Koronavirus COVID-19 a klíčová slova

S příchodem nového koronaviru COVID-19 jsme pocítili mnoho změn v našem běžném i pracovním životě. S internetem aktuální situace také pořádně zahýbala. Velký dopad má na hledané dotazy a tudíž i na webové stránky. Máte představu, co v tomto období lidé hledají?

Je na místě se přizpůsobit a reagovat na aktuální situaci, proto jsme se rozhodli, že pro vás vytvoříme rozsáhlou analýzu klíčových slov s hlavním zaměřením na covid-19 a dáme ji k dispozici všem. V tomto článku naleznete odkaz na tabulku s kompletními daty a také na interaktivní dashboard, kde si můžete jednoduše vyfiltrovat data, která si stáhnete. Dále je tu pár konkrétních příkladů, které jsme z těchto dat už zrealizovali. Tato analýza je vhodná pro všechny SEO a PPC konzultanty, správce a majitele webových stránek a eshopů.

K tvorbě této velké analýzy mne inspiroval Noah Fram-Schwartz, který vytvořil globální přehled

Pojďme se podívat, jak tato analýza vznikala.

Vstupní dotazy

S kolegy jsme dali dohromady 90 slov, které úzce souvisí s aktuální situací ohledně covid-19. V tomto seznamu se objevila např. následující slova.

  • Roušky, 
  • koronavirus, 
  • covid-19, 
  • online, 
  • škola, 
  • rozvoz, 
  • e-shop, 
  • dezinfekce, 
  • cvičení, 
  • šití, 
  • práce, 
  • Skype, 
  • apod.

Návrh klíčových slov a třídění

Z výše uvedených slov jsme nechali navrhnout přes nástroj Marketing Miner a Collabim klíčová slova, která se v souvislosti s výše uvedenými slovy v poslední době hledala. Po odstranění duplicit jsme získali k protřídění přes 54 800 klíčových slov. Pro všechna tato slova jsme zjistili aktuální hledanost na Google a Seznamu. Hledanost jsme sečetli a všechna slova, která měla hledanost 9 a méně jsme odstranili. Tímto krokem se povedlo vyřadit přes 25 000 klíčových slov. Zbývající slova jsme kategorizovali podle našich vstupních slov a promazali polo-automaticky všechna nerelevantní slova.

Ještě upřesním, že jsme se během promazávání snažili zaměřovat na klíčová slova, přes která lidi hledají nějakou důležitou informaci, rady, řešení problému nebo mají byznysový potenciál. Snažili jsme se promazávat filmy, seriály, televizní programy a většinu receptů. S aktuální situací sice tyto kategorie souvisí, ale my jsme se rozhodli, že je vyřadíme.

Přes 16 000 klíčových slov a 62 kategorií

Finální analýza klíčových slov covid-19 obsahuje přes 16 000 klíčových slov roztříděných do 62 kategorií. Data ocení především firmy z následujících odvětví.

  • Prodej potravin,
  • restaurace, 
  • drogistické zboží, 
  • cvičení, 
  • vzdělávání a kurzy, 
  • e-shopy, 
  • lékaři, 
  • organizace pomáhající seniorům, 
  • právníci, 
  • poradci, 
  • kancelářské potřeby,
  • a další.

Pokud není váš segment v seznamu výše uveden, neznamená to, že data pro vás vhodná nejsou, určitě doporučuji data prozkoumat a najít si v nich to své, co využijete.

Jak data využít

Data můžete použít pro své obsahové strategie a naplánovat na základě klíčových slov nový obsah na web, připadně stávající obsah upravit. Pojďme se podívat na příklady, které jsme už z těchto dat zrealizovali.

Rouška z trička

Jedním z našich klientů je e-shop MyShirt.cz, který prodává vtipná trička a mikiny s potiskem. V datech jsme viděli, že se lidé zajímají o roušky ve spojení s tričky. Už v průběhu analýzy klíčových slov jsme viděli v tomto segmentu potenciál a ihned jsme zareagovali. Potom, co jsme tuto informaci předali na stranu klienta, za 1,5 hodiny vznikla stránka rouška z trička. K realizaci této stránky došlo 8. 4. 2020 ve 12:11 a ještě ten samý den nová stránka zaznamenala 29 zobrazení a 2 prokliky. Na podobnější data se můžete podívat na screenshotech.

Terapie online

Všiml jsem si i zvýšené hledanosti u spojení “terapie online”, v zhledem k tomu, že pomáháme se SEO hypnoterapeutovi a psychoterapeutovi Liborovi Činkovi, vytvořila se stránka, kde je možné objednat se na terapii online.

Interaktivní dashboard

Vytvořil jsem interaktivní dashboard, kde naleznete data z tabulky v přehlednější podobě. V dashboardu si můžete cokoliv vyfiltrovat a pak si data stáhnout do CSV. Stačí, když požádáte o dashboard přes tlačítko níže a odkaz vám bude zaslán na mail.

Tabulka s kompletními daty

Zajímají vás kompletní data z této analýzy? Pokud ano, vyplňte svůj mail přes tlačítko níže. Z tabulky si potom udělejte kopii ať data můžete filtrovat a případně odmazávat kategorie, které pro Vás nejsou podstatné.



Nástroje použité pro tuto studii

Zkontrolujte svoje weby a sdílejte data dále

Máte na svém webu vhodný obsah vzhledem k aktuální situaci? Jsou zároveň ve vašem obsahu na důležitých místech použita správná klíčová slova, pod kterými mohou lidé tento obsah hledat? Využijte pro kontrolu tuto analýzu. Napadají mne další scénáře, co s těmito daty dělat, pokud by o to byl zájem, rozpracuji to dále.

Zároveň vás poprosím ať tato data sdílíte dále, tím pomůžete udělat internet lepší. Všichni chceme, aby nám po hledaném dotazu vyhledávač poskytl relevantní webovou stránku s odpovědí, kterou potřebujeme. V této době je to obzvlášť důležité.

Pokud data z naší analýzy použijete, klidně se pochlubte v komentářích u tohoto článku.

Na sdudii se podílela i Natalie Tomsová a Aleš Mráček. Celkově jsme do realizace investovali okolo 40 hodin.

Podněty pro doplnění

Jestli vás napadá nějaký podnět pro doplnění, určitě nám ho napište na mail spoluprace@jirkont.cz nebo do komentářů pod článek.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek