Jaké jsou pro nás klíčové nástroje a aplikace?

Nástroje, o kterých se budeme v článku zmiňovat, jsou důležité pro naši každodenní práci. Díky nim můžeme být rychlejší a efektivnější. Ušetřený čas nám umožňuje mít menší tým, který má prostor se věnovat důležitým věcem a neztrácí energii na drobnostech, které se dají díky nástrojům zjednodušit nebo rovnou zautomatizovat. Proto také pravidelně sledujeme vývoj v této oblasti a naše poznatky předáváme dál, ať už na našem blogu, v newsletteru, na sociálních sítích nebo v rámci přednášek.

Nástroje, které k práci používáme, jsem rozdělila do několika oblastí. 

Komunikační a projektové nástroje

Freelo, historicky Teamwork a Trello

Komunikační nástroje hrají klíčovou roli ve správě projektů a týmové spolupráci. Jsou nezbytné pro naši efektivní komunikaci, koordinaci úkolů a sledování stavu jednotlivých úkolů. V minulosti jsme v naší firmě využívali projektové nástroje jako Teamwork a Trello, ale kvůli jejich nepřehlednosti a delší odezvě jsme se rozhodli přejít na Freelo.

Freelo je komplexní projektový nástroj, který jsme si oblíbili hlavně pro jeho jednoduchost a přehlednost. Umožňuje nám vytvářet plánovací kalendáře, sledovat čas strávený na úkolech a generovat podrobné reporty o pokroku projektů. Pokud byste se chtěli dozvědět více o tom, jak Freelo používáme, můžete si přečíst náš článek, ve kterém je i rozhovor se zakladatelem Freela Karlem Dytrychem.

Výběr projektového nástroje závisí na konkrétních potřebách a preferencích vašeho týmu. Je vhodné si jich vyzkoušet více a porovnat jejich funkce, uživatelské rozhraní a možnosti integrace s dalšími aplikacemi, abyste vybrali ten nejvhodnější pro vaše projekty a týmovou spolupráci. U nás vyhrálo Freelo.

Zdroj: Freelo.cz

Slack

Jelikož máme v týmu několik externích pracovníků, vybrat vhodnou komunikační platformu pro nás bylo klíčové. V této oblasti je možností mnoho, my jsme se ale nakonec rozhodli pro Slack. Důvodů bylo hned několik.

Vzhledem k tomu, že vždy pracujeme na několika projektech najednou, nám vyhovuje možnost jednotlivých kanálů. Každý projekt nebo klient má svůj vlastní kanál, ke kterému jsou přiřazení pouze členové týmu, kteří na něm pracují. Díky tomu se informace zobrazují jen relevantním lidem a nezahlcují ostatní členy.

Zároveň zde samozřejmě fungují soukromé chaty nebo skupiny, ve kterých si nejenom píšeme, ale využíváme i funkci hovoru, videohovoru a sdílení obrazovky. To nám umožňuje snadnou komunikaci ve formě, kterou zrovna potřebujeme, i když spolu nemůžeme mluvit napřímo osobně.

Slack nám pomáhá s rychlou a efektivní komunikací. Je naším každodenním pomocníkem.

Google Workspace

Google Workspace je sada produktů a služeb od společnosti Google, která zahrnuje celou škálu různých nástrojů, které využíváme v našem pracovním prostředí. Patří sem Gmail pro e-mailovou komunikaci, Google Docs pro tvorbu a sdílení dokumentů, Google Sheets pro tvorbu tabulek, Google Slides pro tvorbu prezentací a mnoho dalších. Tento balík aplikací také zahrnuje služby pro kalendář, online úložiště a sdílení souborů, a také komunikační nástroj, jako je Google Meet pro videohovory a chatování. O jednotlivých nástrojích, které využíváme, si povíme níže.

Zdroj: workspace.google.com

Gmail

E-mailových platforem je dnes mnoho, my v Jirkontu používáme Gmail od Googlu. V rámci zmíněného placeného rozhraní Google Workspace máme k dispozici i pokročilé funkce pro podniky, včetně vlastní domény e-mailu.

Samotný Gmail využíváme pro odesílání, příjem a správu e-mailů. Nabízí velké úložiště, až 30 GB pro e-maily a přílohy. Jeho uživatelské rozhraní je přehledné a má intuitivní funkce jako třídění podle štítků, vyhledávání, filtry a archivaci zpráv. Vyznačuje se také vysokou bezpečností s ochranou proti spamu, phishingu a šifrováním e-mailů. Nabízí dvoufaktorové ověřování, které využíváme pro zvýšení zabezpečení. 

Výhodou je i snadná integrace s dalšími službami, což umožňuje například synchronizaci pošty a kalendáře mezi zařízeními. Díky propojení s Google Drive můžeme přidávat přílohy přímo z našeho sdíleného disku, přes Google Meet plánujeme online setkání a mnoho dalšího.

Google kalendář

Google kalendář je webová aplikace pro správu času a plánování událostí. Vytváříme zde kalendáře, přidáváme události, nastavujeme upozornění, plánujeme schůzky a sdílíme své kalendáře s ostatními. Jsou zde k dispozici funkce, jako je opakování událostí, přizpůsobitelné zobrazení, přidávání popisů a umístění, a také integrace s dalšími aplikacemi, jako je Gmail. Kalendář je možné využívat jak prostřednictvím webového rozhraní, tak i mobilní aplikace. Je to užitečný nástroj pro organizaci a správu času.

Grafika

Grafické nástroje jsou, vzhledem k zaměření naší činnosti, nezbytnou součástí našeho každodenního života. V rámci online marketingu je nezbytné pro zákazníky vytvářet i vizuálně atraktivní obsah. Tyto grafické nástroje nám nabízejí jednoduché a efektivní možnosti vytváření obrázků, grafů, infografik a dalšího.

Canva

Canva je náš oblíbený grafický nástroj s širokou škálou funkcí, které nám umožňují vytvářet profesionálně vypadající grafiku. Je zde možnost využívat předdefinované šablony pro různé účely, včetně vytváření grafiky na sociální média, pro prezentace, letáky a tak dále. Součástí Canvy je také bohatá knihovna s fotkami, obrázky, ikonami a fonty, které lze snadno upravovat a přidávat do našich projektů. My využíváme placenou premium verzi, takže máme přístup do rozsáhlé fotobanky, jejíž obsah můžeme upravovat a využívat pro ilustrace k článkům nebo například k příspěvkům na sociální sítě.

Lightshot

Lightshot je jednoduchý screenshotovací nástroj, který nám umožňuje zachytit snímek obrazovky. Snadno se ovládá a jsou v něm i různé možnosti úprav, včetně označování, ořezávání a přidávání textu ke snímkům. Můžeme s ním rychle sdílet snímky například prostřednictvím odkazů nebo jejich nahrávání na server Lightshotu.

Jelikož fungujeme převážně online, tak je Lightshot něco, co využíváme velmi hojně. Díky rychlému sdílení si můžeme posílat screenshoty problémů, inspirací pro naše projekty nebo tvořit návody. Tato aplikace nám často velmi ušetří čas, protože leckdy stačí jeden obrázek místo zdlouhavého vysvětlování. 

Infogram

Pro tvorbu infografik a interaktivních grafů využíváme Infogram. Dají se zde snadno vytvářet vizuální prezentace dat pomocí předdefinovaných šablon a nástrojů pro vkládání grafů, map, tabulek a dalších prvků. Infogram umožňuje také jednoduché sdílení na sociálních médiích nebo jejich vložení do webových stránek. My ho používáme hlavně pro interní články na weby našich klientů.

Genial.ly

Dalším nástrojem, který používáme pro tvorbu interaktivního obsahu jako jsou prezentace, plakáty, infografiky, je Genial.ly. Jsou zde k dispozici předdefinované šablony, můžeme přidávat text, obrázky, videa, ikony a další prvky. Vytváříme s ním interaktivní obsah, jako jsou pop-up bubliny, klikací odkazy, kvízy a videa s interaktivními prvky. Nejvíce zde využíváme proklikávací infografiky a přidáváme je do článků, které tak získávají další přidanou hodnotu.

Flourish

Flourish využíváme pro vizualizaci dat různých statistik a studií. Umožňuje nám vytvářet poutavé a interaktivní grafy, mapy a další vizuální prvky. Obsahuje širokou škálu grafických šablon a stylů pro snadné vytváření esteticky příjemných vizualizací. Do grafů zde můžeme přidávat interaktivní prvky, jako jsou animace, filtrování nebo třeba popisky.

OBS

OBS otevřený software pro nahrávání a streamování obsahu z počítače. Snadno se v něm tvoří videa, která používáme například pro návody práce s aplikacemi, která využíváme jak interně, tak i s klienty. Je možné nahrávat obrazovku, přes webkameru, a přidávat další média prvky. Podporuje také streamování na platformy jako jsou Twitch, YouTube nebo třeba Facebook Live.

SEO

Ahrefs

Ahrefs je komplexní nástroj se zaměřením na SEO. Jeho využití je široké, my ho na denní bázi používáme pro sledování hodnot jednotlivých webů, ať už konkurenčních, nebo těch, se kterými chceme spolupracovat. Analyzujeme s jeho pomocí zpětné odkazy a v neposlední řadě ho využíváme také v rámci analýzy klíčových slov, když potřebujeme získat data a návrhy z konkurenčních webů. 

Celkově nám Ahrefs pomáhá zlepšit viditelnost stránek ve vyhledávačích. Využíváme ho k optimalizaci obsahu, získání kvalitních zpětných odkazů a zvýšení návštěvnosti stránek našich klientů.

Collabim 

Collabim je nástroj pro správu SEO a online marketingu, který využíváme téměř každodenně. Funkcí má mnoho, my s ním sledujeme hlavně změny pozic klíčových slov ve vyhledávačích. Díky tomu snadno identifikujeme oblasti, ve kterých máme prostor pro zlepšení. Umožňuje nám vybrat ta slova a výrazy, které potřebují podporu, a můžeme je využít například při psaní obsahu. Collabim je také jedním z nástrojů, který používáme pro analýzu klíčových slov nebo analýzu konkurence

Marketing Miner

Marketing Miner je skvělý nástroj, který nám výrazně usnadňuje a zefektivňuje práci v oblasti SEO. Využíváme ho k analýze klíčových slov, kde nám pomáhá objevovat nová klíčová slova a jejich aktuální hledanost. Náš další častý způsob využití je tvorba celkové analýzy meta popisů webových stránek klienta. Následně pracujeme s výsledky a meta popisy buďto upravujeme nebo píšeme úplně nové. Marketing Miner je velmi komplexní nástroj, který nám poskytuje aktuální a podrobný pohled na různé aspekty online prostředí, což nám umožňuje plně optimalizovat SEO pro daného klienta. 

Screaming Frog

Screaming Frog je další z nástrojů, které používáme pro analýzu webových stránek. Poskytuje užitečné informace o struktuře a technickém SEO. Sbírá údaje o odkazech, titulcích, meta popiscích, URL adresách, obrázcích a dalších prvcích. Zajímavá je funkce “Spider”, kde stačí zadat jen doménu a nástroj ji celou analyzuje. 

Ahrefs Toolbar

Je to užitečný  plugin, který máme implementovaný v prohlížeči Google Chrome. Tato nástrojová lišta poskytuje informace přímo o webových stránkách, na kterých zrovna jste. Ukáže vám SEO data (údaje o organickém vyhledávání, jako je počet backlinků, doménová autorita, interní odkazy), data k analýze klíčových slov (klíčová slova, na která navštěvovaná stránka cílí a průměrný počet jejich vyhledávání), přehled o zpětných odkazech na konkrétní stránku, včetně informací o kvalitě a úrovni důvěryhodnosti těchto odkazů, SERPovou analýzu (pro konkrétní klíčové slovo, což zahrnuje náhled výsledků vyhledávání, konkurenci a další relevantní metriky). Díky tomu můžeme snadno a rychle zhodnotit kvalitu webu.

Search Console

Search Console je bezplatný nástroj od Google, který umožňuje monitorovat a spravovat výkon webových stránek ve výsledcích vyhledávání. Poskytuje nám informace o indexování stránek, viditelnosti ve vyhledávačích, přehled o klíčových slovech a také informace o odkazech na naše stránky. Umožňuje nám identifikovat problémy, jako jsou chyby indexování nebo neoptimalizované meta tagy. Díky němu můžeme zlepšit viditelnost námi spravovaných stránek ve vyhledávačích.

SERP Snippet Optimization Tool a Mangools

SERP Snippet Optimization Tool je nástroj, který nám pomáhá optimalizovat snippety výsledků vyhledávání (SERP). Snippety jsou krátké popisy, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání a poskytují nám informace o obsahu webové stránky. Tento nástroj používáme při psaní titulků a meta description popisků, protože díky němu vidíme, jak se budou dané informace ve vyhledávači zobrazovat, a můžeme je doladit k dokonalosti.

Na webu Mangools je více nástrojů, které se pro SEO hodí. 

Integrity 

Integrity je nástroj pro průzkum webové stránky. Využíváme ho u menších webů pro kontrolu nefunkčních odkazů, podobně jako Screaming Frog. Kontroluje interní a externí odkazy, obrázky a odkazující soubory. Nefunkční odkazy jsou totiž nejen nepříjemné pro uživatele webu, ale i pro vyhledávače.

Umělá inteligence

Chat GPT

ChatGPT je jeden z aktuálně nejpopulárnější AI nástrojů, které používají pokročilou umělou inteligenci. Využití má široké a postupně se implementuje do mnoha aplikací. My v Jirkontu ho využíváme hlavně pro inspiraci. Nadhazuje nám návrhy témat pro články, pomáhá upravovat a zkracovat texty, přepisuje poznámky do souvislého textu nebo třeba navrhuje titulky a meta description popisky. Je to velký pomocník, i když většina práce samozřejmě stejně zůstává na nás.

Tabulky

Tabulky jsou základ každého fungujícího systému, i my se bez nich neobejdeme. Reálně používáme tři hlavní nástroje, každý za jiným účelem.

Google tabulky

Google tabulky jsou součástí Google Workspace. Jsou online a data ukládají do cloudu, což nám umožňuje snadný přístup, jednoduché sdílení a spolupráci v reálném čase. Mají širokou škálu funkcí pro organizaci dat, včetně možnosti vytvářet tabulky, grafy, filtrovat a třídit data, používat vzorce a provádět výpočty. Jsou tedy pro nás jedním ze základních úložišť, ale třeba i pomocníkem při analýze klíčových slov.

OpenRefine

OpenRefine je open-source nástroj pro čištění, transformaci a analýzu dat. Umožňuje nám importovat a zpracovávat velké množství dat z různých zdrojů. V tomto ohledu je rychlejší, než Google tabulky. Lze s ním provádět širokou škálu operací, jako je čištění, spojování sloupců, extrakce hodnot nebo třeba odstraňování duplicit. To nám pomáhá rychle a efektivně sjednotit tabulky s velkým objemem dat a vyloučit všechny nepotřebné záznamy, což se nám hodí například u analýzy klíčových slov.

Airtable

Nástroj Airtable používáme primárně jako CRM. Je to online platforma pro správu a organizaci kontaktů, která kombinuje vlastnosti tabulek a databází. Umožňuje vytvářet tabulky s různými typy polí, jako jsou textová pole, číselná pole nebo výběrová pole. Poskytuje možnosti pro propojení tabulek, vytváření vzorců, filtrování, řazení a sdílení dat s ostatními uživateli. Možnosti využití jsou různé, můžete ho používat ke správě projektů, sledování zásob, organizaci událostí a mnoho dalšího. My v něm máme databázi webů, se kterými spolupracujeme (kontakty, údaje o kvalitě a záznamy ke konkrétním projektům).

Odkazy

Bit.ly a TinyWow

Obě služby slouží pro zkracování URL adres. S jejich pomocí můžeme jednoduše zkrátit dlouhé adresy URL na kratší a jednodušší formát. Využíváme je hlavně ve spojitosti se sociálními sítěmi, kdy nám krásně zkrátí odkazy i s UTM parametry, které potřebujeme vložit do jednotlivých příspěvků. Poskytují také statistiky o kliknutích, což nám umožňuje sledovat, kolikrát se na odkaz kliklo a odkud přicházejí návštěvníci. Zároveň můžete také přizpůsobit své odkazy a vytvořit vlastní aliasy, které jsou snadno zapamatovatelné.

Redirect Checker

Na rychlé sledování přesměrování URL adres používáme Redirect Checker, což se nám hodí hlavně u nárazových kontrol. Když se změní struktura webových stránek nebo se provedou změny v URL adresách, může dojít k přesměrování starých adres na nové. Tento nástroj zjišťuje, zda se vrací správné stavové kódy, zda neexistují cykly přesměrování a poskytují se informace o cílových URL adresách. Díky němu snadno zjistíme, zda tato nastavení na webu fungují správně.

Linktr.ee

Linktr.ee je platforma umožňující vytvořit jedinečný odkaz, na kterém je možné sdílet několik odkazů najednou. Vytvořili jsme si zde stránku, přizpůsobili si její vzhled a do obsahu vložili všechny důležité informace, které by mohly zajímat naše klienty. Obecně se tento nástroj využívá především na sociálních sítích, hlavně na Instagramu. I když je zde nově možné umístit do bia více odkazů najednou, nám se velmi osvědčil Linktree. Díky němu dokážeme vytvořit odkazové stromy, které jsou velmi přehledné pro uživatele a zároveň zobrazují vše potřebné. 

Účetnictví

Vyfakturuj

Online nástroj Vyfakturuj používáme pro vystavování faktur našim klientům. Hlídá za nás faktury po splatnosti, posílá upomínky atp. Funkcí má v sobě více, můžete do něj přidávat informace o produktech nebo službách, generovat čárové kódy nebo třeba vytvářet cenové nabídky. Je ideálním nástrojem pro menší podniky, kterým pomáhá postarat se o vše kolem faktur.

Wflow

Aplikace Wflow nám zjednodušuje vedení účetnictví. Slouží nejen pro digitalizaci a archivaci, ale sleduje celý nákupní proces, včetně objednávek. Doklady můžeme nahrávat ručně, přes e-mail nebo přes mobilní aplikaci. Data ukládá do cloudu, takže je máme snadno dostupná odkudkoliv. Celkově automatizuje účetní procesy, takže nám šetří čas v komunikaci s účetní i peníze.

Ostatní

Google Looker Studio

Google Looker studio je online platforma pro vizualizaci dat. Díky ní můžeme přehledně prezentovat výsledky analýz. Umožňuje nám vytvořit klientovi na míru upravený dashboard a propojit ho s různými zdroji dat, například s Google Analytics nebo s Google Sheets. Ten se potom aktualizuje v reálném čase spolu s původními zdroji. Můžeme zde vytvářet vizualizace, grafy, filtry, interaktivní prvky a mnoho dalšího, díky čemuž je prezentace dat jednoduchá a s intuitivním ovládáním. Looker Studio se dá ale využít nejen pro výsledky analýz, ale třeba pro sledování budgetů jednotlivých projektů nebo například vizualizaci dat v rámci PPC, což napomáhá optimalizaci kampaní.

Zdroj: https://developers.google.com/looker-studio

CopyScape

Někdy se na webu může objevit text, který je zkopírován z jiných stránek. V rámci SEO auditu kontrolujeme např. to, jestli text není na webu klienta stejný jako text na jiném webu. Proto používáme CopyScape. Je to nástroj pro kontrolu originality obsahu, který prohledává internet a zadaný text porovnává s textem na ostatních webech. Takto snadno identifikujeme neoriginální obsah, který následně můžeme nahradit upravenými texty a tím zlepšit kvalitu webu a jeho lepší postavení ve vyhledávačích. Případně se může oslovit web, který texty zkopíroval.

Ecomail

E-mailing je v dnešní době hojně využívaným prostředkem pro komunikaci s klienty či potenciálními zákazníky. Platforem na správu emailingových kampaní je více, my jsme si ale vybrali Ecomail. Snadno zde tvoříme originální šablony a rozesíláme e-maily do sítě našich kontaktů. Za Jirkont ho můžete vidět pravidelně v akci v podobě newsletterů s novinkami za uplynulý měsíc. Umožňuje nám mimo jiné také snadnou správu kontaktů, plánování odesílání, sledování otevírání a kliknutí, personalizaci e-mailu a sledování výkonu jednotlivých kampaní.

Make

Make je automatizační platforma, která nám umožňuje propojovat aplikace a automatizovat úkoly. Je potřeba si jen vytvořit účet a můžete se pustit do vytváření vlastních procesů. Máme zde k dispozici šablony, ale můžeme vytvářet automatizace i zcela nové. Dají se spouštět ručně i automaticky. My ho používáme například pro aktualizaci kontaktů v Ecomailu nebo různé automatizace, abychom nemuseli ručně kopírovat data do tabulek, které pak prezentujeme přes Looker Studio.

Aplikací a nástrojů, které používáme není zrovna málo

Nástroje, o kterých jsme hovořili, významně ovlivňují efektivitu našeho týmu a umožňují nám pracovat rychle a chytře. V dnešní digitální době, kdy se mění potřeby firem i spotřebitelů, je důležité mít k dispozici spolehlivé nástroje, které nám pomůžou udržet krok s rychle se měnícím prostředím. Doufáme, že náš pohled na některé z nich vám poskytne užitečné informace a inspiraci pro vaši vlastní práci. Sledujte pravidelně vývoj a inovace v této oblasti (můžete využít i náš newsletter), protože vždy existuje možnost optimalizace a zlepšení vašich pracovních procesů.

Tento článek byl napsán s pomocí ChatGPT.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek