Meta Description

Meta description je krátký popisek umístěný v hlavičce HTML kódu stránky, který se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje hned pod titulkem. Nejedná se o faktor, který by ovlivňoval řazení webu ve vyhledávání, má však zásadní vliv na míru prokliku na web. Plní tedy úlohu jakéhosi poutače, který má za cíl zaujmout čtenáře a vyzvat ho ke kliknutí. Důležitou úlohu hraje nejen ve vyhledávání, ale také při sdílení obsahu na sociálních sítích, kdy se zobrazuje uživatelům sítí v náhledu.

Nejdůležitější zásady při tvorbě meta description

  • Je vhodné dodržovat délku okolo 160 znaků, ve skutečnosti je prostor v px, takže se vám může zobrazit i popisek, který má 170 znaků.
  • Vhodně v popisku zmiňujte klíčová slova, ve vyhledávání pak budou tučně, pokud je budou lidé hledat.
  • Pište konkrétně, stručně a objektivně.
  • Výstižně shrňte obsah stránky.
  • Zdůrazněte benefit návštěvy dané stránky.
  • Vyzdvihněte svou jedinečnost (odlišnost od konkurence).
  • Vyzvěte čtenáře k akci.

Meta description vložíte přes zdrojový kód, do jehož hlavičky vepíšete řádek v tomto zápisu:

<head>
<meta name=“description“ content=“Správně napsaný meta description zvýší proklikovost na váš web. Jak vytvořit lákavý meta popisek? Poradí naši profíci.“>
</head>

V případě, že vaše stránky fungují třeba v redakčním systému WordPress, lze meta description vytvořit u editace příspěvku, stránky nebo přes příslušný plugin.