Jak zklamal pan Zahrádka aneb jaký byl ShopCamp 2016

Již třetí ročník e-commerce konference ShopCamp se uskutečnil v pátek 16. září v prostorách Fakulty architektury ČVUT v Praze. A nuda to rozhodně nebyla! Dohromady se sešlo na šest stovek e-shopařů, online marketérů, pracovníků agentur a spousta dalších.

Ti všichni měli možnost navštívit 11 přednášek (celkem jich bylo 22, ale rozdvojenou osobnost jsem nepotkal) a vybraný workshop (v nabídce jich bylo sedm).

Tak tohle všechno si můžete samozřejmě přečíst i na oficiálních stránkách ShopCampu. Teď už tedy k tomu, co jsme se opravdu (ne)dozvěděli.

Nepodceňujte poobjednávkový proces

Když jsem v době zahájení celého ShopCampu poprvé spatřil dlouhou frontu čekající na registraci, bylo mi jasné, že z první přednášky nic nebude. Nicméně fronta se rychle krátila a společně s mým novým kamarádem – borůvkovým freshem – jsme ještě stihli závěr přednášky Jiřího Maňáska. Ten si vzal na starost poobjednávkový proces v e-shopu, do kterého se rozhodně vyplatí investovat čas i případné finance, a zákazníkovi tím zpříjemnit přebírání i otevírání balíčku, na který se celý den těší.

Další přednáška působila jako zlý sen – Vánoce v půlce září? Ano, je naší povinností na ně připravit sebe i své zákazníky a v půlce září už je na takové přípravy skoro pozdě. Zmíním dvě hlavní poselství od Františka Štrupla. První zní: „Dávejte si pozor, aby kampaně nebyly omezené rozpočtem, sami tím přicházíte o tržby a další zákazníky.”. A za druhé: „Máte pořád dost času na to, připravit si rozšířené textové reklamy. Tak to neodkládejte a hned po přečtení tohohle článku to udělejte!”.

Jak nejlépe zahnat hlad před obědem? Na ShopCampu 2016 stačilo navštívit přednášku Pavla Ungra. Sice se na ní nerozdává žádné občerstvení (tentokrát se rozdávaly „pouze” slevové kódy na Marketing Miner), nicméně samotná přednáška vás chytne a nepustí až do konce. A víte, jak poznáte dobrého obchodníka? Přece tak, že dokáže využít pozice generálního partnera a na pět minut vám přijde vyprávět něco o Skrz.cz a jeho kampaních – snadné, ale účinné.

Ale zpět k Pavlovi – ten představil 20 kroků, které by z pohledu SEO měly předcházet samotnému spuštění webu. Ruku na srdce, spousta adminů tyto kroky nedodržuje, přestože web už běží pěkných pár měsíců, ne-li let. Přitom jde o základní postupy a techniky – neměňte URL, vyhněte se duplicitnímu obsahu, optimalizujte na stránce text a obrázky (ano, i těm se dá přiřadit nějaký ten popisek), nezapomeňte na interní prolinkování, správné nastavení robots.txt a sitemapy. Že něco z toho nedodržujete? Tak vzhůru do práce!

Patálie pana Zahrádky

Foodtrucky s obědy před Fakultu architektury dorazily včas, nicméně hrstka několika málo odvážných místo oběda zamířila za budovatelem zpětných odkazů (tímto rozšiřujeme jeho sbírku) z Kroměříže. Ten to rozhodně neměl jednoduché. To, že se sejde skupinka stydlivých introvertů, se stává. To, že dveře do učebny odemkne až žádost na Twitteru, je vývojem sociálních sítí asi taky relativně normální, ale že projektor v učebně nezprovoznil ani vrchní technik z ČVUT pan Zahrádka, je záhadou. Ačkoliv Zdeňkovi evidentně nebylo přáno, tak nakonec začal s asi dvacetiminutovým zpožděním svoji prezentaci na přistavené televizní obrazovce.

Samotný workshop, a hlavně tedy Zdeněk, poskytl takové množství informací, že je zpracovávám ještě dnes (týden poté). Níže nechávám tedy alespoň odkazy na nástroje, které nám Zdeněk představil. Ty můžete využít jak při budování zpětných odkazů, tak při dalších SEO činnostech.

Sledujte trendy, sledujte novinky

Poslední dvě přednášky, které jsem v rámci nabitého dne, nejen v prostorách ČVUT, zvládl, se týkaly inovací a novinek na českých a zahraničních e-shopech a také firmy Mergada. Jan Kvasnička tradičně napěchoval svůj vymezený čas skvělými ukázkami a příklady. Co to celé přineslo? Určitě mnoho nových followerů u Pavlíny Louženské. Zároveň se nebojte sledovat své největší konkurenty – právě díky nim můžete být v obraze a nezmeškat horké novinky na trhu.

Michal z Mergada představil spoustu novinek, které už jsou, teprve budou, anebo taky vůbec nebudou v Mergadu. Rada na závěr zní asi takto: „Pokud chcete vydělávat a máte e-shop, tak používejte Mergado. Nebudete litovat.”.

Velký dík si zaslouží všichni, kdo se na celém ShopCampu podíleli, včetně návštěvníků. Jasně, přišli jsme se zadarmo najíst, napít a něco dozvědět, podle Jana Kvasničky jsme navíc byli nejmrtvějším publikem, co kdy na ShopCampu bylo, ale i tak se jednalo o fakt povedenou akci. Tak zase za rok…

A jak se letošní ShopCamp líbil vám?

Nástroje, které usnadní přípravu obsahové strategie:

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek