Pražský CopyCamp, pořádaný 21. 3. 2014 v padle Ponec, se nesl v jarním duchu. Znáte to. K jaru patří hlavně sluníčko, květiny a líbání pod rozkvetlou třešní. Všechny účastníky tak spojovala jedna důležitá věc – láska ke psaní.

CopyCampy mě většinu mého života míjely. Nebyl čas a dlouhou dobu ani zájem. Jejich přínos mi tak trochu unikal. Přitom jsem věděla, že z něj moje bývalá kolegyně Markéta přijížděla nadšená. To samé se dá říct o Kubovi, který o akci v roce 2013 rovněž napsal článek.

Vše se změnilo s příchodem nového roku. Ostravský Barcamp mě utvrdil v tom, že si z můžu přivést minimálně velkou motivaci. A to se počítá! A jelikož je Praha od mého trvalého bydliště co bys kamenem dohodil, nemohla jsem si tuhle zaláskovanou akci nechat ujít.

Seznam se. Hned teď!

Holky z H1.cz už předem avizovaly, že nepůjde wi-fi. A začátek celé akce byl vskutku originální. Pod vedením Pavlíny Louženské jsme se soustředili na vytváření opravdových sítí, abychom nepostrádali ty sociální. Po “škatulata hejbejte se” jsme se měli seznámit se svým sousedem, který musel být opačného pohlaví. V průběhu seznamování došlo na první dojmy, pusu, seznámení s rodiči, papírové prstýnky, žádosti o ruku nebo na pověstnou “selfie”. Celé publikum se tak už od začátku skvěle bavilo.

I LOVE PR

Čím více času ubíhalo, tím byly přednášky zajímavější. Alespoň tedy pro mě. I když by se dalo předpokládat, že ke konci dne budou všichni unavení a nedokáží se nadále soustředit, opak byl pravdou. Daniel Dočekal otevřel téma PR a tiskových zpráv. Tato oblast mě hodně baví a snažím se v ní co nejvíce vzdělávat. Daniel mi připomněl, že tiskové zprávy píši hlavně pro novináře, a že se nejedná o reklamní leták nebo plnohodnotný článek. Vysvětlil, jak by měl náš přístup vypadat – že nestačí, aby tiskovou zprávu psala sekretářka nebo že čísla fungují vždy a všude. Danielovu placku s “ I love PR” si vzali snad všichni, jen já ji někde ztratila. Ale to neznamená, že PR nemiluju!

Sleva? Ne… Kvalita!

Výstup od Honzy Sudy byl překvapivý a vtipný. Hovořil o tom, že lze jedním nebo dvěma slovy změnit míru prokliku o sto procent. Skoro všichni jsme si mysleli, že nejvíce lidí klikne na text obsahující slovo “sleva” (v souvislosti s reklamou pro obchodní řetězec Tesco). Opak byl pravdou a vítězství “vysoce kvalitní potraviny” nás všechny přinejmenším překvapilo. A co jsme si měli z přednášky odnést? Testovat, testovat a zase testovat!

Život na volné noze

Hodně mě bavily sympatické holky Míša Gregorová a Adéla Flejšarová pracující v oblasti PR. Znovu jsem se ujistila, že podnikání na volné noze je hodně těžkou záležitostí. Holky mluvily o tom, jak měly ze začátku potřebu pracovat stejně, jako “normální lidi”. Jak se z osmihodinového pracovního cyklu nedokázaly vymanit a jak dlouho trvalo, než si opravdu uměly zorganizovat svůj čas bez výčitek. Dalším mezníky byla slova jako pověst a doporučení. Pokud svou práci děláte pořádně, buďte si jistí, že se o tom dozví další klienti. A pokud ne, dozví se to taky.

Absolvovala jsem dokonce jeden workshop, který vedl Pavel Šenkapoun a nesl název “Jak poznat a přijmout vlastní styl”. O svém stylu psaní mám dost negativní představu. Díky Pavlovi jsem si ale uvědomila, že se sice musím ještě hodně snažit, ale zároveň ho přijmout. Pavel nám dal praktické rady, jak si svůj vlastní styl definovat a jakmile budu mít více času, určitě se do toho pustím. Třeba mě tato zdánlivá zbytečnost posune. A budu mít svůj styl alespoň trochu ráda.

CopyCampu jsem se však neúčastnila sama. Z JIRKONT.cz mi dělala podporu kamarádka a kolegyně Verča Hájková. A jaké jsou její dojmy?

Tohle byl můj vůbec první CopyCamp. Do padla Ponec jsem jela jako nepopsaný list. Neměla jsem ani tušení, co mě čeká. Byla jsem si jistá pouze tím, že tam nebudu nikoho znát a byla jsem plná pozitivního očekávání. Přes to, že jsem měla zpočátku strach z neznáma, rychle jsem ho ze sebe setřásla. Hned po příchodu jsem ze všech cítila kamarádskou a společenskou náladu. Po absolvování úvodních slov, kdy jsme si měli sednout holka – kluk vedle sebe, jsem neměla problém se ihned vžít do role “manželky”, které jsem se dle mého zhostila skvěle.

Za celý den jsem absolvovala 7 přednášek a 1 workshop. Ani u jediného jsem se nenudila. Musím však přiznat, že nejvíc mě bavila poslední přednáška Daniela Dočekala o PR a tiskových zprávách. Tento den mi dal mnoho skvělých zkušeností, poznatků, pozitivní energie, a hlavně nových přátel jak ze samotného copycampu, tak z after party. Pokud mohu říct jediné, doporučuji všem nadšeným copywriterům, marketing konzultantům, manažerům, redaktorům a dalším nadšeným lidičkám. Následující CopyCamp si nenechte ujít.

A co dál?

Příjemné prostředí padla Ponec bylo třešničkou na dortu. Na opravdovém dortu, který vážně byl. A s marcipánem! Skvělé prostory padla fajnovou atmosféru jen podtrhly. Musím ještě zmínit výborný catering a celkově organizaci.

Z CopyCampu už se začínají objevovat první články. Pokud se chcete ponořit do větší hloubky, určitě si přečtěte text od Richarda Dobiáše nebo Pavla Šenkapouna. Nezbývá než poděkovat za skvěle strávený den i kreativní afterparty se Slampoetry.