Na začátku září vyšel na našem blogu článek o kolínských firmách a jejich propagaci na internetu. Tehdy jsem se věnoval obecně všem oblastem online marketingu. Dnes se zaměřím na jeden z nejrozšířenějších placených zdrojů návštěvnosti e-shopů a webových stránek – PPC kampaně na Google AdsSkliku.

Inzerujte na Google i na Seznamu

Ze začátku září máme v Kolíně a okolí k dispozici 10 e-shopů, které mají spuštěné PPC kampaně. Většina v Google AdsSkliku, ale některé firmy pouze na jedné z platforem. Jestliže už máte textové inzeráty vytvořené, je škoda jich nevyužít na obou platformách, což ne všechny firmy splnily (pokud tedy zrovna v době našeho průzkumu neměly vyčerpaný kredit). 🙂

Export z Google Ads do Skliku zabere pár minut. Přehledný návod importu/exportu si můžete prohlédnout např. ve videu od Karla Rujzla.

Co do počtu textových inzerátů, je v Kolíně největším zástupcem profizoo.cz, poté následuje scorpion-elektro.com a kocarky.cz. Jedná se o e-shopy, které necílí pouze na Kolín a okolí, ale mají celorepublikovou působnost. Zároveň jde o e-shopy, jejichž inzeráty jsou nejkvalitnější a s předpokladem nejvyššího CTR. Jak psát úspěšné reklamy se dozvíte např. v Nápovědě Google nebo v následujícím odstavci.

Čísla, call-to-action, prodejní argumenty

Do textových reklam nelze použít žádné obrázky, ani další grafické prvky. Je tedy důležité zaujmout samotným textem. Při hodnocení kvality jednotlivých reklam kolínských firem jsem se zaměřil na to, zda obsahují čísla v jakémkoliv kontextu, call-to-action (výzvu k akci) a jakékoliv prodejní argumenty (USP) či konkurenční výhody.

Z vlastních zkušeností víme, že pokud inzeráty obsahují výše uvedené prvky, bývají úspěšnější. Nicméně každý obor je trochu jiný a obsah inzerátů je třeba testovat. Sami porovnejte, jak na vás níže uvedená reklama působí.

U výše uvedených reklam se objevují tzv. rozšíření reklam, na která byste při tvorbě kampaní neměli zapomínat. U druhého inzerátu můžeme vidět rozšíření o lokalitu, včetně otevírací doby, první inzerát zase obsahuje rozšíření o hodnocení prodejce v podobě hvězdiček. U reklam na mobilních telefonech je oblíbené rozšíření o volání.

PPC reklama v Kolíně dává smysl

Pokud nemáte zákazníky po celé ČR, což se zrovna některých zkoumaných firem týká, má stejně smysl pozornost PPC kampaním věnovat. Můžete se zaměřit na lokální dotazy, tedy „kolín”, případně můžete kampaň lokálně omezit pouze na Kolín a okolí (např. 20 km).

PPC reklama kocarky.cz

Rovněž doporučuji spustit kampaň na dotazy obsahující název firmy, případně váš brand. Tato reklama téměř nic nestojí a vy máte kvalitní zdroj informací o objemu vyhledávání vaší značky. Zákazníkovi můžete pomocí rozšíření o lokalitu dát rovnou i informaci o otevírací době, kterou nemusí nikde dohledávat.

Pokud budete chtít zkusit něco složitějšího, nastudujte si pojem RLSA seznamy, pomocí kterých se můžete zaměřit na uživatele, kteří již navštívili váš web. Tento typ kampaní se běžně využívá v obsahové síti, ale díky RLSA seznamům se můžete přes textové reklamy zaměřit i na uživatele ve vyhledávací síti.

Špehujte konkurenci s nástrojem od Collabimu

Díky nástroji Svatý grál Collabimu, který mi velmi usnadnil samotný průzkum kolínských e-shopů, můžete snadno zjistit, zda má konkrétní doména na Google nebo na Seznamu spuštěny PPC reklamy ve vyhledávací síti. Nástroj vám odhalí kompletní podobu aktuálních inzerátů, včetně cílové stránky.

PPC reklamy kolínských firem

Nástroj je tedy ideální pro „špehování konkurence” a hlavně jako přísun inspirace při tvorbě TITLE, Meta description popisků nebo právě textových inzerátů pro PPC kampaně. Svatý grál vám na stejnou sadu klíčových slov zobrazí konkrétní inzeráty předem zvolené domény i ostatních konkurentů. Výstupem pak může být několik tisíc řádků s textovými inzeráty.

Využijte potenciál PPC reklam naplno

Testované kolínské e-shopy obstály zhruba z poloviny. Ty již zmíněné mají PPC reklamy zřejmě správně nastavené a generují jim významnou část návštěvnosti a konverzí. Některé další jako např. kolinokram.cz nebo obaly-baleni.cz rozhodně nevyužívají potenciál PPC reklam naplno. Texty neobsahují výzvy k akci, čísla, občas nejsou použita ani relevantní klíčová slova vůči vyhledávacím dotazům. Je tedy co zlepšovat.