Novinky ze světa online marketingu za listopad 2023

Listopad přišel s mrazivým větrem a prvními sněhovými vločkami, avšak i v této chladné době pokračujeme ve sledování nejnovějších událostí a přinášíme vám novinky za tento měsíc.

SEO

Aktuální novinky ve společnosti Google a Microsoft

Google dokončil přechod na indexaci mobilních verzí webových stránek po téměř sedmi letech. Toto opatření má zlepšit relevantnost výsledků vyhledávání na mobilních zařízeních. V listopadu 2023 Google Reviews zavedl nový systém hodnocení založený na strojovém učení, který se podobá systému „Helpful Content“ a má zlepšit reakce na hodnocení a zotavení webů po negativním hodnocení. Google také představil funkci „Notes“ v nástroji Search Labs, která umožňuje uživatelům přidávat komentáře a poznámky k výsledkům vyhledávání a článkům. Tato funkce zahrnuje text, fotografie, nálepky a AI generované obrázky.

Google Search Console nyní nabízí novou zprávu o souboru robots.txt, která zahrnuje informace o top 20 webových hostitelích, včetně dat o posledním procházení, varováních a chybách, a tato změna zahrnuje integraci těchto dat do zprávy o indexování stránek. 

Bing využívá umělou inteligenci GPT-4 od OpenAI k vytváření krátkých vyhledávacích popisků pro zlepšení výsledků vyhledávání. Tato funkce může přímo reagovat na uživatelské dotazy a správci webových stránek ji mohou vypnout pomocí speciálních HTML tagů.


Konec třetích stran cookies – A co teď? Plánované ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome do konce roku 2024 má vliv na podnikání a marketing. Odborníci z Acquia diskutují o významu zaměření na data první strany a poskytují rady pro přizpůsobení se této změně.

PPC

Nový výzkum od DataFeedWatch identifikuje nejběžnější datové chyby, které vedou k odmítnutí produktů v Google Nákupech a mají vliv na schvalování produktů v tomto reklamním kanálu.

EU úřady zakázaly společnosti Meta využívat osobní data pro reklamní účely napříč EU a Evropským hospodářským prostorem. Tento zákaz omezí schopnost společnosti prodávat personalizované reklamy pro uživatele Facebooku a Instagramu v Evropě. Důvodem je nesoulad společnosti Meta s nařízeními GDPR. Meta reagovala na rozhodnutí a zavedla v Evropě předplatné bez reklam na Facebooku a Instagramu. 

Google Ads rozšiřuje svůj produkt Performance Max o generativní AI funkce za účelem rychlejšího vytváření a přizpůsobení textů a obrázků pro reklamy. Funkce jsou nyní v beta verzi pro americké inzerenty a mají se rozšířit do konce roku 2023. 

Google představil nové funkce pro nákupy, které mají zvýšit konverze. Tyto novinky zahrnují personalizované doporučení produktů a interaktivní obrázky v reklamách. Cílem je posílit efektivitu reklam na platformě Google Shopping. Google Performance Max získal nové funkce AI pro efektivnější reklamy. Tyto funkce zahrnují automatickou tvorbu reklamního obsahu a lepší cílení na uživatele. Účelem je zlepšit výkon reklamních kampaní.

AI

ChatGPT byl spojen s nárůstem phishingových útoků, což zvyšuje riziko pro uživatele online komunikace a vyžaduje zvýšenou pozornost v oblasti kybernetické bezpečnosti. Tento vývoj ukazuje na potřebu ochrany před podvodnými pokusy o získání citlivých informací od uživatelů.

OpenAI představil GPT-4 Turbo, novou verzi svého jazykového modelu, která nabízí vylepšený výkon v porovnání s předchozími verzemi. Tato aktualizace zahrnuje také API pro vytváření vlastních GPT asistentů a další inovace, což má potenciál změnit způsob, jakým se využívá umělá inteligence v textovém zpracování.

💡 Nedělá AI přesně to, co potřebujete? Zahrajte jí na city.

Google Bard aktualizoval své funkce matematických a datových vizualizací, což usnadňuje uživatelům vyhledávání a zobrazení těchto informací přímo ve výsledcích vyhledávání. Tato aktualizace má potenciál vylepšit vyhledávání v oblastech matematiky a datových analýz.

Nová verze Google Bard zlepšuje porozumění YouTube videím přes relevantní informace ve výsledcích vyhledávání. Cílem je usnadnit vyhledávání a rychlejší nalezení požadovaného obsahu, včetně informací o kanálu, počtu zhlédnutí a datu nahrávky. Tím se zvyšuje uživatelská pohodlnost a efektivita vyhledávání.

OpenAI představil model „Stable Video Diffusion“, který vytváří stabilní a realistické videoanimace díky pokročilým technikám a generativního učení. Tento model se zaměřuje na udržení stability a plynulosti vytvořených videí, což má široké uplatnění v oblasti tvorby obsahu a umělé inteligence.

💡 Návod jak na vlastní GPT v ChatGPT.

Sociální média

Meta spouští ad-free předplatná pro Facebook a Instagram v Evropě a zakazuje reklamy pro uživatele pod 18 let. Uživatelé nad 18 let si budou moci zvolit ad-free verzi za měsíční poplatek, což může ovlivnit dosah a návratnost investic. Poplatky za další účty budou zavedeny od března 2024 v souladu s evropskými regulacemi.

LinkedIn dosáhl 1 miliardy členů, a představil nové nástroje pro hledání zaměstnání s využitím umělé inteligence. Dále začal zveřejňovat měsíční počty aktivních uživatelů v EU, aby splnil nové požadavky Evropského digitálního služebního zákona (DSA). Zvýšené množství dat nám dává lepší představu o tom, kolik uživatelů LinkedIn skutečně má.

YouTube testuje nový nástroj využívající generativní umělou inteligencí pro shrnutí komentářů pod videi. Tato funkce může zlepšit interakci a rychlost přenosu komentářů. Je však stále ve fázi testování. Dále se YouTube chystá zavést reklamy do svého formátu krátkých videí „Shorts“. To umožní tvůrcům a firmám získávat příjmy z krátkých videí, podobně jako u tradičního obsahu. Plánovaný start reklam v „Shorts“ je v průběhu příštího roku.

Meta představila pět nových nástrojů pro generování kvalitních potenciálních zákazníků na Facebooku a Instagramu. Tyto inovace pomáhají firmám zefektivnit své reklamní kampaně a získat více relevantních zákazníků.

X Elona Muska začala prodávat staré uživatelské účty na Twitteru až za 50 000 dolarů. Tato akce reaguje na problém nevyužitých jmen a vytváří tržiště pro jejich prodej.

Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek