Meta Description
Meta description je krátký popisek umístěný v hlavičce HTML kódu stránky, který se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje hned pod titulkem. Nejedná se o faktor, který by ovlivňoval řazení webu ve vyhledávání, má však zásadní vliv na míru prokliku na web. Plní tedy úlohu jakéhosi poutače, který má za cíl zaujmout čtenáře a vyzvat ho ke kliknutí. Důležitou úlohu hraje nejen ve vyhledávání, ale také při sdílení obsahu na sociálních sítích, kdy se zobrazuje uživatelům sítí v náhledu.
Nejdůležitější zásady při tvorbě meta description
- Je vhodné dodržovat délku okolo 160 znaků, ve skutečnosti je prostor v px, takže se vám může zobrazit i popisek, který má 170 znaků.
- Vhodně v popisku zmiňujte klíčová slova, ve vyhledávání pak budou tučně, pokud je budou lidé hledat.
- Pište konkrétně, stručně a objektivně.
- Výstižně shrňte obsah stránky.
- Zdůrazněte benefit návštěvy dané stránky.
- Vyzdvihněte svou jedinečnost (odlišnost od konkurence).
- Vyzvěte čtenáře k akci.
Meta description vložíte přes zdrojový kód, do jehož hlavičky vepíšete řádek v tomto zápisu:
<head>
<meta name=“description“ content=“Správně napsaný meta description zvýší proklikovost na váš web. Jak vytvořit lákavý meta popisek? Poradí naši profíci.“>
</head>
V případě, že vaše stránky fungují třeba v redakčním systému WordPress, lze meta description vytvořit u editace příspěvku, stránky nebo přes příslušný plugin.