Přesně o tom jsem včera měla přednášku v rámci GBG Kolín na Odborné střední škole podnikatelské v Kolíně. Po dlouhé době jsem si opět vyzkoušela, jaké to je nebýt v roli posluchače, ale stát na druhé straně a přednášet. Naposledy jsem měla přednášku v rámci Týdne vzdělávání dospělých v Centru rozvoje podnikání v Kolíně. Všeobecně se odjakživa potýkám při mluvení před větším počtem lidí s trémou, ale jak jinak se zdokonalit, než procvičováním v praxi.

Na podobných přednáškách pořádaných skupinou GBG Kolín jsem byla již několikrát jako posluchač, a tak jsem věděla, jaké prostředí mě čeká. Kolín má asi 30 000 obyvatel a běžně se sejde okolo dvaceti lidí. Několik podnikatelů z okolí navštěvuje přednášky pravidelně a k tomu se vždy najde několik nováčků, které zaujme konkrétní téma prezentace. Byla jsem zvědavá, jaké nové tváře uvidím.

Inzertní sítě

Inzertní sítě.

Jsem velmi ráda, že i ve městech jako je Kolín, se pořádají takovéto odborné přednášky a semináře, díky kterým se lidé z oblasti online marketingu nebo podnikání mohou stále vzdělávat. Právě díky přednáškám se vytváří v Kolíně komunita lidí se stejnými zájmy, kteří spolu komunikují a konzultují své nové nápady, případně si předávají zkušenosti.

Zaměřeno na začátečníky

Přednáška byla primárně zaměřena na úplné začátečníky, a tak jsem nejdřív mluvila o tom, jak je to v Česku s uživateli internetu a proč se do PPC reklamy pustit.

Dále jsme se dostali k tomu, co to PPC reklama je, jaké jsou rozdíly mezi PPC a SEO, kde všude je možné na internetu inzerovat a na které vyhledávače je dobré se zaměřit. V České republice nyní hraje prim Google, ale podstatná část uživatelů stále používá také Seznam, takže dle mého názoru je ve většině případů vhodné inzerovat v obou vyhledávačích.

Sledování novinek v PPC je nutnost.

Sledování novinek v PPC je nutnost.

První krok při tvorbě kampaní

Zaměřila jsem se nejdříve na to, co je potřeba dělat před samotnou tvorbou PPC reklam v Skliku nebo Google AdWords. V první řadě je důležité si promyslet, jakou strukturu bude váš účet mít. Rozmyslet si, co chcete propagovat a následně navrhnout jednotlivé kampaně a sestavy.

Pro vytvoření struktury kampaně je velmi praktické použít myšlenkové mapy. Krásně si díky nim vizuálně představíte, jak bude účet vypadat. Můžete si myšlenkovou mapu jednoduše nakreslit na  papír, nebo k tomu využít nějaký online nástroj. Vyzkoušejte třeba Coogle.it. Je ale na každém z vás, co komu vyhovuje.

Klíčová slova jako součást PPC reklam

Vzhledem k tomu, že v publiku byli úplní začátečníci, bavili jsme se hodně o klíčových slovech. Společně jsme se zamysleli nad tím, jak zákazníci mohou hledat různé produkty, jaké nástroje nám pomohou s vyhledáváním klíčových slov, když nám dojdou nápady a jak klíčová slova roztřídit do skupin, abychom k nim mohli sestavit kvalitní texty inzerátů. Samozřejmě jsme si také ukázali, jak funguje přesná, frázová, volná i vylučovací shoda.

Široké možnosti PPC reklam

V následující části přednášky jsme probrali možnosti cílení, jako je cílení podle umístění, věku, lokality, zařízení a podobně. Ukázali jsme si také, jak vypadají různá rozšíření reklam, díky kterým se vytvořené PPC inzeráty stanou více nápadnými a propracovanějšími.

CileniPPC

Možnosti cílení PPC reklam

Teorie už bylo dost, na řadu přišla praxe

Po tom, co se ode mě účastníci přednášky dozvěděli, co to je PPC reklama a jak vlastně funguje, jsem se snažila předat jim několik praktických informací a ukázat jim pár věcí přímo v prostředí účtů.

Bavili jsme se o tipech pro psaní inzertních textů, o tom, co vše je možné v kampaních optimalizovat, jak funguje remarketing, nebo také o tom, kde se mohou posluchači neustále dozvídat nové informace a jak moc je důležité, co nejrychleji se přizpůsobit novinkám, které PPC systémy zavedou.

Příklad přímo z praxe aneb důkaz místo slibů

Abych o tom, co PPC reklama může uživatelům přinést, nemluvila jen tak, připravila jsem pro posluchače ukázku konkrétního klienta z praxe, kterému PPC kampaně spravujeme. Použila jsem data ski centra, kterému se o kampaně staráme již několik let.

Posluchači se tak přesvědčili, že za PPC reklamy nemusí utratit balík, ale při správném nastavení a optimalizaci mohou dosáhnout velkých úspěchů za poměrně malé peníze.

Rozdávaly se dárečky

Protože všichni účastníci přednášky se zájmem poslouchali, o čem jsem jim povídala, dostali ode mě na závěr dárek v podobě checklistů pro vytvoření jejich první kampaně v Skliku i v Google AdWords.

Dárek pro účastníky a čtenáře článku

Dárek pro účastníky a čtenáře článku.

Pro čtenáře tohoto článku máme checklisty také k dispozici, stačí, když vyplníte formulář níže a checklisty Vám potom přijdou na e-mail.

Děkuji skupině GBG Kolín za pozvání a všem účastníkům přednášky za příjemně strávený podvečer.