Náborové kampaně pro Středisko Víteček

O co nás klient požádal a co mělo být cílem?

Nestátní nezisková organizace středisko Víteček v Černošíně se již 25 let věnuje sociálně humanitárním činnostem. Jejich nejrozsáhlejší činností je poskytování sociálních služeb dětem, dospělým s handicapem, seniorům a jejich rodinám. Ročně pomáhají cca 150 klientům ve venkovských oblastech Plzeňského a Karlovarského kraje.  

Právě tato nezisková organizace se na nás obrátila s prosbou o pomoc. Jejich slabou stránkou bylo řízení režijních činností, které souviselo se správou jejich projektů. Nedostatky právě v této oblasti jim značně ubíraly síly a ohrožovaly tak možnost efektivně pomáhat lidem s handicapem. Viděli proto nutnost najít manažera, který by byl schopný právě oblast administrativního zajištění projektů řídit. Snažili se najít manažera pomocí svých sil, ale bohužel se jim vhodného kandidáta najít nepodařilo.

Proto se obrátili na nás. Hlavním cílem bylo pro klienta najít vhodného člověka, který by svou práci dělal srdcem a rád a který by jejich činnost v organizaci posílil.

Měli jsme jasně stanovená kritéria, která daný člověk měl splňovat:

  1. Mít rád/a přírodu a chtít žít na venkově.
  2. Být zvídavý, tvořivý a mít fantazii.
  3. Vnímat věci v širokých souvislostech.
  4. Mít dobré komunikační dovednosti.
  5. Mít rád lidi.
  6. Umět myslet inovativním způsobem, hledat cesty a k nim řešení.
  7. Rád pracovat v týmu.
  8. Mít schopnost nadhledu.
  9. Pracovat systematicky a dotahovat úkoly do konce.
  10. Být spolehlivý a loajální.

Co jsme vše ke hledání připravovali a jak dlouho kampaň trvala?

Po jasně vytyčeném zadání jsme společně vypracovali strategii, která by efektivně oslovovala zájemce a zvyšovala povědomí o organizaci a potřebě nového manažera.

Začali jsme tedy připravovat:

  • texty,
  • grafiku,
  • kampaně na sociálních sítích, Google Ads a Skliku.

Kampaně byly spuštěné 2,5 měsíce.

Kampaně na Facebooku a Instagramu

Pro Facebook a Instagram jsme nejdříve zvolili kampaně pro rozšíření povědomí. Zde však byla vyšší cena za proklik (43,55 Kč na Instagramu a 17 Kč na Facebooku), a proto jsme se uchýlili k využití kampaní směřujícím na návštěvnost. Zde se poté cena za proklik pohybovala v rozmezí od 1,92 do 3,82 Kč. Během doby, kdy kampaně běžely, jsme dosáhli celkem přes 100 000 zobrazení, což lze vzhledem ke specifičnosti kampaně, tedy nábor zaměstnanců, považovat za úspěch. Kampaně jsme vytvořili nejdříve ve dvou návrzích, kdy jsme modifikovali velikosti tak, aby byly tyto reklamy vhodné jak pro statický příspěvek, tak i pro Stories. Následně jsme přidali ještě třetí návrh, který byl variací jednoho z prvotních návrhů. Níže jsou k vidění jednotlivé návrhy.

Kampaně jsme v prostředí Business Manageru rozdělili na Facebook a Instagram, a to z toho důvodu, abychom měli jednoznačný přehled o všech reklamách a platformách. Pokud tedy porovnáme Facebook a Instagram, tak větší míra prokliku byla zaznamenána na Facebooku. Dohromady s Instagramem bylo pak zrealizováno celkem 2048 prokliků. Když se však podíváme na samotné designy reklam, tak měla na obou sociálních sítích větší úspěch grafika obsahující fotografii. Při porovnání s kampaní zaměřující se na povědomí dochází ke stejnému zjištění. Vždy reklamy s fotkou dosahovaly větších úspěchů.  

PPC reklama – Google Ads a Sklik

V rámci Google Ads byly vytvořeny 4 kampaně. Ve vyhledávací síti se jednalo o:

  • kampaň cílenou na kariéru se zaměřením na klíčová slova spojená s kariérou manažera ve vyhledávací síti
  • kampaň cílenou na klíčová slova spojena s kariérou manažera, avšak s omezením lokality na 50 km v okolí oblasti Kořen a 60 km v okolí oblasti Olbramov ve vyhledávací síti
  • dvě display kampaně, které byly zaměřeny na různá témata.

Rozpočet byl u každé kampaně nastaven na 50 Kč na den, tedy 200 Kč denně celkem v prostředí Google Ads. Níže si můžete prohlédnout celkové hodnoty zobrazení, počet prokliků a celkovou cenu.

V prostředí Skliku byly vytvořeny dvě kampaně. Jedna byla vytvořena v rámci vyhledávání a druhá v rámci Display. Rozpočet pro tyto kampaně byl nastaven na 100 Kč denně a níže si můžete prohlédnout jejich celkový výsledek:

Příklady jednotlivých reklam ve vyhledávání:

Google

Sklik

Klíčová slova a umístění

TOP 5 klíčových slov dle zobrazení

Klíčové slovoTyp shodyZobrazeníProkliky
práce v sociálních službáchvolná shoda24 012705
sociální pracovník volná místavolná shoda13 933361
sociální službyvolná shoda10 432352
sociální službyfrázová shoda9 166329
práce sociální pracovníkvolná shoda4 55097

Top 5 umístění

  • prace.bazos.cz
  • pracomat.cz
  • dobraprace.cz
  • cz.jooble.org
  • hitprace.cz

Vyhodnocení kampaně a komentář klienta na naši práci

Z našeho pohledu i dle slov klienta, Tomáše Rusňáka, byla připravená kampaň úspěšná. Na vytvořené nabídky se přihlásili zájemci, které si pak středisko Víteček pozvalo k osobním pohovorům. Následně proběhla dvě kola výběrových řízení, z kterých byl pak vybrán jeden kandidát, splňující veškeré požadavky na vypsanou pozici.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek