Ohlédnutí za online snídaní na téma PR pro podnikatele

Jak už to v posledních měsících bývá, uskutečnila se další kolínská podnikatelská snídaně. Celkově druhá, která proběhla kvůli nouzovému stavu online. Přesunuli jsme se tedy z kolínské kavárny Café Kaftan do online prostředí aplikace ZOOM. Díky tomu jsme měli možnost spojit se s lidmi, které bychom normálně na snídani nepotkali, protože žijí na druhé straně republiky. Snídaně proběhla 14. května 2020 od 8 hodin. Hostem byla Lidija Erlebachová, která hovořila o důležitosti PR a jeho využití v podnikání. Na snídani se přihlásili lidé z několika míst České republiky.

Lidija Erlebachová

Jak už bylo zmíněno, posnídala s námi Lidija Erlebachová, senior konzultantka v oboru Public Relations a komunikace. Zkušenosti sbírala jak v PR agentuře na pozici manažerky korporátní komunikace, tak jako tisková mluvčí a PR konzultantka na volné noze. Zároveň pořádá školení v rámci PR školy. V roce 2010 patřila mezi „TOP 5 PR manažerů v ČR”.

A co bylo obsahem snídaně?

PR neboli Public Relations pro podnikatele a jak se dostat do médií. Cca 2 a půl hodiny jsme hovořili na toto téma. Všechno samozřejmě nelze v rychlosti shrnout, ale rádi bychom se s vámi podělili o některé postřehy a základní informace, které nám tato prezentace od Lídije přinesla.

Co a pro koho je PR?

  • Dozvěděli jsme se, že PR není jen manažerská práce, velkou roli hraje budování vztahů, a to mezi organizacemi a veřejností.
  • Zjistili jsme také, že PR není jen pro velké korporátní společnosti, ale může s ním začít i menší firma nebo živnostník a vše může fungovat.

Kam PR řadíme?

Je součástí tzv. komunikačního mixu, který patří do mixu marketingového (viz obrázek níže). Zkrátka jsou to prvky, kterými komunikujeme se stávajícími či potenciálními zákazníky.

Co může PR a komunikace přinést?

  • Budování vztahů a důvěry.
  • Propojení se s veřejností.
  • Ovlivnění veřejného mínění.
  • Podpora rozvoje firmy.

Jakými nástroji se PR dělá?

Níže můžeme vidět prostředky, pomocí nichž v PR komunikujeme:

  • tisková zpráva,
  • články na míru,
  • individuální setkání s novinářem,
  • media eventy:
    • tisková konference,
    • kulatý stůl s novináři / expertní panel,
    • exkurze pro novináře,
  • korporátní inzerce,
  • advertoriály.

Nejčastěji používaným prostředkem je tisková zpráva pro různá média (tituly).

Jak se dostat do médií?

Lidija vysvětlila, co vše musíme mít v rukou jako podnikatel či živnostník, abychom se dostali s naším obsahem do médií a jak by měl takový obsah či tisková zpráva vypadat.

Jak komunikovat např. s novináři?

Vztahy a komunikace jsou důležitými složkami v PR, a proto bychom na ně neměli zapomínat. Právě vztah například s novinářem či redaktorem může rozhodnout o tom, zda se náš obsah dostane k veřejnosti.

Jak propojit PR s ostatními složkami marketingu?

Lidija nám vysvětlila také to, jak zapojit PR činnosti právě do již zmíněného marketingového mixu.

3 klíčové otázky

Neméně důležitým bodem jsou tři zásadní otázky, které by si měl položit každý, kdo se rozhodne začít s PR. Těmi jsou:

  • Jste ochotni investovat čas, energii, kreativitu a zdroje?
  • Proč volíte PR pro podporu vašeho podnikání?
  • Čeho chcete dosáhnout?

To bylo krátce k obsahu snídaně. Užitečných informací bylo v prezentaci a v přednášce od Lídije opravdu mnoho a my jí tímto děkujeme.

Celá snídaně již existuje také ve formě video záznamu, který si můžete doma zpětně poslechnout, pokud jste zrovna nebyli na přijmu, neměli čas, nebo jste se o snídani dozvěděli později. Záznam můžete získat zde.

Závěrem

Jsem rád, že jsme měli možnost poznat nové lidi, vyslechnout si jejich příběhy a společně načerpat nové znalosti. Snídaně proběhla bez technických problémů, někteří dokonce i online posnídali.

Já osobně vnímám snídani jako užitečnou i pro obor SEO a moji práci.

Informace o dalších snídaních budou k dispozici na této stránce.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek