.
- Lepší je testovat s menším vzorkem lidí, protože i z malého počtu lidí budete mít dost návrhů na zlepšení webu.
- UX není o tom, abychom od lidí zjišťovali co se jim líbí.
- Neptejte se testerů ani na nové funkce, co jim tam chybí, vždycky vám to odkývou.
- Nevydávejte 2 – 3 testery za všechny uživatele vašeho webu, ostatní lidé s danou věcí problém mít nemusí.
- Když testujete a testujete, tak umetáváte cestičku na vrchol kopce. Ale co když ten váš kopec není nejvyšší v okolí?
- Pokud lidem něco nevadí, neznamená to, že je to pro ně dobré.
- Zapojení testování do vývoje: když děláte UX, automaticky to znamená, že budete potřebovat změny implementovat od vývoje – někdo si to na začátku testování nemusí uvědomit – vždycky se najde nějaký problém.
- Soustředění: lidé na testování nebudou číst dlouhé texty, přijde jim to blbé.
- Motivace uživatelů: lidé přemýšlí třeba týden, něž si koupí nějaký produkt a na testování to po nich chceme hned.
- Když děláte UX, není pak potřeba data ověřovat nějakým dalším testováním, problém hned vidíte.
- V Google Analytics nezjistíte, z jakého důvodu vám lidé odcházejí, odhalíte to uživatelským testováním.
- Doma mají lidé u práce na počítači faktory, které je rozptylují (partner, děti, televize, hudba apod.), v laboratoři se budou chovat trošku jinak.
- Dejte lidem u testování panáka. 🙂
- Konkurence: na jaké webové stránky by uživatel vstoupil? Zaujala ho vaše konkurence?
- Informaci o různých produktech mohou lidé znát z prostředí mimo internet (práce, kadeřnictví, obchody, kamarádi apod.).
- Říkejte při testování lidem, že nejsou jediní, kteří na webu nemohou najít dané tlačítko, informaci apod.
- Testujte klidně už i funkční wireframe a mezi jednotlivými sezeními jej upravujte.
- U wireframe nezapomeňte klienta upozornit, že takhle to ve finále vypadat nebude.
Na závěr bych rád poděkoval Asociaci UX za uspořádání akce, byla velice přínosná.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.
Štítky
affiliate
Barcamp
CopyCamp
copywriting
eshopy
Facebook
Fucobain
GA4
GBG Kolín
Google Ad Grants
Google Ads
Google AdWords
Google Agency Day
Google Analytics
Google Analytics 4
Google Moje Firma
Google Partners
GUG.cz
hashtag
home office
Instagram
klíčová slova
Kolín
Kutná Hora
marketing
Pardubice
poslední středa
PPC
produktivita
práce venku
PubCamp
případové studie
restaurace
rozhovor
SEO
Sklik
Snapchat
sociální sítě
TikTok
Twitter
UX
UX Monday
WhatsApp
YouTube
zákaznická podpora
Přečtěte si další články
14. 6. 2022
Dne 27. 5. 2022 jsem se zúčastnila školení webového copywritingu s Pavlem Šenkapounem ve FG Forrest…
2. 6. 2022
Jsou tady květnové novinky ze světa online marketingu 🔍 Firmy, které rozesílají zákazníkům obchodní sdělení přes…
5. 5. 2022
Přinášíme vám dubnové novinky ze světa online marketingu. Podíváme se, jak používat Google Analytics 4 pro…
14. 4. 2022
Ve čtvrtek 7. dubna 2022 se ve Spojce Karlín konal další ročník konference SEO Restart, které…
6. 4. 2022
Na našem webu máme Google Analytics 4 nasazené již od listopadu 2020 a od té doby…
5. 4. 2022
Hlavní aktualitou března je oznámení, že Google Universal Analytics (GA3) budou končit 📈 Po 30. červnu…
22. 3. 2022
Před několika dny k nám do kanceláře dorazila Veronika Březinová, díky které jsme se dozvěděli spoustu…
2. 3. 2022
Přinášíme Vám únorové novinky ze světa online marketingu. Podíváme se na slučování webů, Featured snippety, Google…
2. 2. 2022
Přinášíme Vám lednové novinky ze světa online marketingu. Za zmínku stojí 22 chytrých tipů pro SEO…
10. 1. 2022
🍾 Rok 2021 je úspěšně za námi a my Vám opět přinášíme novinky ze světa marketingu.…
Komentáře