• 10 podzimních sobot
  • přes 30 přednášek od A do Z z oblasti e-commerce
  • více než 80 hodin výuky

Taková, a ještě lepší, byla podzimní E-shop akademie aneb „První český komplexní výukový program určený (nejen) pro e-shopaře”.

Při představě deseti za sebou jdoucích sobot, kdy po celý den budu zavřený v jedné z aul VŠE, jsem radostí ke stropu rozhodně neskákal. Nicméně nabitý program přednášek z oblasti e-commerce a vidina rozšíření znalostí z oblastí e-shopu, kterým jsem se do teď tolik nevěnoval, mě přesvědčila, že těch deset sobot bude stát za to a rád jsem se do školních lavic vrátil.

Obsahová strategie na E-shop akademii

Účastníci, kteří vážili 980 km dlouhou cestu až ze Slovenska

Nebyl jsem v tom sám. V Likešově aule se, pod dohledem „garanta oboru” Honzy Kalianka, pravidelně scházeli „studenti” ze všech koutů Česka i Slovenska (proti zmíněným 980 km je cesta z Kutné Hory do Prahy sranda). Každý s jinými cíli i očekáváním. Obecně bychom ale všichni rádi měli e-shopy lepší, zajímavější, prozákazničtější a hlavně výdělečnější.

Prvním a velmi důležitým krokem ke splnění tohoto cíle jistě byla vysoká úroveň přednášek. Nejen po přednáškách Pavla Ungra nebo Jana Kvasničky, které byly plné praktických příkladů (často přímo na e-shopech účastníků), panovala atmosféra typu „co tady sakra dělám”.

Reakce na přednášku Jana Kvasničky

Logistika, příští stanice Obsahová strategie

Program E-shop akademie byl jako horská dráha a dotkl se všech oblastí, o kterých by každý majitel e-shopu měl mít alespoň základní povědomí, přestože zrovna konkrétní oblast outsourcuje. Součástí byly i přednášky o právu (zasloužilo by si více prostoru), expanzi do zahraničí nebo logistice.

Reakce na PPC přednášku na Eshop akademii

S ohledem na počet témat se také dalo trochu očekávat, že vším se každému z účastníků pořadatelé nezavděčí. Musím říct, že žádná přednáška pro mě nebyla vyloženě zbytečná. Nejslabším místem ale byla asi oblast PPC, kterou mnoho přednášejících zmiňovalo jako zásadní pro menší e-shopy. Celkově PPCéčkářský blok patřil mezi to slabší, co E-shop akademie nabídla. Nicméně chápu, že bylo asi nejtěžší tuto oblast nějak rozumně uchopit tak, aby byl celý blok přínosný pro začátečníky i částečně pokročilé.

To nejlepší z českého e-commerce

Původně jsem chtěl jmenovat TOP tři přednášky, které mi nejvíc daly a zároveň jsem to od nich třeba tolik nečekal. Jenže jsem zjistil, že to nejde. 🙂 Na E-shop akademii se vystřídalo to nejlepší ze svých oborů na českém trhu. Počínaje Mário Roženským, přes Jakuba Čižmaře, Adama Zbiejczuka, Zdeňka Dvořáka, až po závěrečný den s Honzou Mayerem. Nelze vybrat TOP 3. O některých přednášejících jsem do té doby neslyšel, na jiná jména jsem se vyloženě těšil. Ze všech bloků bych každému z online prostředí rozhodně doporučil přednášku Radka Hrachovce. Je prostě „jiná” a naučí vás se na věci koukat trochu jiným úhlem pohledu.

Věrnostní program od Radka Hrachovce

Začátečník se na akademii dostal do ideální pozice pro založení kvalitního e-shopu a ti pokročilejší už snad opravili nejzávažnější chyby a pracují na dalších vylepšeních. Honza Kalianko zmínil, že pokračování zřejmě neplánuje. Byl bych rád, kdyby to zvážil. Nemusí jít o stejný formát. Hodně mě zaujal poslední den s Honzou Mayerem, kdy chvíli šlo o workshop v PowerBI. Bylo by to možná organizačně složitější, ale pokud by přeci jen pokračování bylo, ocenil bych, kdyby se ubíralo „workshopovou” cestou, a to i za cenu dražšího vstupného.

Na „e-shopové soboty” jsem si tak zvykl, že jsem pořádně nevěděl, co s první volnou prosincovou sobotou. 🙂 Na trhu je několik skvělých jednodenních konferencí, ale dvou a půl měsíční akce pro e-shopaře se nedá popsat vhodnými slovy, to se musí zažít.

Velký dík patří Honzovi Kaliankovi a všem, kteří se s námi o své znalosti přišli podělit. Na tohle se často zapomíná, ale dostat na jednu akci tolik špičkových odborníků je obdivuhodné. Doufám, že největší odměnou budou alespoň 100% rostoucí obraty v roce 2018.

Pár střípků z E-shop akademie na závěr

Několik zásadních myšlenek E-shop akademie 2017.:

„Co se nedá měřit, to se nedá zlepšit.” Mário Roženský

„Jediný důvod, proč e-shopař nejede na dovolenou je ten, že si myslí, že to nikdo neudělá líp než on.” Mário Roženský

„Pokud nemáte co říct, raději mlčte.” Pavel Ungr

„Nejméně věrní jsou nejvěrnější zákazníci.” Radek Hrachovec

Inspirujte se (nekopírujte) na těchto e-shopech:

zoopy.cz

bellarose.cz

ruzovyslon.cz

tipa.eu

a mnoha dalších. 🙂 Některé e-shopy účastníků budou určitě brzy k nahlédnutí na oficiálních stránkách E-shop akademie.

Jistě jste si všimli „tajných” screenů z jakési FB skupiny. Během akademie velmi dobře fungovala celá komunita i v soukromé FB skupině, kde to přednášející okamžitě pěkně schytal, když hned od prvních minut nenavázal na úroveň předchozích přednášek. 🙂 Do skupiny samozřejmě mají přístup i přednášející. V průběhu prosince byla zpřístupněna veřejnosti, takže kdo má zájem o spojení s dalšími e-shopaři…https://www.facebook.com/groups/eshopklub/ – vítejte v klubu!

Na závěr se podívejte na krátký klip z E-shop akademie.

E-shop akademie – final klip from Jan Kalianko | OnCon s.r.o..