Včera se v Node5 konala Poslední středa a jejím tématem byl CopyCamp, který proběhl minulý pátek 21. 3. 2014 v divadle Ponec. Více informací o události naleznete na Facebooku.

Na CopyCampu jsem byl pouze jednou, a to na prvním ročníku. Na poslední dva jsem se nedostal. Včera jsem zrovna byl v Praze, a tak jsem se rozhodl, že se do Node5 přeci jen podívám. Zčásti na základě přečtení skvělého reportu od kolegyní, které na letošním CopyCampu byly.

Během hodinky byla shrnuta celá jednodenní konference

V panelové diskusi usedl Jirka Sekera, Honza SudaMarie Šmehlík Gráfová. Musím říct, že jsem se moc nového nedozvěděl a po přečtení několika článků z CopyCampu jsem si potvrdil, že už tyhle věci znám. Možná se budu opakovat, ale to, co mi přišlo nejdůležitější, shrnu v několika bodech.

  • U potravin v PPC inzerátech funguje lépe slovo „kvalita” než „sleva” nebo „právě teď”, které může být považováno za nátlak.
  • Odlište se, udělejte něco, co zákazníci nečekají a buďte lidští.
  • Mixit.cz posílá v mailech „Vyzvedněte si objednávku do 5 dnů, nebo Vám ji někdo sní.”, zato Kosmas.cz takhle příjemný není.
  • Většina copywriterů zvládne napsat skvělý text pouze na téma, kterému fandí, ale najdou se i tací, kteří umí napsat dobré copy i na něco, čemu nevěří.
  • Při náboru copywritera od něho nejdříve zjistěte, jestli ho dané téma zajímá, zda ho bude zakázka bavit a jak bude postupovat. Určitě nezačínejte diskusí o ceně.
  • Při náboru lidí nedávejte do inzerátu kontakt, na určité pozice to může být hezké síto.
  • Na prvním CopyCampu byla diskuse o cenotvorbě. Už tehdy se mluvilo o tom, že platba za normostranu je nesmysl – diskuse na toto téma proběhla i v Node5.