4 minuty čtení

Ve čtvrtek 19. dubna 2018 jsem se zúčastnil agenturního kongresu od Seznam.cz. Konference byla v CineStar na Andělu a ve 13.30 začala úvodním slovem obchodního ředitele Martina Švarce. V sedmi přednáškách bylo shrnuto několik zajímavých témat z Skliku a Zboží.cz a také byly představeny novinky, které hlavně v Skliku plánují. Ty, které mne nejvíce zaujaly, zmíním dále v článku.

Seznam začíná spolupracovat i s menšími agenturami a freelancery

Petr Pavelek v první přednášce představil novou formu spolupráce s agenturami a freelancery. Do této doby bylo certifikováno jen 16 agentur, a to kvůli přísným podmínkám Seznamu. Za kvartál bylo potřeba, abyste u všech klientů dohromady utratili jen v Skliku v průměru 1 milion korun měsíčně.

Nově byl představen program, ve kterém je potřeba, aby minimální měsíční útrata byla 50 000 Kč. Tuto podmínku splňuje podstatně více partnerů a právě oni získají označení „Ověřená agentura”. Pro ověření není nutná jen útrata, ale například ještě transparentnost účtů.

Nativní reklama

Další zajímavou přednášku měl David Velechovský, který mluvil o nativní reklamě. Na začátku zmínil číslo 5 000. Tolik reklamních sdělení každý den vidíme. Obchodníci je na nás chrlí ze všech míst. Můžeme je spatřit na ulici, v hromadné dopravě, v novinách, v televizi nebo na internetu.

Údajně 70 % uživatelů se chce o produktu dozvědět nějakým zajímavým způsobem a ne přímou reklamou. David představil možnosti nativní reklamy, kterých docílíme právě pomocí Skliku. Díky novému formátu kombinované reklamy, který Seznam představil před pár měsíci, dokážeme umístit nativní reklamu nejenom na hlavní stránku Seznam.cz, kam každý den zavítá cca 2,7 mil. RU, ale i na Novinky.cz, Sport.cz nebo třeba iDnes.cz.

Nativní reklama vs bannerová reklama u e-shopu KetoDiet

Nativní reklama vs bannerová reklama u e-shopu KetoDiet

V průběhu přednášky jsme shlédli zajímavé případové studie nativní reklamy od Gambrinusu, Oresi nebo jogurtů pro psy Yoggies. Asi není třeba zmiňovat, že kombinovaná reklama má vyšší CTR, než běžné bannerové kampaně.

Zajímavosti ze Zboží.cz

V druhém největším zbožovém vyhledávači je podle slov Stanislava Rulce zaregistrováno přibližně 35 000 e-shopů. Minulý rok se přidalo 7 000 z nich a konverzní kód, díky kterému mohou kampaně lépe vyhodnocovat, má nasazeno pouze 5 000 e-shopů. Dalo by se tedy říci, že právě tolik e-shopů v ČR to myslí vážně a alespoň nějak částečně řeší analytiku a vyhodnocování? Možná ano.

Stanislav představil podrobné exporty se statistikami na úrovni produktů. Například je možné vyexportovat si ze Zboží.cz report s produkty, kde došlo k prokliku. Navíc pokud máte nasazený konverzní kód, zjistíte, jakého obratu jste na Zboží.cz u konkrétního produktu dosáhli. Docela mne překvapilo, že moc e-shopů ještě nevyužívá dynamický retargetting.

Podobně jako v Skliku, i pro Zboží bude Seznam ověřovat agentury, ovšem s odlišnými podmínkami. Údajně vám stačí útrata u všech klientů v řádu jednotek tisíc Kč.

3 miliony uživatelů Seznamu používají mobil

Petra Keratová si připravila přednášku o důležitosti kampaní na mobilních zařízeních. Na Seznamu jsou údajně každý měsíc 3 miliony lidí, kteří použijí hledání v mobilu. V ČR je celkem 7,7 milionů uživatelů internetu na PC a 3,9 milionů lidí, kteří se připojují na mobilu. Zároveň 20 % uživatelů vyhledává na PC i v mobilu a průměrný konverzní poměr z mobilních zařízení klientů v Skliku je 4,5 %. Petra zmínila, že pokud obchodník nebude inzerovat v mobilu, může přijít až o 50 % publika.

Mobilní zařízení se používají nejvíce večer

Mobilní zařízení se používají nejvíce večer

S první verzí reklamního banneru se nesmíte spokojit

Miroslav Matějka si pro nás připravil celou řadu reklamních bannerů. Na začátku zmínil proces tvorby a zdůraznil, že je škoda vyzdobit reklamní plochu průměrnými pracemi. Víte jaký banner je nejhorší? Prázdný.

Nejhorší banner na světě

Nejhorší banner na světě

Je důležité bannerem člověka přesvědčit za cca 2 sekundy, proto testujte jeho úspěšnost. Miroslav zmínil, že třeba firma Lomax nejdříve měla na internetu stejnou grafiku bannerů jako v off-line světě a že neměly moc velkou úspěšnost. Grafické oddělení Seznamu je přepracovalo a získalo tak 330% nárůst úspěšnosti. Podívejte se na další bannery v Banners Gallery Seznamu.

Přepracovaný banner Lomaxu

Přepracovaný banner Lomaxu

V Skliku se připravuje několik novinek

Ondřej Krišica nám představil spoustu zajímavých novinek, které vývojáři Skliku připravují. A na co se můžeme ještě letos těšit? Branding v Skliku. Bude možné inzerovat velkým formátem o rozměrech 2000×1400 px, a to na velkých webech typu Novinky.cz, Prozeny.cz apod. Bude to unikátní formát, který v ČR nikdo jiný nemá a já osobně se na něj moc těším.

Po vzoru Google AdWords přichází i Seznam s videoreklamou v několika formátech. Spot bumper bude šestivteřinový a nepůjde přeskočit. Inzerenti pak budou moci využívat ještě videospot a outstream. Videoreklamy budou dostupné na začátku třetího kvartálu letošního roku.

Padly zde také informace o změně vyhledávání, což bude zajímavé sledovat i v souvislosti se SEO, protože placená inzerce bude nejspíše zase o něco výraznější. Budou zvýrazněny navigační dotazy a počítá se se zvyšováním relevance reklamy.

V průběhu května 2018 dojde ke změně nastavení kampaní a některá nastavení půjdou snadněji kopírovat. Jeden screenshot je na Twitteru.

V DRTG se počítá s možností vyloučení některých produktů. Například budete moci vyloučit ty, které mají cenu do 500 Kč.

V Skliku usilovně pracují i na cross device. Do budoucna budete moci rozpoznat, že ten daný návštěvník k vám přišel z mobilu i z desktopového rozhraní.

Kongres byl přínosný

Kongres hodnotím pozitivně. Zazněla spousta zajímavých informací, které v kampaních jistě využijeme.