Novinky z online marketingu za srpen 2021

🦋 Léto je pryč a první podzimní dny tu a s nimi i náš další článek plný novinek ze světa online marketingu. A na co se dnes společně podíváme? 

SEO

⚠️Jaká je ideální doba na ponechání přesměrování? Gary Illyes dal jednoduchou odpověď – 1 rok – ten umožňuje Googlu přenášet všechny signály na nové adresy URL. 

Jednou z významných akcí byla v srpnu 2021 BrightonSEO. Všechny tipy naleznete zde, ale my jsme pro Vás vybrali alespoň několik z nich

  • Při budování odkazů je třeba vědět, jak vypadá konkurenční mezera v odkazech. 
  • Provést výzkum klíčových slov – pozice 1 – 10 jsou nejlepší a pomohou s lepší PR strategií.☀️
  • 30% zákazníků používá funkci “vyhledávání na webu”.
  • Změňte svůj styl a vzory myšlení.
  • Data která získáte jsou jen tak dobrá jako otázky, které položíte. 

Studie YouTube SEO se zabývá statistikami a daty vedoucími k získání vyšších hodnocení na YouTube. Mezi hlavni parametry se dostává podobnost názvu s poměrem klíčových slov, počet zhlédnutí videa nebo jeho délka. Youtube je dnes již plnohodnotným, samostatným vyhledávačem, který má více než 2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně.

Například v březnu roku 2020 vyhledávání pojmu “home office” vzrostlo o 210%, “cvičení” pak o 515%. 🎯

Na jakých faktorech Youtube SEO pracuje

  1. Dynamika růstu kanálu tj. počet zobrazení a odběratelů
  2. Signály zapojení (likes, komentáře) 
  3. Funkce videa (metadata, délka videa, popisy atd.) 

Víte že: Průměrný počet zhlédnutí videa na druhém místě žebříčku je o 74% nižší, než na prvním? 

🔶Jaký je relevantní počet odkazů k získání viditelnosti v Google vyhledávání při zadání konkrétního dotazu? V některých případech je úspěšnost SEO založena v první řadě na kvalitním obsahu a poté na odkazech samotných.

S tímto nám mohou pomoci i placené nástroje například Ahrefs, Marketing Miner nebo Screaming Frog. Jednotlivé popisy jsou v článku od Zdeňka Dvořáka.

Dle doporučení Googlu by vydavatelé měli zahrnout URL odkaz na stránku autora do strukturovaných dat, aby došlo k odstranění pochybností o autorovi článku. To má za následek možnosti zvýšení důvěry Googlu v relevantnost článku a tím i lepší viditelnost ve “vyhledávání Google”. Více se dozvíte zde

PPC 

Google oznámil, že od 30. června 2022 již nebude inzerentům povolovat vytvoření rozšířených textových reklam (ETA). Inzerenti tedy nebudou po tomto datu moci vytvářet nové reklamy ani upravovat aktuální, ale i přesto zůstanou stávající reklamy viditelné

ETA reklamy jsou často využívány k testování zpráv, které se pak používají k informování RSA. 

Sklik přinesl několik tipů k plánování brandových kampaní s menším rozpočtem. Co vlastně jsou brandové kampaně? Jedná se o jakoukoliv komunikaci, která má za úkol zvýšit povědomí o Vaší značce. Pomáhají vytvářet budoucí poptávku, také podporují pozitivní vnímání a důvěryhodnost. Oproti tomu výkonnostní kampaně se liší tím, že vyžadují dlouhodobou práci napříč různými reklamními kanály a správné vyhodnocování – jsou tedy náročnější na “údržbu”. 

🔧Ačkoli se v PPC dějí neustále nějaké změny, jedno zůstává – správné uchopení textové linky, nemusí být pokaždé jednoduché i přes neměnnost základních atributů. Jak a kdy využít podprahové zprávy? 

  1. Je potřeba vytvořit pocit naléhavosti (například může využít fráze jako: Kupte nyní! Poslední šance! atd.) 
  2. Přizpůsobení a propojenost Ad – vytvořte personalizovanou reklamu na míru, například zkuste vložit klíčová slova do kopie reklamy – usnadní to práci vyhledávači
  3. Používejte strategický jazyk –  lze jej využít třeba u ceny, kdy místo 200 Kč použijete 199.90 Kč 

Více si můžete přečíst zde.

Google Ads blog s námi sdílel aktualizované tipy pro prodejce na nadcházející předvánoční období. Jedná se hlavně o informace k možnostem inzerce produktů a odlišení od konkurence. 

  1. Zvýraznit své diferencované možnosti plnění (zákazníci upřednostní obchod, který jim nabídne rychlost, doručení zdarma a bezproblémové vrácení zboží) 
  2. Předvedení svých produktů na více místech v Googlu – lze využít bezplatných nabídek na Googlu, Youtube lze proměnit na “výkladní skříň” a předvést své produkty
  3. Spojit se s nakupujícími i ve fyzickém světě (například využít Google polohu a aktualizovat informace o kamenném obchodě) 

Sociální sítě 

Instagram ruší funkci “swipe-up”, pokud budete chtít přidávat odkazy, tak pouze přes novou funkci “link”. Instagram si od zavedení této novinky slibuje další rozvoj tvorby obsahu, větší prostor pro kreativní zakomponování nálepky a tím lepší prezentovatelnost pro tvůrce těchto obsahů. 👍🏻

Twitter pro změnu testuje možnost opuštění konverzace, kdy v rámci rozšiřování správy interakcí se Twitter nyní zaměřil i na možnost odznačit svůj účet z konverzace a zabránit tak označení v dalších příspěvcích daného vlákna. Ikdyž se tím konverzace nesmaže, tag účtu, který konverzaci opustí, nebude aktivní a další uživatele se skrz něj nebudou moci dostat na daný profil. Uživatel tak získá větší kontrolu nad svým účtem a i tím, s kým konverzuje. 

Snapchat oznámil nové aktualizace pro svůj skenovací nástroj. Jednou z nich je jeho umístění do středu aplikace, respektive k dolnímu okraji, kde bude pro mnohé uživatele atraktivnější k vyzkoušení a osvojení. Skenování obrázků má zároveň i obchodní potenciál protože jak uložené, tak právě vyfocené obrázky bude možné naskenovat a spojit s prodejním prostředím – to se týká například oblečení. 

Linkedln nabízí spojení pomocí videokonference, můžete se tak spojit s klientem nebo pomocí něj udělat přijímací řízení. Nativní uživatelské rozhraní videochatu usnadní diskuzi a zároveň obsahuje informace z profilu konkrétního uživatele. Nemusíte tak složitě hledat “životopis”, ale rovnou se Vám zobrazí ve spodní části obrazovky  Dalšími plánovanými kroky jsou integrace kalendáře – ta by poslala termín naplánované schůzky do kalendáře, možnost chatování ve videochatu, sdílení obrazovky, nebo virtuální pozadí. 🕵🏻‍♂️

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články